نخستین یادواره شهدای دریانوردی برگزار می شود
در آستانه یومالله سوم خرداد و ایام عملیات «الی بیتالمقدس»، نخستین كنگره بزرگداشت شهدای سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی در پایانه خلیج فارس و در مجتمع بندری خرمشهر آغاز شد.
به گزارش شهدای ایران ،در این كنگره، مهندس عادل دریس مدیركل بندر و دریا نوردی خرمشهر ضمن اشاره به حماسههای شهدای سازمان بنادر و دریانوردی در سنگرهای ساحلی و دریایی كشور در دوران جنگ تحمیلی،فرازهایی از حماسه مقاومت و فتح خرمشهر و نبردهای بندر خرمشهر در آن دوران را بیان كرد
وی اظهار كرد: مقاومت حماسهساز بندر خرمشهر، دشمنی را كه آمده بود در آن بماند برای همیشه به ذلت كشاند به طوری كه مجتمع عظیم بندری خرمشهر در یوم الله سوم خرداد به نماد ذلت دشمن تبدیل شد.
وی افزود: اكنون بندر خرمشهر نماد بازسازی این شهر است.
در ادامه، مهندس امامی، معاون اداری و مالی سازمان بنادر دریانوردی و دبیر كنگره با تجلیل از حماسههای ایثارگران و شهدای این سازمان، جاری كردن ارزشهای دفاع مقدس در جامعه و ساختارهای اداری سازمان بنادر را از جمله اهداف و برنامههای كنگره در كنار بزرگداشت مقام 99 شهید این سازمان برشمرد.
همزمان با آغاز به كار كنگره بزرگداشت شهدای بنادر و دریانوردی،تمبر بزرگداشت شهدای بنادر و دریانوردی نیز رونمایی میشود.