کد خبر: ۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
جهانگیرزاده:

حقوق حقه جانبازان در آستانه قطع شدن است/معوقات جانبازان، حق‌الناس است

نماینده مردم ارومیه گفت: اصلاح قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران فقط ترمیم خلاء قانون است و بار مالی جدیدی را به دولت تحمیل نمی‌کند.
برای دیدن تصویر بزرگتر روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش گروه استانی پایگاه خبری شهدای ایران؛ جواد جهانگیرزاده در موافقت با رسیدگی دو فوریتی به طرح اصلاح تبصره 2 ماده 39 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، گفت: همه این کارها به خاطر این است که بگوییم حقوق حقه جانبازان در آستانه قطع شدن است.

 

وی افزود: بنده با خیل عظیمی از جانبازان ارتباط دارم، آنان می‌گویند که نتوانستند حقوق‌شان را پس از سال‌ها دریافت کنند ولی به دلیل افزایش هزینه‌های سنگین درمان چاره‌ای جز دریافت این حقوق ندارند.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس، طرح مذکور را بسترساز تداوم پرداخت مستمری جانبازان و ایثارگران دانست و افزود: مگر جانبازان اعضا و جوارح‌شان را در بازار آزاد از دست داده‌اند که حالا بروند در بخش خصوصی شاغل شوند.

 

وی متذکر شد: معوقات جانبازان، حق‌الناس است و باید به آنان پرداخت شود علاوه بر آن باید گفت که این اصلاحیه ترمیم خلاء قانونی است و بار مالی جدیدی را بر دولت تحمیل نمی‌کند.

 

جهانگیرزاده با قرائت فرازی از سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "نگذارید جانبازان و ایثارگران در کوچه‌های غفلت فراموش شوند"، گفت: باید حقوق حالت اشتغال جانبازان تداوم یابد.

 

پس از سخنان نمایندگان موافق، مخالف و طراح طرح، دو فوریت لایحه مذکور به رای گذاشته شد که از 202 نماینده حاضر فقط 122 نفر با آن موافقت کردند.

 

با مخالفت مجلس با رسیدگی دو فوریتی این طرح، یک فوریت آن به رای گذاشته شد که از 205 نماینده حاضر در جلسه 134 نفر با آن موافقت کردند.


منبع : ایسنا

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار