کد خبر: ۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
سردار خضرایی خبر داد:

استقبال اتباع خارجی از باغ موزه دفاع‌مقدس/تقدیر از مولفان و ناشران

مدیرعامل باغ موزه دفاع‌مقدس تهران با اشاره به استقبال اتباع خارجی از این باغ موزه گفت: مذاکراتی با تورهای گردشگری در حال انجام داریم تا گردشگران خارجی بیشتری از موزه بازدید کنند.
برای دیدن تصویر بزرگتر روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری شهدای ایران؛ سردار جواد خضرایی امروز در یک نشست خبری با اعلام این خبر گفت: به مناسبت سالروز سوم خرداد بازدید از باغ موزه دفاع‌مقدس و عضویت در کتابخانه تخصصی آن رایگان است.

 

وی افزود: قصد داریم کتابخانه الکترونیکی باغ‌موزه دفاع‌مقدس را هم راه‌اندازی کنیم البته بعضی کتاب‌ها با اجازه ناشرین آنها به کتاب الکترونیکی تبدیل شده است ولی با کسب مجوز و سیر مراحل قانونی، در آینده نزدیک کتابخانه الکترونیکی به طور کامل راه‌اندازی خواهد شد.

 

سردار خضرایی در مورد دیگر برنامه‌های گرامی‌داشت سوم خرداد گفت: برای پیشگیری از هرگونه شائبه سیاسی،مراسم تقدیر از فرماندهان ارتش،سپاه و جهاد سازندگی در دوران دفاع‌مقدس که هر ساله برگزار می‌شد،برگزار نخواهد شد و به بعد از برگزاری انتخابات موکول شده است.

 

وی تجلیل از خانواده‌های شهدای سازمان تاکسیرانی، افتتاح فروشگاه و نمایشگاه محصولات فرهنگی باغ‌موزه دفاع مقدس، تجلیل از آثار برتر خاطره‌نویسی اردوهای راهیان نور و دست‌اندرکاران برگزاری این اردوها را هم از جمله برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در باغ موزه دفاع مقدس برشمرد.

 

سردار خضرایی در ادامه گفت: از شهریورماه سال گذشته تاکنون روزانه 345 نفر به طور متوسط از باغ‌موزه دفاع مقدس بازدید کرده‌اند که در نوع خود رقم فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود ضمن اینکه بیشتر بازدیدکنندگان دانشجو بودند.

 

وی به معرفی باغ‌موزه دفاع مقدس تهران به عنوان موزه برتر اشاره کرد و گفت: کسب این عنوان به نوعی نشان‌دهنده استقبال مردم از این موزه و کارکردهای آن است.

 

سردار خضرایی همچنین اعلام کرد: به مناسبت ایام آزادسازی خرمشهر روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه(سوم،چهارم و پنجم خرداد) با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف فیلم‌های مختلفی از نبردهای عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر در باغ‌موزه پخش خواهیم کرد و علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای یاد شده و بعد از نماز مغرب و عشا برای تماشای این فیلم‌ها مراجعه کنند.

 

وی یادآور شد: به تمامی کسانی که حد فاصل امروز تا 15 مردادماه سال جاری دلنوشته یا مطالبی پیرامون دفاع‌مقدس و آزادسازی خرمشهر به ما ارسال کنند جوایز نفیسی در هفته دفاع‌مقدس اهدا خواهد شد. البته در این دل‌نوشته‌ها و مطالب نباید از منابع کتابی و غیرکتابی استفاده شود. همچنین در این فاصله از مؤلفان و ناشران کتاب‌های دفاع‌مقدس تقدیر خواهد شد. تقدیر از صاحبان کتاب‌هایی که بین خردادماه تا شهریورماه امسال به عنوان اولین بار منتشر می‌شوند را در برنامه داریم.

 

به گفته سردار خضرایی مراسم تقدیر از خبرنگاران حوزه دفاع مقدس به همراه خانواده‌هایشان نیز در تیرماه یا مردادماه امسال برگزار خواهد شد.

سردار خضرایی ادامه داد: با توجه به علاقه‌مندی افرادی به حوزه هنر، گالری‌هایی با موزه دفاع مقدس برای نمایش آثار آنها اختصاص داده شده است و سعی می‌کنیم با دعوت از هنرمندان مختلف، کارگاه‌های هنری برگزار و تولیدات آنها را در صورت قابل قبول بودن خریداری کنیم.

 

وی برنامه‌های مربوط به دانش‌آموزان را یادآور شد و افزود: در طول سال مراسم« طعم جبهه» را با حضور دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان برگزار می‌کنیم و بنا به درخواست مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران این مراسم بعد از امتحانات نیز برگزار خواهد شد و روزانه 500 نفر می‌توانند از برنامه‌های متعدد آن از جمله تئاتر و هنرهای نمایشی استفاده کنند.

او گفت: ما همچنین متولی اعزام زائران راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس هستیم و بر اساس آمار، سال گذشته 30 هزار نفر از طریق این باغ‌موزه به مناطق عملیاتی اعزام شدند. در مواردی نیز پشتیبان سایر نهادها در اعزام زائران راهیان نور بوده‌ایم.

 

سردار خضرایی در پاسخ به سوالی در مورد بخش مربوط به جنگ‌زدگان در این باغ‌موزه اظهار کرد: ما به این بخش هم توجه کرده‌ایم اما ممکن است با استفاده از خلاقیت هنرمندان، شکل جدیدی از زندگی جنگ‌زدگان را به نمایش درآوریم که این نشان می‌دهد باغ موزه قابلیت تغییر کارکرد دارد.

 

به گفته وی همچنین برای بهره‌برداری بهتر بازدیدکنندگان از باغ‌موزه دفاع مقدس، دو نوع روایتگر حضور دارند. افرادی که در جنگ فرمانده تیپ بودند و جوانانی که با تحصیلات کارشناسی و کارشناشی ارشد و با استفاده از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و عربی وقایع دفاع مقدس را روایت می‌کنند. آنها آموزش دیده‌ هستند و مدرک روایتگری دارند.

 

 

سردار خضرایی در بخشی دیگر از این نشست خبری اظهار کرد: خرمشهر در طول تاریخ چهاربار توسط دشمنان اشغال شده است اما قبل از آخرین اشغال 35 روز مقاومت کرد بنابراین ما در بحث آزادسازی خرمشهر نباید فقط به روز سوم خرداد محدود شویم. زیرا مقاومت صورت گرفته توسط تعداد کمی از رزمندگان با سلاح‌های محدود در قبل از اشغال این شهر بسیار مهم و مورد توجه است.

 

وی با بیان اینکه الهامات دفاع مقدس امروزه به عنوان یکی از نیازهای جامعه ایران و سایر جوامع محسوب می‌شود، افزود: اگر شهدا معرفی نشوند و به عنوان یک وظیفه اخلاقی از خانواده‌های آنها تقدیر نشود در مقابل شهدا پاسخگو خواهیم بود. همانطور که به واقعه عاشورا اهمیت می‌دهیم باید دفاع مقدس را هم پاس بداریم زیرا صحنه‌هایی از واقعه عاشورا در دوران دفاع مقدس مشاهده شد.

منبع : ایسنا

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار