عبدالحمید:نباید منافع ملی آمریکا و ایران به اسرائیل و لبنان گره بخورد!/چرا روایتسازیِ ناقص؟!
شهدای ایران:سرویس سیاسی/مولوی عبدالحمید گفت: این به نفع آمریکاییها نیست که اسرائیل را خط قرمز خود قرار دهند. همچنین برای مسئولان کشور ما نیز در این مذاکرات باید منافع ملی و ملت ایران در اولویت باشد. بنده این را صحیح نمیدانم که منافع ملی آمریکا و ایران به اسرائیل و لبنان گره بخورد!
اینجا باید به آقای عبدالحمید متذکر شد؛
آقای عبدالحمید!
تاریخ و واقعیتهای منطقۀ غرب آسیا را در میان کلمات نپوشانید و به خوردِ مخاطبانتان ندهید!
«حزب الله» صرفاٌ بخشی از لبنان نیست؛ بلکه واقعیت و نمادی از سالها همسرنوشتی با ایرانیان در برابر تهدیدهای مشترکِ وجودی است.
ایرانیان فراموش نمیکنند که در روزهای جنگ و فشار و حتی پیش از آن، آنان هزینهها دادند، در کنار ایران ایستادند و بخشی از بار تقابلها را همواره بر دوش کشیدهاند.
خوب است بدانید، منافع ملی، تنها در میز مذاکره تعریف و تحصیل نمیشود؛ مسائلی از قبیلِ عُمقبخشی به اصولِ کلان راهبردی نیز، بخشی از همان منافع ملی است و همانگونه که هیچ کشوری نمیتواند دوستان و شرکای راهبردی خود را در بزنگاهها فراموش کند، ایران نیز نمیتواند سالها همراهی و هزینهدادنِ متحدان منطقهای خود را نادیده انگارد.