کد خبر: ۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰

لاله هایی که عشایر تقدیم به انقلاب کرده اند

به گفته ی استاندار کرمان ، تعداد شهدای عشایر استان کرمان 600نفر است که این تعداد شهید نسبت به جمعیتی که این استان دارد زیاد است و در واقع جامعه ی عشایری بیشترین تعداد شهید را تقدیم به انقلاب کرده است .
برای دیدن تصویر بزرگتر روی تصویر کلیک نمایید

 

استاندار کرمان گفت: جامعه عشایری نسبت به جمعیت، بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و در استان کرمان 600 شهید عشایر داریم.

به گزارش شهدای ایران ، " اسماعیل نجار" كه در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره شهدای عشایر در استان کرمان سخن می‌گفت،اظهار کرد: برگزاری جلسات و برنامه‌ها با نام و یاد شهداء، معنویت فضا را مضاعف می‌کند، زیرا روح شهداء همواره حاضر و ناظر است.

وی با اشاره به اهمیت جامعه عشایر در سرنوشت کشور افزود: عشایر همواره با تأسی به امام حسین (ع) و شهدای کربلا آزادگی و مردانگی را در وجود خود داشته و در طول تاریخ هرگز زیر بار بی‌عدالتی و زور نرفته‌اند و همیشه با ظلم در ستیز بوده‌اند.

نجار اظهار كرد: عشایر در کنار این آزادگی و مردانگی بحث تولید را دنبال می‌کنند و 27 درصد از تولیدات دامی کشور در دست این قشر زحمتکش است.

وی بیان کرد: عشایر قبل از انقلاب از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند و بعد از انقلاب اسلامی با تمام وجود و با ایمانی والا از این نظام الهی و همچنین در دفاع مقدس از مرز و بوم کشور دفاع کردند.

استاندار کرمان افزود: جامعه عشایری نسبت به جمعیت، بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و در استان کرمان 600 شهید عشایر داریم.

وی گفت: 10000 هزار بسیجی فعال،15000 بسیجی عادی و 2500 رزمنده دوران دفاع مقدس از دیگر افتخارات عشایر استان کرمان است. نجار اظهار کرد: ما و همه دستگاه‌های اجرایی با تمام توان برای برگزاری کنگره شهدای عشایر در استان در خدمت هستیم و امور مربوط به این مراسم را پیگیری می‌کنیم و حداکثر طی سه روز آینده مسئولان کمیته‌های برگزاری کنگره مشخص و اعلام می‌شود.

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار