شهدای ایران shohadayeiran.com

روزنامه‌های مدعی اصلاح‌طلبی و اعتدال که طی چند ماه گذشته ژست مبارزه با پولشویی گرفته بودند، خبر محکومیت شرکت توتال به پرداخت 500 میلیون یورو به خاطر دادن رشوه به برخی مدیران نفتی دولت اصلاحات را سانسور کردند.
سانسور خبر «پولشویی» مدعیان «اصلاحات و توتال»
به گزارش شهدای ایران؛ دادگاه فرانسه روز جمعه شرکت توتال را به جرم پرداخت رشوه از قراردادهای گاز با ایران در سال 1997 به پرداخت 500 هزار یورو محکوم کرد. توتال متهم است برای عقد قرارداد دو میلیارد دلاری، 30 میلیون دلار رشوه به طرف ایرانی داده است. در آن زمان، مهدی هاشمی مدیر شرکت‌های پیمانکار شرکت ملی نفت بود.
 
روزنامه‌های ایران و اعتماد و آرمان و آفتاب یزد و شرق و ابتکار و اطلاعات و هفت صبح و همشهری و جمهوری اسلامی و سازندگی دیروز ترجیح دادند از کنار خبر مهم محکومیت توتال به خاطر پرداخت رشوه (که مصداق بارز پولشویی است) با سکوت بگذرند.

سایت‌ها و خبرگزاری‌های همسو با این طیف نظیر ایرنا و ایسنا و خبر‌آن‌لاین و عصر ایران و انتخاب و آفتاب و ... نیز به همین نحو ترجیح دادند یا اصلا خبر را منتشر نکنند و یا لابه‌لای انبوه خبرها گم و گور کنند؛ و این درحالی است که مدعیان مبارزه با پولشویی باید پیگیر زوایای تاریک این پرونده مهم باشند.

سؤال مهم از طیف مذکور این است که چرا تحلیل‌های باسمه‌ای خود (اتهام محض و خلاف واقع) در سیاه‌نمایی علیه نظام به بهانه پولشویی را تبدیل به «خبر القایی» می‌کنند اما اخبار واقعی درباره فساد واقعی طیف متبوع خویش را درز می‌گیرند؟!


نظر شما
نام:
(ضروری نیست)
ایمیل:
(ضروری نیست)
* نظر:
آخرین اخبار