کد خبر: ۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰
روز گذشته صورت گرفت

بزرگداشت شهیدان صیاد شیرازی،آوینی و چراغی در بهشت زهراء

مراسم بزرگداشت شهیدان علی صیاد شیرازی،سید مرتضی آوینی و سردار چراغی “فرمانده لشگر محمد رسول الله(ص)” بعداظهر پنج شنبه با حضور مردم ،خانواده های آنها و مسئولین در قطعه ۲۹ گلزار شهداء برگزار شد.
برای دیدن تصویر بزرگتر روی تصویر کلیک نمایید

 هنوز زمان تا ساعت ۵ چند دقیقه ای مانده بود که تمام صندلی ها پر شده بودند.همه چیز نسبتاً مهیا بود.این را از نگاه برگزار کننده می شد فهمید.

عده ای تازه از راه رسیده بودند و دنبال جایی برای نشستن می گشتند.هیچ جایی برای نشستن نبود.

قبور شهیدان منتهی به مراسم شده بود محل تجمع مردم و نشستن آنها روی سنگ قبراشون.عده ای هم که انگار دیدن منظرۀ پر از خاک قبور براشون زننده به نظر می امد به دنبال آب می گشتند،تا با شستشو ادای دینی به انها کرده باشند.

کم کم صدای مجلس با دکلمه هایی که از شهید آوینی بر فضا طنین انداز شده بود حال و هوایی دگر گرفت.عده ای  از این فرصت باقیمانده استفاده می کردند و  با نگاه بر مزار شهیدان  و خواندن  فاتحه ای برای آنها طلب مغقرت از درگاه خداوند می کردند.

چندین قبرآنطرف تر نزدیک به محل برگزاری شلوغ تر بودند.کنجکاو شدم که آنجا حضور پیدا کنم و ببینم که چه کسانی دفن شده اند.کار سختی بود از میان این همه آدم که بر بالای قبور نشسته اند رد شوم .

بالای سر قبر اول که رسیدم  به نام سردار علی شوشتری برخوردم.همان شخصی که در سیستان توسط گروهک ریگی به شهادت رسید.قبر کناری او شهید صیاد شیرازی بود. پر از دسته های گل بود.بوی خوشی از آنجا به مشام می رسید.دو سرباز به نماد احترام بر بالای قبر این شهید بزرگوار ایستاده بودند.عکسی از شهید بر بالای قبر آن با همان خنده هایی که از او در تلویزیون دیده بودم  وجود داشت.محو عکس شده بودم.

برنامه با ذکر تلاوت آیاتی چند از کلام الله اغاز شد. سپس سرود جمهوری اسلامی شروع به نواختن کرد.مردم به ادای احترام از جای خود بلند شده بودند.

پس از اجرای سرود مجری برنامه با ذکر صلواتی برای شهداء برنامه را اغاز کرد.

چند رزمنده که از دوستان قدیم صیاد بودند به گفتن خاطراتی از او پرداختند.خاطراتی که شاید ذره ای از وجود این بزرگ مرد که با تمام وجود در خط فکری جنگ شب و روز خود را گذاشت تا لحظه ای پیش خدای خود شرمنده نباشد را بتوانند ادا کرده باشند.

امیر سرتیپ سیفی رئیس حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش نیز در این جمع با بیان جملات مختصری به ایراد سخن پرداخت.

وی در توصیف ویژگی شخصیتی شهید صیاد در ارتش گفت: شهید صیاد در برخورد با سربازان و فرماندهان رده پائین همیشه با کمال احترام و صعۀ صبر وقت می گذاشتند و به حرف های آنها گوش می دادند و اگر حرفی را هم قبول نداشتند طوری که حرفش باعث رنجش کسی نشودو به او بر نخورد ،می گفتند.

امیر سیفی در خصوص هماهنگی هایی که این شهید بزرگوار برای اتحاد و همدلی با برادران سپاه انجام دادند بر نقش او تأکید کرد و گفت:شهید صیاد همیشه بر تشکیل اتاق مشترکی برای بهتر نتیجه رسیدن  به یک نقطۀ مشترک با سپاه پاسدارن تأکید داشتند و به این مهم هم دست یافتند.

 

 

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار