شهدای ایران shohadayeiran.com

کد خبر: ۷۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
يك زن مینیاتوری در يك مغازه توجه جوان‌ها را به ظاهر و پوشش جلب مي‌كند و در نهايت با ترفند زنانه محصول مي‌فروشد ، به همين راحتي!
به گزارش شهدای ایران ، می روی داروخانه دارو بگیری نسخه را باید به یک زن تحویل بدهی و هر سوالی در مورد دارویت داری از او بپرسی. فرقی نمی‌کند مرد باشی یا زن مجبوری به او بگویی. می‌روی مرکز فروش موبایل پشت پیشخوان یک خانم ایستاده و با مهارت و طنازی موبایل نشانت می دهد. می‌روی مانتو فروشی می‌بینی خانم فروشنده با همسر خانم خریدار سر شوخی را باز کرده است. حتی در شیرینی فروشی یا فست فود هم در امان نیستی. انگار یک شبه حجم زیادی از زنان ما تصمیم گرفته اند شاغل شوند و چون جایی برای کار پیدا نکردند در هر شغلی که دم دستشان رسیده مشغول بکار شده اند بدون اینکه از خودشان بپرسند «چرا این شغل؟».

 
فضاحت فروشندگی زنان در پلاسکو و فردوسی+تصاویر
 

نه تنها از نظر من بلکه از منظر همه کسانی که در حوزه تناسب شغل با جنسیت صاحب نظر هستند حضور زنان در بسیاری از مشاغل نه تنها مشکلی ندارد بلکه حقیقت این است که مطمئنا زنان بهترین گزینه برای انجام بسیاری از فعالیت های اجتماعی هستند ، اما روی دیگر سکه مشاغل نامربوط زنان این است که زنان ایرانی امروز در مسیر اشتغال  راهی را انتخاب کرده‌اند که مخالف موازین شرعی و دینی، مغایر با قوانین اجتماعی و فرهنگ ایرانی است.

فضاحت فروشندگی زنان در پلاسکو و فردوسی+تصاویر

اشتغال در حوزه‌هایی که به شخصیت زن و خلقیات او آسیب می‌رساند با همه درآمدهای مالی‌اش آسیب‌هایی به بار می آورد که با هیچ بودجه مادی نمی‌توان آن را جبران کرد.

 

****

شروع ماجرا از سبزی خانگی

در جمع خانوادگی همیشه بساط مشورت و راهنمایی برای بهتر برگزار شدن میهمانی ها یا راحت تهیه شدن غذاهای خانواده مطرح می‌شود. از انصاف نگذریم بسیاری از همین پیشنهادهای جمع زنانه به استفاده بهینه کردن از زمان کمک زیادی می‌کند. در یکی از همین جمع‌های خانوادگی بود که دختر خاله پیشقدم صبحت شد و گفت: «خانما من یه خانم پیدا کردم همسایمونه و از سر نیاز بخاطر اینکه هم خرج خونه و بچه‌ها رو در بیاره ، هم مدت بیشتری در کنار بچه‌ها باشه تصمیم گرفته کارهایی مثل پاک کردن و سرخ کردن سبزی یا آماده کردن باقالی، لوبیا سبز و حتی پیاز سرخ شده را انجام بده حالا اگه دست به خیر دارید و برای خونه می‌خواید خرید کنید شماره‌اش رو یادداشت کنید…».

فضاحت فروشندگی زنان در پلاسکو و فردوسی+تصاویر

تا اینجای بحث اگر چه این راحت طلبی بیش از حد زنان خانه‌دار برایم غیر قابل پذیرش بود اما نفس کاری که خانم سرپرست خانوار انجام می‌داد را دوست داشتم. من معتقدم یک زن خانه‌دار اگر زمان تهیه کردن و تدارک دیدن ، حتی مواد غذایی اولیه را نداشته باشد و بخواهد آماده از بیرون تهیه کند چطور می‌تواند اطمینان بدهد غذایی که پخته سالم است؟

 فضاحت فروشندگی زنان در پلاسکو و فردوسی+تصاویر
 

کدبانوی ایرانی شهره پختن غذای خانگی است چرا؟ چون قطعا از قدیم مرسوم بود که خانم خانه براساس وسع مالی و نیاز غذایی خرید کند و غذا بپزد ، هرچه باشد او به داشته های مالی و موادغذایی خانه بیش از هر کسی آشنا است. حالا کار به کجا رسیده که همین زن خانه دار با همه بیست و چند ساعت زمانی که در خانه دارد تصمیم می‌گیرد مواد اولیه و مورد نیازش را هم آماده، پاک کرده، سرخ شده و بسته بندی شده بخرد بماند!

از آنطرف یک زن براساس نیاز مالی اش تصمیم می‌گیرد از داشته‌های خدادادی‌اش در تولید و آماده کردن مواد استفاده کند. یک زن سرپرست خانوار شرایط مالی‌اش او را وادار کرده که خود دست به کار شود اما در بین همه گزینه‌های اشتغال تصمیم گرفته بهترین و متناسب‌ترین گزینه را که ارتباط مستقیم با جنسیت زن، سلیقه و مهارت آشپزی اش دارد را انتخاب کند. تا اینجای بحث هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

تهیه غذایی که یکباره تغییر ماهیت داد

بیشتر از ۴ سال بود که جزو مشتریان ثابت توزیع غذای خانگی «…..» بودم. هر وقت مجبور می‌شدم از غذا بیرون سفارش بدهم ترجیح می‌دادم از بین همه گزینه‌های تهیه و توزیع غذای  «…..» را انتخاب کنم. ویژگی منحصر بفرد این تهیه غذا در این بود که اگرچه همه پرسنلش اعم از آشپز، صندوق‌دار، مدیر و سفارش‌گیرنده مرد بودند اما همیشه بهترین غذا با بیشترین کیفیت و توزیع سریع را داشت مطمئنا هرکس جز من هم وقتی چنین ویژگی‌های مثبتی را می‌دید ترجیح می‌دهد فقط به خونه اعتماد کند. البته ناگفته نماند یکی، دو بار به مدیر تهیه غذا پیشنهاد داده بودم که حداقل از یک خانم آن هم در بخش آشپزخانه برای بالابردن تنوع غذاها استفاده کند که در جوابم گفت: «نیازی نیست ، آشپز مرد هم می‌تواند ما نیازی به حضور یک خانم در این تهیه غذا ندارید».

فضاحت فروشندگی زنان در پلاسکو و فردوسی+تصاویر

آن روز هم مثل همیشه برای سفارش غذا و خوردن ناهار عجله داشتم چون باید برای ساعت ۲ خودم را به وقت مصاحبه می‌رساندم. مثل همیشه با عجله گوشی تلفن را برداشتم و با سرعت شروع به گرفتن شماره کردم…..۸۸۷۶۷ ، صدای نازک یک زن از آن طرف خط گفت :«عزیزم بفرمایید». باخودم فکر کردم حتما چون با سرعت شماره را گرفتم اشتباه کرده‌ام با شک و دو دلی پرسیدم «ببخشید تهیه غذای ……؟» خانم با صدای نازک کرده  گفت: ” بله خانم ، بفرمایید ، سفارشی داشتی عزیزم؟ ” من که همچنان از شنیدن صدای یک خانم متعجب بودم پرسیدم ببخشید خانم اونجا که کارمند خانم نداشتند؟! سفارش گیرنده که صدایش را از قبل برایم نازک‌تر کرده بود همراه با صدای خنده جواب داد: «حالا ایرادی داره از نظر شما؟ بده که یک خانم در چنین مرکزی مشغول بکار بشه؟! شما دیگه چرا خانم؟ ما خانم‌ها در هرچی که مهارت نداشته باشیم مطمئنا در آشپزی و تهیه غذا مهارت بسیار بالایی داریم پس چه جایی برای کار کردن ما بهتر از مرکز تهیه غذا؟!».

 

 فضاحت فروشندگی زنان در پلاسکو و فردوسی+تصاویر


توضیحش مسخره‌ترین توضیحی بود که تا بحال شنیده بودم چون من مطمئن بودم که خانم‌ها در آشپزی مهارت دارند اما این خانم در بخش سفارش غذا و صندوق مشغول بکار شده بود. از طرف دیگر مهارت آشپزی و اشتغال در آشپزخانه کجا، صدای نازک و مشتری جذب کننده آن هم از پشت تلفن کجا! بعد از آن تماس سعی کردم به خودم بقبولانم که زنان بهترین گزینه برای اشتغال در مراکز تهیه غذا هستند، حتی اگر آشپزی نکنند و در پشت صندوق بنشینند چون آنها مهارت آشپزی کردن دارند! توجیه مسخره‌ای است!

 فضاحت فروشندگی زنان در پلاسکو و فردوسی+تصاویر

حضوری که به فست فود ایتالیایی هم رسید

«فست فود ایتالیایی که توی خیابون …… باز شده رفتی؟ حتما یکسر برو ! برای ناهار بری بهتره ، من و چندتا از دوستام باهم رفتیم. هم غذای فوق العاده‌ای داره هم فکر کنم علاوه بر آشپزش کارمنداش رو هم از ایتالیا آورده». صحبت پسرخاله عزیز به اینجا که رسید خنده شیطنت آمیز امانش نداد…

آن شب من تازه متوجه شدم که یک فست فود آن هم از نوع ایتالیایی در خیابان ….. باز شده است. من مطمئن بودم که پسرخاله‌ام با آن شناختی که من از او داشتم خیلی دربند تفاوت غذاهای قومیتی و ملیتی نبود. مطمئن بودم که براساس سلیقه، پسند و حتی هوس کردن به آن رستوران نرفته بود، ممکن بود گذری رفته باشد اما نکته‌ای که بیشتر روی آن تأکید می‌کرد حضور کارمندهای ایتالیایی بود. برای من هم جالب شده بود که مگر این رستوران چه نیروهایی استخدام کرده که حتی بیشتر از طعم غذای ایتالیایی‌ یا مهارت آشپزش به چشم جوانان آمده است؟

 
فضاحت فروشندگی زنان در پلاسکو و فردوسی+تصاویر
 

مطمئنا باید خودم برای رسیدن به این سوالات دست به کار می‌شدم. فردای همان روز چون پنجشنبه بود به آدرسی که گرفته بودم رفتم. از بیرون نمای قشنگی داشت و از همه مهمتر جای خوبی برای فست فود انتخاب شده بود. وارد رستوران که می شدی قبل از هرچیز تصاویر فوق العاده با کیفیت و بزرگ از نمادها و مکان‌های قدیمی و معروف کشور ایتالیا دیده می شد. از همه مهمتر اینکه برای تزئین فضا از لباس ها و ابزار ایتالیایی ها کمک گرفته بودند. تا اینجا که همه چیز خوب و قانع کننده بود.

روی یک صندلی نزدیک در ورودی نشستم و منتظر ماندم تا پیشخدمت یا سفارش گیرنده منوی غذا بیاورد. با شنیدن صدای کفش‌های پاشنه بلند زنانه که از پشت نزدیک می‌شد فکر کردم ممکن است یکی از مشتریان رستوران قصد خروج دارد. وقتی تعجبم بیشتر شد که این صدا با نزدیک شدن به من آهسته تر شد و وقتی به کنار من رسید قطع! یک خانم با کت کوتاه، مقنعه و شلوار سرمه‌ای منوی غذا در دست نزدیک من بود. این خانم با صورت هفت رنگ تزئین شده، کفش پاشنه بلند ۱۵ سانتی و چشمان به زور لنز آبی شده پیشخدمت بود!

بازهم به تعجبم غلبه کردم، غذا سفارش دادم و منتظر ماندم تا سفارشم برسد. ۲۰ دقیقه بعد خانم دیگری با قد کوتاه‌تر ولی همان وضع لباس و آرایش غذای سفارشی را آورد. بازهم به خودم گفتم مشکلی نیست! لحظه آخر وقتی برای حساب کردن پول غذا به صندوق رفتم دیدم یک خانم دیگر با همان فرم لباس، همان آرایش صورت و همان لنز آبی فیش تحویل می‌داد! دیگر اینجا نمی‌ توانستم خودم را کنترل کنم. از همه بدتر اینکه سوالات یکی بعد از دیگری مدام به زبانم می‌آمد اما تا آن لحظه قورت می‌دادم ولی دیگر نمی‌شد. لقمه لقمه سوال‌های رنگ و وارنگ داشتم اما جوابی برای هیچکدامشان نبود!

 

 

جسارت کردم؛ حقیقتا جسارت کردم و زمان تحویل دادن پول به صندوقدار گفتم «تازه دلیل شیطنت، کنجکاوی و علاقه جمعی از پسرهای فامیل را به این رستوران می‌فهمم». خانم صندوقدار گرهی به ابرو انداخت و با لحنی که حکایت از متوجه نشدن منظورم داشت گفت: «چطور؟». من هم با لحنی جدی جواب دادم: «این پوشش و آرایش جزو لباس فرم رستوران است؟». خانم صندوقدار لبخندی چاشنی صورتش کرد و با قاطعیت گفت «بله شما مشکلی با این دارید؟». با خودم گفتم من کوتاه بیا نیستم، «حتی لنز آبی و کفش پاشنه بلند؟». صندوقدار که دیگر نمی‌توانست عصبانیتش را پنهان کند جواب داد :«بله شما با ظاهر ما مشکلی دارید؟‌باید بگم اینجا هر روز اماکن میاد سر میزنه اما اگه شما دوست دارید می‌تونید از گشت ارشاد هم بخواید نظارت داشته باشن!».

داشت رسما توهین می‌کرد و من نباید کوتاه می‌آمدم چون می‌دانستم حق دارم بپرسم و او موظف است جواب بدهد. قیافه جدی تری به خودم گرفتم و با لحنی محکم گفتم: «من موندم فلسفه حضور این همه خانمه رنگ و وارنگ در فست فود ایتالیایی چیه؟». خانم صندوقدار با صدایی که رفته رفته اوج می‌گرفت و اثر خشم به وضوح در آن مشخص بود در جوابم گفت:” یک زن اگر در محیط توزیع و فروش غذا کار نکنه باید کجا کارکنه؟ ما اگر در فست فود نباشیم باید کجا باشیم؟ اگر شما هم از دست خانم‌هایی هستید که فکر می‌کنید جای زن در مطبخ خانه…. ”

بحث به فضاحت کشیده شده بود و من داشتم سر خودم گول می‌مالیدم که یک زن می‌تواند و حق دارد با کفش پاشنه ۱۵ سانتی، آرایش غلیظ، کت کوتاه و لنز آبی در یک رستوران کار کند، سفارش غذا بگیرد و برای هر مشتری خدمات بدهد چون آشپزی در حوزه مشاغل زنان است.

 

شیرینی فروشی هم تخصصی است!

مدت‌هاست دلم برای طعم شیرینی‌های قنادی….. که نزدیک محل کار قبلی‌ام بود تنگ شده است امروز با خودم قرار گذاشتم به تلافی کنار گذاشتن هزار و یک تنبلی مهار نشده برای خودم از آنجا شیرینی بخرم. در را که باز می‌کنم تازه متوجه می‌شوم قنادی ، قنادی سابق نیست. حضور ۴ خانم پشت ویترین‌های شیرینی بهترین نشانه برای این تغییرات است.

 

 

جلو می‌ روم و مثل بقیه مشتری ها سفارش جعبه می‌دهم ، خانمی با لبخند یکی بعد از دیگری جعبه‌ها را نشانم می‌دهد و وقتی تأیید کردن مرا می‌بیند دست بکار چیدن شیرینی داخل جعبه می‌شود. فیش پرداخت صندوق را می‌گیرم و زمان تحویل جعبه از خانم متصدی می‌پرسم «خانم تا چند سال قبل هیچ خانمی در اینجا کار نمی‌کرد ، تغییرات مدیریت داشتید؟ این همه خانم برای یک شیرینی فروشی؟ اصلا چرا خانم؟». فروشنده لبخند می‌زند (از همان لبخندهایی که برای سوال‌های قبلی تحویلم دادند) و می‌گوید: «راستش ما همه خانم ها اینجا جزو کسانی هستیم که در زمینه شیرینی و تزئینات مهارت داریم و دقیقا به همین دلیل در اینجا مشغول بکار شدیم.

«آخه مهارت و شیرینی پزی چه ربطی به قسمت فروش داره؟». خانم فروشنده هم با اعتماد بنفس کامل جواب داد: «ما که اینجا فقط فروشنده نیستیم بارها پیش اومده مشتری اومده میگه من قند، چربی یا فشار خون دارم یک شیرینی مناسب من سفارش بدین. ما هم براساس تجربه مون یک شیرینی مناسب پیشنهاد می‌دیم. ما در واقع اینجا نقش راهنما رو هم داریم»!.

راهنمای زن اون هم در شیرینی فروشی؟ خودم را توجیه می‌کنم که شیرینی پزی هم جزو مهارت‌های زنان است و آنها می توانند به عنوان یک راهنما در بخش فروش هم کار کنند.

 

هیچ جا مستثنی نیست

نمی‌دانم شما هم مثل من تجربه دیدن خانم های فروشنده از نظر ما ، و راهنما به قول خودشان را در داروخانه، بنگاه معاملات ملکی، موبایل فروشی و رایانه‌ای را داشته‌اید یا نه؟. به این فکر کرده‌اید که تناسب حضور یک خانم در بنگاه معاملات ملکی که هر روز عصر محل تجمع مردها است و در حالت عادی ممکن است بحث بر سر قیمت اجاره یا فروش بالا بگیرد، چیست؟ مسئولان فروش در بنگاه ها موظف هستند به هر ترفندی که شده معامله را جوش بدهند. تا پیش از این مرسوم بود که مردها از مهارت زبانی‌شان برای جوش خوردن معامله‌ها استفاده می‌کردند اما من مانده‌ام زنانی که در بنگاه‌های معاملات ملکی مشغول بکار هستند با چه مهارتی معامله را جوش می‌دهند؟

 

 

بنگاه‌ها به کنار، حتما توجیه حضور زنان فروشنده در موبایل فروشی‌ها مراجعه خانم‌هاست و همین بهانه بهترین توجیه برای حضور در داروخانه، فروشگاه های رایانه‌ای و… است.

این روزها بسیاری از مراکز خصوصی اورژانس و حتی تزریقاتی‌ها خانم‌هایی را استخدام کرده‌اند که خدمات درمانی و تزریق‌های دارویی را حتی برای مردها انجام می‌دهند و این یکی از بدترین نمونه های اشتغال‌های این روزهای زنان جامعه ما است.

 

دلاوران هم در امان نماند

این روزها پای فروشنده های خانم حتی به مرکز فروش محصولات چوبی دلاوران هم باز شده است. در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ خیابان ۱۹۶ غربی تهرانپارس که دلاوران نامیده می‌شود شما باید منتظر فروشنده خانمی باشید که می گوید «دکوراسیون و طراحی داخلی خوندم و از انجاییکه هرچی گشتم کار پیدا نکردم به پیشنهاد مدیر این فروشگاه مشغول بکار شدم. اینطوری هم شاغل هستم هم از تجربیات خودم به خریدارها در انتخاب محصول کمک میکنم».

 

حضور این فروشنده های خانم در خیابان دلاوران نه تنها باعث شده که مراودات آنها با جمع آقایان بیش از حد معمول راحت شود بلکه باعث شده که آنها هم مثل فروشنده‌های مرد زمان بیکاری کنار خیابان تجمع کنند، سیگار بکشند و با صدای بلند بخندند و …

این بار شما هم مثل من خودتان را توجیه کنید که حضور یک خانم دکوراسیون داخلی خوانده بهترین گزینه برای فروش محصولات چوبی در خیابان دلاوران است هرچه باشد خانه چیدن، مبلمان خریدن و طراحی داخلی هم جزو تخصص های زنان است!

 

اوج فضاحت در پلاسکو و فردوسی

مردها بویژه جوانان با مرکز فروش پلاسکو و فردوسی در خیابان جمهوری آشنا هستند چون این دو مرکز، فقط فروش محصولات مردانه دارند.  تصور کنید در فروشگاه لباس مردانه یک فروشنده باید چه کارهایی انجام دهد؟ یک فروشنده باید لباس مورد نظر خریدار را بیاورد، کت را تنش کند، خریدار بعد از پوشیدن نظر بدهد که کجای لباس تنگ یا گشاد است و فروشنده همه نظرات خریدار را اعمال کند در نهایت هم پای ثابت چانه زدن بر قیمت باشد. حالا یک لحظه تصور کنید وقتی یک زن در این بخش مشغول بکار می‌شود و می‌داند که همه مشتری‌ها بلااستثنا مرد هستند در واقع پذیرفته که باید همه این خدمات را به خریدار بدهد. یک فروشنده زن چطور می‌تواند در پوشیدن کت به خریدار مرد کمک کند؟ او چطور می‌خواهد در سایز شدن لباس کمک کند؟

 

 

یک فروشنده خانم می‌پذیرد که هر دستوری خریدار بدهد، هر لباسی بخواهد پرو کند، حتی اگر ۱۰۰ انتخاب داشته باشد برای خریدار بیاورد و مطابق سلیقه او سایز بزند.

همه این‌ها به کنار یک فروشنده خانم با مانتوی چسبان کوتاه شبیه به بلوز، شلوار تنگ، کفش روباز و آرایش غلیظ واقعا قرار است فروشندگی کند؟ یا نه او هم به بهانه اینکه طراحی لباس یا خیاطی حرفه‌ای خوانده می‌خواهد به خریدار کمک کند ، اما حقیقت این است که او بهانه‌ای است برای جذب مشتری، فروش بیشتر و سود کلان‌تر یک مرد!

یک زن مینیاتوری در یک مغازه توجه جوان‌ها را به ظاهر و پوشش جلب می‌کند و در نهایت با ترفند زنانه محصول می‌فروشد ، به همین راحتی!

 

معنا عوض شد و آدم‌ ها عوضی!

دکتر پریا واحدی اصل، روانشناس بالینی: من ماراتون اشتغال زنان را در چند سال اخیر به وضوح در سطح جامعه می‌بینم. انگار در ۵ سال اخیر یکدفعه تعداد زیادی از زنان ما تصمیم گرفتند برای چشم و هم چشمی و فقط برای اینکه اسم «شاغل» را یدک بکشند دست به هر کاری می‌زنند ، کارهایی که در آن صرفا از ویژگی های ظاهری و مینیاتوری آنان استفاده می شود. من ایمان دارم بسیاری از زنان بدون آنکه هدف واقعی از کارکردن و استخدامشان را در مشاغل بدانند کار می‌کنند. آنها حتی فکرش را هم نمی توانند بکنند که مدیران مرد از بکار گرفتن آنها در مشاغلی که هیچ سنخیتی با جنس و روحیه زنان ندارد تنها هدف مادی و درآمد بیشتر را دنبال می‌کنند.

 

همه این موارد به کنار، اشتغال زنان در مشاغل غیرمرتبط در همه جای دنیا نهی شده است و حتی امریکایی ها هم می‌دانند که بکار گرفتن زنان در برخی مشاغل تأثیرات بسیار وسیع و ماندگاری روی شخصیت شان می‌گذارد. حالا درنظر بگیرید زن ایرانی که در فرهنگ لطیف ایرانی و اسلامی بزرگ شده است چطور می‌تواند با هم خلقیات لطیفش در مشاغلی متضاد کار کند؟

وقتی یک زن می‌پذیرد که در رستوران نقش پیشخدمت را بازی کند، منوی غذا بدهد، سفارش غذا بگیرد و بعد هم مسئولیت تمیز کردن میز را بر عهده بگیرد باید خودش را برای خرد شدن بیشتر شخصیت و کرامتش آماده کند. یک زن وقتی قبول می‌کند در ازای مبلغ نقش فروشنده لباس مردانه را بازی کند، لباس بیاورد، تن مشتری کند، سایز بزند باید بذیرد که نمی‌تواند از آن به بعد یک زن واقعی باشد چون خودش با دست خودش شخصیتش را در معرض تخریب قرار می‌دهد.

ما غافل هستیم و از خطر چنین تغییراتی خبر نداریم ، نمی‌دانیم وقتی یک دختر یاد می‌گیرد از صورتش برای فروش بیشتر استفاده کند رفته رفته کار شرافتمندانه را فراموش می‌کند و ترجیح می‌دهد از جنسیتش پول بیشتری درآورد.

اوضاع اشتغال زنان در مشاغل علنی و سطحی جامعه بحدی بحرانی است که من مطمئنم چنین تغییراتی قطعا در شیوه ازدواج، تشکیل خانواده و حتی فرزندآوری نسل بعد زنان ما تأثیر می‌گذارد. هیچ مردی نمی‌پذیرد که زنش فروشنده فروشگاه لباس مردانه باشد.

غیرت مرد ایرانی قبول نمی‌کند که زنش در بنگاه معاملات ملکی نقش دلال را بازی کند چون همه مردها بهتر از ما زن ها می دانند که چنین زنانی قابل اعتماد نیستند و نمی‌توانند از عهده زندگی مشترک برآیند. تفکر این زنان که ناشی از اشتغال آنهاست روی تربیت فرزندانشان، روابطشان با همسر و اطرافیان‌شان بویژه مردها تأثیر می‌گذارد. جنس زن، روح لطیف و نجیب یک زن در کالبد این فروشندگان می‌میرد و چیزی که جایگزینش می‌شود فرصت طلبی و سوءاستفاده از ویژگی‌های زنانه برای کسب درآمد بیشتر است.

فراموش نکنید این زنان هم تا مدتی می‌توانند خوب مشتری جذب کنند و فروش خوبی نصیب مدیران مرد کنند اما با گذشت زمان و افول زیبایی دیگر جایی برای اشتغال آنها وجود ندارد و بازهم این مهارت است که می‌تواند تنها منبع درآمد و کار باشد.بهتر است زنان جامعه بجای اینکه بپذیرند به هر قیمتی در هر شغلی مشغول شوند بیایند علاقمندی‌های ذاتی و تناسب های شخصیتی و جنسیتی‌شان را با شغل مورد نظر لحاظ کنند.

*پارس نیوز

انتشار یافته: ۱۲۴
غیر قابل انتشار: ۱۵
اسما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
63
64
وای براحوال مردم اخرالزمان با بی حیایی ها وبی غیرتی هایشان
لیلی
|
Netherlands
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
46
90
شما بچه حقی از مردم عکس گرفتید وچرا نظرات مخالفو منتشر نمیکنید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
تو هم از همان قماشی !!!!!!!!!!!!!!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
از اونایی عکس گرفته که عمومی تشریف دارند نه از کسایی که برای خانه و خانواده شان هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
لیلی خانم" خانمی که خودش را آرایش کرده ودر معرض دید عموم مردم قرارمیدهد مخالف دستورات دین عمل میکند . بحث نظر مخالف در مساییل دیگر است اشتباه نگیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
26
52
ما غرب رو متهم می کنیم که از زن استفاده ابزاری می کند ولی خودمان هم همان کار رو می کنیم و هیچ کس هم نیست که رسیدگی کنه!
مجتبی سلگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
22
39
اگر بخوای به استدلال این خبرنگاری که گزارش رو تهیه کرده همه چیز رو بسنجی خوب کاری ندارد شما به چه حقی گزارشگر و خبرنگار شدی چه معنی داره یه خانم بره تو شغل خبرنگاری که بخواد با هرکس و ناکس نه دو کلمه بلکه ساعتها صحبت کنه چه معنی داره // اینجور که معلومه نویسنده این گزارش با کار کردن زنان مشکل داره با اینکه خودش هم یک زن هستش از ارایش خوششش نمیاد اهل کولی بازی هستش به مسائلی که بهش مربوط نیست با سو استفاده از شغل خبرنگاری دخالت میکنه و حق به جانب هم هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
واقعااا من هم به همین موضوع فک میگردم خودش زنه بعد از کار کردن زنای دیگه ایراد میگیره
عشق اعدام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
راستشو بگو چقدر پول گرفتی جفنگیات تحویل بدی؟
یکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
حتما اونا زنند/خدا یکیشون نصیبت کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
مجتبی سلکی خان عزیز ، مطلبی که شما فرمودید هرکس با کارکردن زن مخالف باشد کارخوبی نمی کند ولی بحث مخالفت با شاغل بودن نیست بحث بی حجابی و لاابالی است که بعضی از خام ها دارند
خلیل اله
|
Netherlands
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
6
27
من یک بار نظر دادم ولی پخش نکردید خواهش میکنم در انتخاب موضوعات دقت بیشتری بخرج دهید یا اسم سایتو عوض کنید تا بما خانواده شهدا توهین نشه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
8
29
اگر کار هم نکنند به فحشا می افتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
3
29
اجبار در هیچ کاری جواب نمیدهد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
5
19
با نظر آقای خلیل اله موافقم که اسم سایتتو یا بگذار انتظامی ایران مثلا و یا خبر های از این دست را در سایتی به نام شهدا مطرح نفرمائید. لطفا
مراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
9
39
فکرنکنم اجازه داشته باشید اززنان مردم عکس بگیرین وپخش کنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
4
28
كدوم فضاحت ، فضاحت اينه كه از بدختي وفقر تن به خود فروشي ميده وكانون خانواده ها ازهم پاشيده مي شود تازه هيچ كسي هم خرده نمي گيره و....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
27
14
ببین بچه جان تو زن رو با کنیز مطبخی که ننه ات باشه اشتباه گرفتی.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
11
18
چرافکرمیکنیدهرچی شمادرست میدونید همون درسته وهرچی شمابدمیدونید بد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یه کم به دیگران وافکارشون احترام بزاریدادعای کشور آزادهم میکنید!!!!!!درسته زور وقدرت دستتونه ولی دلیل نمیشه هرچی باافکارخودتون درتناقضه به عنوان سوجه انتخاب کنیدحداقل کامنتهای مخالف هم روی سایتدون بزارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
4
16
همه چیزبرمیگرده به دو لت،وقتی پول مملکت یادزدی میشه یابرای امرارمعاش کشورهای دیگه هزینه میشه طبیعتا اوضاع اقتصادی مردم وخیم میشه وآدم گشنه میشه وآدم گشنه ایمانش راازدست میده،این تنگناهاوفشارهای اقتصادی باعث همه این بدبختیهاست.والاهم زن ایرونی وهم مردهای باغیرت ایران میداننداین شغلهای کاذب درشان خانمها ایرانی نیست اکثرا ناچارمیشند،دولت ملت راتامین کنه بعدامربه معروف ونهی ازمنکرواجبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
3
9
از دیوار هر کسی که بری بالا از دیوارت میان بالا
خلیل اله
|
Netherlands
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
2
2
حسین جون کوچیکتیم
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
1
11
فرقی نداره زن هم انسانه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
2
9
این خبر را حدود یک ماه پیش در سایت خبر پو خواندم .لطف کنید خبر های زرد را گسترش ندهید.
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
12
12
اصولا نباید به زن جماعت رو داد .میشه از روی احتیاج رفت کار کرد ،این دلیل نمیشه بخوای به خاطر در اوردن پول دست به هر کاری زد.زنای مملکت ما روشون خیلی زیاد شده.قدیم زن حق نداشت رو حرف شوهرش حرف بزنه بی اجازه جایی بره.متاسفانه زن ایرانی تو مملکت ما کم پیدا میشه.لباس پوشیدناشون جلف ارایش غلیط.تاسف اوره.
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
3
4
قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهري
گمنام
|
Netherlands
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
3
13
فضاحت خبر نگراری در سایت شهدای ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
3
6
چکار کنن مجبور باشی هر کار میکنی
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
4
15
زنها میتونند کار کنند ولی باید باحجاب باشن تا ارزششون حفظ بشه
اعظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
12
12
ما زنها هم انسانیم حق حیات فروشندکی وکسب وکار داریم به مردان فضول ربطی نداره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
بله . اما نه هر کاری
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
4
10
این خانمها اگر بخواهند حجابشان را بصورت کامل رعایت کنند بی کار می شوند؛ مشکل را در جای دیگری بجویید...
پاسخ ها
زینب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
این خانم ها اولندش اگر ایمان داشتن پسرای مردم رو از راه بدر نمی کردن و دومندش واسه یه لقمه نون شب یا بهتر بگیم الافی دین و ایمون و حیاشون رو قورت نمی دادن با یه لیوان آب پرتقالم روش... مشکل از جای دیگه است دیشای ماهوارتون رو جمع کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
3
3
بعضی از زنها به هر دلیلی مجبورند کار کنند ولی باید در کنار کار کردن شعورشان را هم بالا ببرند و برای اینکه از هر گونه تعرضی ایمن بمانند چون در مملکتی که حجاب اصل است بی حجهبی یک نوع رفتار ناهنجار است و درسته که اینها شاید میخواهند حدودشان همین اندازه باشد اما افراد سودجو و مزاحم معمولا دنبال ناهنجارها هستند
جمشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
1
6
پیشنهاد میدم قبل از اطهار نظر کارشناسی ،آمار خانمها و آقایان در سنین بیست تا سی و پنج رو از یک منبع موثق استعلام کنید ضمن این که جدا کردن آمار خانم هایی که هنوز مجرد هستند و در شرایط اقتصادی فعلی جامعه باید معیشت خود یا خانواده رو تامین کنند رو مشخص کنید بعد از سر سیری نطر بدهید از نوشته شما معلوم میشه هم شاغل هستید و هم متاهل و نفستون از جای گرم در میاد خواهر جان
پاسخ ها
رزمنده سوخته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
جمشیدجان اینوخوب اومدی/بقول شملی ها فدایی داری فدات بشم بادرک وفهمت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
3
1
اقای ناشناس حالا قانون به شماآقایون تو این مملکت رو داده هوا ورت نداره
FARZAD
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
1
2
من یک بازاریاب هستم و بصورت حرفه ای کار میکنم ما در بازاریابی معقوله ای بنام جذابیت داریم که خانم ها از مرد ها جذاب تر هستند ولی متاسفانه بنا به شرایط اجتماعی در کشور ما متاسفانه آقایون شدیدا عقده های جنسی دارند و باز هم متاسفانه شرکت ها از این معضل اجتماعی سو استفاده میکنند گرچه استفاده عاقلانه از خانم ها به نظرم مشکلی نداره
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
1
3
فقط دلم میسوزه از اینکه ما به جوانان خودمون گفتیم میخوایم کشوری اسلامی درست کنیم که توش احکام اسلامی اجرا شه اون جوانانم به عشق این حرف رفتند جنگ, خون خودشونو دادند حالا واقعا خونشون به هدر نرفته همه ما از مسئولین تا تک تک افراد باید پاسخگو باشند در پیشگاه خدا در مقابل این خونهای ریخته شده... ان شاالله خدا تمامیه مسئولین و مثل این افراد
عبداله امرایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
1
2
باسلام،بایددرست باقضیه برخورد کرد،کارواسهزنان عاروننگ نیست،اماتاچه کاری باشه.بایددولتمردان کارریشه دار و فرهنگی کنند.
برزین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
1
2
یاد آن روزها به خیر که حجاب وقار متانت عفت وپاکدامنی هم حرمتی داشت ولی افسوس .
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
4
2
به نظر من کار کردن نون حلال بدست آوردن عار نیست حالا شما مردها که اراده ای از خود ندارید و مانند یک بی فرهنگ بی شعور به خانم ها توهین میکنید معلومه که از خانمها میترسید این شما مردها هستید که روتون زیاد شده و باید دم شما ها رو چید شما های که توی هر ارگانی بخودتان اجازه میدهید که به دختران و خانمها متاهل پیشنهاد بی شرمانه بدهید ننگ بر شما لعنت خدا که شما مردها به خدا هم اعتقاد ندارید لعنت خدا بر شما مردان بی فرهنگ ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
من یشنهاد محترمانه رو می پسندم.
رزمنده سوخته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
ای ولا ناشناس باهات موافقم %%%
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
اول اینکه کار حلال و نون حلال هیچ مشکلی نداره ؛ اما به چه قیمتی میخوای کار کنی و برای دیگران جذب مشتری و سود جمع کنی به قیمت به حراج گذاشتن خودت یا به قیمت از راه به در کردن مرد و زن تا حوس بازان به شما پیشنهاد بی شرمانه بدهند و دوم اینکه این پیشنهاد برای همه است یا برای عده ای که خودشون را تابلو تبلیغات کرده اند
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
4
چرا کشور ما جزو 10 سرزمین ثروت خیز جهان است مردمش جزو بیچاره ترین های جهان از نظر رفاه مادی و اجتماعی هستند ، اول بیاییم وضعیت اقتصاد جامعه را اصلاح کنیم ،بعد انتظار داشته باشیم چرا دختران محترم ایران زمین دست فروشی می کنند؟
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
2
6
درجواب ناشناس این همه لعنت فرستادی بر مردان وقتی زن با هزار رنگ و لعاب در جمع مردان حاضر شده و ظاهری شیطانی و فریبنده دارد مطمئنا مردان دچار وسوسه شیطانی میشوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
4
باسلام به دوستان بااحترام به همه نظرات دوستان ؟کارعیب نیست حتماان خانمی که درمکانهای مردانه کار میکند نیاز مالی دارداین ما هستیم که بایدنگاههایمان تعغیر دهیم واز زاویه دیگه ای به این نو خانمهای محترم نگاه کنیم چراچون سرپرست خانوار است بزرگتر خانواده است ومخارج خواهر وبرادرکوچکترخودش را میدهدکه به جای برسنداین ما هستیم میگیم بعد است که فلا نجا خانم کار میکند واگر کار هم نکند دست به دزدی یامعتاد شودویاغیره....باز این خود ما هستیم هزار یک حرف میزنیم پس باید نگاهایمان را تعغیر دهیم باتشکرفراوان وسپاس از همه دوستان؟کاربر...
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
3
3
میشه لطفا یه کم پاتونا از کفش خانمها بکشین بیرون بابا مملکت را کردین مردونه همه چیز برای مردها ولمون کنید هر کسی شخصیتش دست خودشه یعنی چه هر روز یه گیری می دن به زنای فلک زده حداقل تو انتخاب تحصیل کارشون بزارین ازاد باشند مدام هم میگن مقام زن را بردیم بالاشما که بیچارش کردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
ما زنها رو نشوندیم رو فرق سرمون ، اگر حرمت ها رو حفظ کنند.
هههه
|
United States of America
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
2
0
خود فروشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
1
3
بدترين منكر در جامعه ي ما بيكاري و فقر است نه اين مسايل
یلدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
1
3
متحجرین محترم خبر ندارن وضع اکثر مردم از نظر کسب وکار مثل خودشون باد اورده نیست انصاف هم خوب چیزیه که البته نیست اگه امار واقعی در امدها در بیاد 5درصدی از ایرانیها بدون زحمت رگهای در امد وامکانات ایران رو در اختیار دارند و بصورت خانوادگی میخورند وقانون وشرع مینویسند وکاراشونو توجیه میکنند بقیه را موعظه میکنند البته اگه خر نشن با اسید پاشی ولباس شخصی و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
1
4
آفرین به شما فقر بدبختی گرونی .بیکاری......بیخیال بچسبید به اینکه کی چی میپوشه چجوری میپوشه .اصلا به شما چه .هرکسی رو تو قبر خودش میزارن. بقیه مشکلات خودش حل میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
2
5
بعد از سي و چند سال چرا نميفهميم كه خدا جفت آفريد تا حالشون ببرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
3
4
حجاب باید درونی باشه
پاسخ ها
زینب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
کسی که درونش پاک باشه هیچ وقت حاضر نمیشه پاکی هزار تا نگاه رو بدزده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
3
1
نوشته ی شما دارای سکس پنهان است!!! لازم نیست برای انتقاد حتما مستهجن بنویسید
ماهو
|
Germany
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
3
چرا نظرمن رو نگذاشستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟این هم از جنبه شما مثلا امانت داران !!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
5
6
با حجاب فاحشه گری کنن خوبه ... بعضی از این بی حجابا صد شرف دارن به بعضی با حجابا
پاسخ ها
زینب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
نکه بی حجابا نمی کنن. حداقلش یه خورده میشه بهشون امید داشت ولی اونی که لخت تو خیابون می چرخه میشه بگی قصدش چیه ؟؟ غیر از اینکه خودش رو به پسرا مردم بندازه التماسشون کنه که یه نگاه بندازن بهش و عزت نفس هر چی زنه خرد کنه. حجاب ارثیه ی حضرت زهرا(س) ست به خانم ها.
ساده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
دیگه روت خیلی زیاد شده ک ب محجبه ها توهین میکنی/طرف حسابت امثال خودت هستن
admin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
2
4
شما با چه اجازه ای عکس مردم رو پخش می کنید
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
اونا خدشون اجازه رو به همه دادند خبرنگار که جای خود داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
3
1
نشانه های آخرالزمان است
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
1
2
دوست خبرنگار شما چرا خودت اومدی تو یه شغل به قول خودتون کاملا" مردونه.حالا علاقه ست یا احتیاج یا هرچی دیگه .من تو شغل خود شما هزارتا بدتر از این عکسا رو دیدم خوبه بیام عکس بگیرم چرا انقد تو کار همه دخالت میکنید
ایران
|
-
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
1
1
والله بسیار بسیار قبیح وخنده داره این کارها اولا اونایی که عکسشان دراین صفحه چاپ شده با چه مجوزی دوما ایا خودشام مطلع هستند ونهایت برید برای خودتون سرگرمی دیگری پیدا کنید که کار شما قبل از اروپاییها بهره بردن اززن وتضیع حقوق زنان است
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
2
به نظرتون گزارشگری شغل مناسبه ی برای این خانم خانم برو تو خونه بشین سبزی تو پاک کن اینقد ر تو خیابون ها به دنبال گزارش ول نگرد
همت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
3
تنگناها ومعضلات اقتصادی باعث شده تا خانم ها با این وضعیت واین شکل وشمایل وارد بازار کارشوند.470هزارنفراز مقامات ومسئولین محترم وشاغل دوشغله وسه شغله اند.2.5تا3میلیون فرصت شغلی دراختیاربرادران افغان قرار دارد.خداوکیلی شما بگید متولی ایجاد شغل برای جوانان وبیکاران این مملکت چه کسی است؟
sara
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
5
چه اشکالی دارد نان حلال می خورند
پاسخ ها
زینب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
کسی که با کار کردنش تو بیرون صد نفر رو به گناه بندازه پولش حلال نیست...
اسلام مشکانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
شمابفرماییدچه کارکنه که پولش حلال باشدنفس تان ازجای گرم می آیدمردم هزارتامشکل دارندبروببین همان خانمی که داره کارمیکندچندتاخانم وخواهردیگرراسرپرستی میکندتااینکه آنهارابه جایی برساند همیشه بایدیک نفردرهرزمینه ای قربانی یک عده شودبعضی ازخانمهای محترم هم جزهمین گروه هستنندخانمی که توخیابون نشسته داره گیتارمیزنه فکرمیکنی اون نمیدونه این کاردرشان یک زن مسلمان نیست؟بروبنشین تادرددلش رابازگوکندتاآنوقت بدانی اوهم یک انسان است فرق خوب وبدراتشخیص میدهدخداهیچ بنده خدایی رامحتاج نکندوگرنه بدترازاین هم میشوداین که خوب وخوبش است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
2
این خبرنگار خودش خانومه و از صبح تا شب با صد تا مرد و محیطهای جور وا جور سرو کار داره حالا یکسری از خانوما تو جامع کار میکنن و شاید ارایشی که ادرن بیش از حده ولی دلیل نمیشه که این خبرنگاراز نظر خودش هر جور که خواست نطر بده از زندگی اون طرف خبر نداره که چرا رازی شده اون جوری تو اون محل کار کنه بهتر از اینکه که به بیراه بره
ایرانی
|
United States of America
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
1
4
با احترام به نظرهمگی.بنده خودم لباس فروشی دارم البته زنانه. کار کردن خانمها هیچ ایرادی نداره .دلایل استفاده از بانوان 1کم هزینه تر از مردان هستن2اکثریت به موقعه میان وبه وقتش میرن.وغیره...اما استفاده بردن ازجنسیت زن باپوشش غیر متعارف وگفتامان به قول معروف خودمونی بانوان(؟)ابزاریه که بعضی ها برایه بهره برداری واستفاده بردن به زبان ساده تر نپریدن مشتری ازش بهره میبرن وحقیقتیه بلاخره بعضی از مردم تو قرار گرفتن تو این موقعیت ناخواسته شاید جنس رو حتی گرونتراز قیمتشم خریداری کنن واین میشه استفاده ابزاری.این صنف ابش از چشمه گل الوده اتحادیه.
نسرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
1
2
عزیزم گذشت اون زمانی که یه مشت مرد احمق لاابالی با ناموس مردم همه غلطی می کردن بعدبه دلیل فکر خراب خودشون ناموس خودشونو تو منگنه میذاشتن.الان خانوما چشم و گوششون باز شده و اجازه دخالت به هر سگی نمی دن و کار می کنن واسه یه لقمه نون حلال این برچسبا هم بهشون نمی چسبه
کمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
1
3
حجاب زورکی همین است شمافکرمیکنیدچنددرصدمردم حزب اللهی هستند؟؟؟؟
به همان اندازه هم خانم های فروشنده محجبه وجوددارداگرباورنمی کنیدمن میتوانم برایتان عکس خانم های فروشنده محجبه راارسال کنم .
وازطرفی به این عزیز خانواده شهدای محترم هم عرض میکنم که واقعیت های جامعه رابایدپذیرفت وحجاب بدهم نشانگر بی غیرتی وبی شعوری نیست ملت شجاع ایران درزمان دفاع مقدس ازهمه اقشاروطبقات غیرت وشعور خودرانشان دادندوفکرنکنیدهمه حزب اللهی بودندکه اگراینگونه باشدبسیاردراشتباهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
کمال خان : خیال میکنید تفکیک کردن مسلمانان به حزب الهی و غیر حزب الهی مشکل را حل میکند .مگر قرآن واسلام فقط برای حزب الهی نازل شده وباید توسط آنان رعایت شود ودیگر مسلمانان نیاز ندارند .اگر برداشت شما چنین است شما در مسلملنی خود اشکال فراوانی دارید . شما برید مطالعه کنید کسانیکه در دفاع مقدس شرکت داشتند خانواده مسلمانی داشتند و بی حجاب نداشتند . تعدادانگشت شماری هم که بودند رزمنده مسلمان از آنها جداشده بود.
یکتا سپاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
3
2
خدا لعنت کند مردان کثیفی که عوض اینکه ازدواج کنند به ناموس مردم توجه کردند وزنان و دختران بدبخت رو به این روز سیاه انداختند . زن اگر به موقع ازدواج کنه میشینه زندگیش رو می کنه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
2
3
با با این وضع کشور مجبورن مجبور میفهمید
پاسخ ها
زینب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
نه نمی فهمم. چون منم یه خانمم ولی هیچ وقت حاضر به انجام همچین کاری نیستم اینکه واسه پول در آوردن و رضایت خودم یا خانوادم واجبببببببببببب خدارو زیر پام بذارم که یه وقت گشنه سر رو بالشت نذارم . می تونم با رعایت حجابم پول در بیارم و مستقل باشم اینچوری هم حلاله خدا هوامو بیش تر داره هم احترامم حفظ میشه و حقیر نمی شم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
3
1
باسلام متاسفانه مشکل ساماندهی وایجاد اشتغال بایدتوسط دولتمردان برنامه ریزی وزمینه اشتغال خانمها درشغل های مناسب ومعقول رافراهم نماید,یک طرفه نبایدقضاوت کرد بااین تورم بی کاری وهزینه های سنگین دختران بخاطربالا رفتن سن ازدواج ومشکل اعتیاد درمیان جوانان وهزاران معضل دیگر,ترویج بی بندوباری درابزارهای ارتباطی بصورت افسارگسیخنه منزلت وجایگاه زنان رنگ باخته وغیرت مردانگی بطوری ازدست رفته,واین شرایط راایجادکرده که زنان دراین کشورکه مدیون خون هزاران شهید وجانبازاست همچون غرب به تبلیغ کالا وخدمات مبدل شده,وفساد مالی هم درکاهش فرصتهایی شغلی مزیدبرعلت است,متاسفانه دراین وضعیت امربه معروف ومبارزه بامنکر منسوخ شده است مسؤلین,متولیان وکسانی که میتوانید اقدامی خداپسندانه انجام دهید بیاید وبررسی کنید چراازدرب هرمغازه یافروشگاه کوچک وبزرگی در تمام سطح شهرهای ایران گذر می‌کنید اطلاعیه زده به یک خانم فروشنده نیازمندیم,علتش چیست؟ یک مغازه دار هرماه یک خانم فروشنده رااستخدام ودرمدت کمترازیک ماه عوضش میکند,همه ما دلایلش راخوب می دانیم,اما چه بایدکرد,واین رابایددست اندرکاران این دمل چرکین رامداوا کنند,درخاتمه شهداءماشرمنده ایم بنا نشد اینگونه باشد,
فواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
1
3
خانم گزارشگرلطفايه سري هم به خانمهاي ايراني كه در دبي هستن بزنيد ...و گزارش تهيه كنيد اونوقت تفاوت اين خانم هاي با اونا رو متوجه ميشيد اونوقت خواهي فهميد كه بد بهتر است يا بدتر....
موقعيت شغلي مناسب رو شما تهيه كن بعد ايراد بگير...
نميگم ظاهرشون خوبه و تاييد نميكنم اما كمي واقعگرا باش ...
تفاوت بد و بدتر رو متوجه خواهي شد.
پاسخ ها
زینب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
آقای محترم اینجا دبی نیست. وقتی می تونیم خوب باشیم چرا بد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
2
2
چه اشکالی داره کار کنن میگین کار نکنن میگین تو خیابان برن میگین نرن میگین دیگه دوره تهجر تمام شده که زن بشینه تو خانه اشپزی کنه و ظرف ولباس بشوره تازه با این شرایط بد اقتصادی مگه مرد به تنهایی میتونه از عهده خرج و مخارج خانه دانشگاه مدرسه و ...یک تنه بر بیاد پس زن هم مجبور به کارکردنه درخصوص حجاب هم مسئولیین میدونن و قوانینی که وجود داره اگه حجاب نامناسب دارن ربطی به کار کردن آنها ندارد لطفا منطقی قضاوت کنید
پاسخ ها
هرکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
شرمنده نمیدونستیم دوره تمدن شروع شده و باید با کرشمه نون حلال دراورد
یکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
دوره تمدن هم داریم میبینیم/خیانت /ناراحتی های روانی/جنایت و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
1
2
چرا نظری که داده بودم رو پخش نکردید تا کی باید واقعیت های جامعه رو نادیده بگیرید متاسفم براتون ، خانم خبرنگار :دیگ به دیگ میگه روت سیاه.
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
3
4
یعنی از سایت شما مزخرفتر وجود نداره...فضاحت؟!!!!! چرا فکر می کنید حق دارید واسه مردم تعیین تکلیف کنید و به راحتی راجع به هر کسی اظهار نظر کنید....کی به شما این اختیار رو تفحیض کرده...یه مشت آدم کوته فکر و عقب مونده ی ذهنی جمع شدین و جیره خوربعضیا کردین خودتون رو...شما اگه واقعا" به آخرت اعتقاد داشتین که الان وضع مملکت این نبود... می دونم وجود منتشر کردنشو ندارین ولی بازم خوبه که یکی از شما این مطلب رو می خونه تا نذاره منتشر بشه...
پاسخ ها
زینب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
برو بابا بینم...
خدا شفات بده
هرکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
چرا شما فکر میکنی ک مخالفان شما فکر میکنند؟این قانون خداست فکر ی عده نیست/خدا متجاوزان را دوست ندارد
رزمنده سوخته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
دمت گرم گرم عادل عزیزازاسمت برازنده خودت است فدایی داری فدایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
7
3
يه گزارش سخيف از گذارشگر سخيف و روانى براى يک ساىت سخيف و ضعيف
جنت از رشت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
1
3
خدا می بیند و می پوشد
خلق نمی بیند و می خروشد
سعدی علیه الرحمه
ردا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
3
1
پیامبر فرموده بیشترین اهل جهنم از مردمان اخر الزمان هستند وبیشترین اینان از زنان اخر الزمان هستند عزیزم نون حلال با ارایش عشوه که حلال نمیشه یه تیپ اسپورت و با وقار در هر شغلی دیگه اجازه نمیده که مردای هوس باز پیش نهاد بی شرمانه بدهند وارامش شما رو بهم بزنن من خودم کارمند هستم ولی همیشه میگم خدا لعنت کنه رضا خان رو که گفت زن باید کار کنهرسالت زن پرورش فرزند بوده هست خدا لعنت کنه کسایی رو که مجبور کردن زن رو بره بیرون کار کنه تازه بیا خونه هم بدو بدو کار کنه اخرشم بگن مگه چکار کردی
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
2
3
قطاری به سوی خدا می رفت به بهشت که رسید ، مسافرها پیاده شدند؛ هیچ کس یادش نبود که مقصد خداست...
نه بهشت...
خدایا ما جوونارو از فتنه های آخرالزمان حفظ کن. دوستون دارم.
پاسخ ها
اسلام مشکانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
زینب خانم عزیزازاینکه به همه کاربراجواب میدهی معلوم است که مشکل اقتصادی نداری اگرداشتی دنبال یک لقمه نان شب بودی نه دنبال کامنت نوشتن وبامردوزن دهن به دهن شدن ماایرانیهاهرچه هم که باشیم احترام زنهارابیشترازمردهاداریم چراچون غیرت تووجودمان است خدانگهدارت انشاالله که هیچ وقت مشکل اقتصادی نداشته باشی
زینب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
نه. ندارم خدارو شکر ... ایشال... که همین طوره و شمام نداشته باشی. ولی این ربطی به بی حجابی نداشت. من دارم از حیثیتم دفاع می کنم...
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
3
1
لطفا به فاجعه ای که در راه است بیاندیشید
بردگی زنان
زن ابزاری
حقوق زن و جایگاه زن ویژه است.این که زنان جایگاه خود را به رایگان از دست میدهند دردآور است
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
1
3
اگرمسائل روازیک سونگاه کنیم نتیجش به این گزارش ختم میشود،امااگرمسائل اقتصادی درنظرگرفته شودوبااین جمله آقاامیرالمومنین فقرازدری واردشودایمان ازدردیگرخارج میشود.توصیه میکنم یک طرفه به قاضی نرویم.تجردوسن بالای ازدواج هم که هست.....
لیلی
|
Netherlands
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
1
1
سلام زینب جان.خوشحال میشم اگه نظرتو در مورد این گزارش بصورت شفاف بدونم.فقط در این مورد نه مسایل دیگه که گفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
1
1
متاسفم برای عوامل این سایت ، لطفا اسم سایت رو عوض کنید آبروی شهدا رو بردید کدوم شهیدی مث شما بی عدالت بود می دونم وجود منتشر کردن نظرم رو ندارید.متاسفم براتون .
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
2
0
سلام. نظر من اینه که خانما حق دارند که در عرصه های مختلف جامعه حضور داشته باشند و رشد بکنن نه این که فقط توی خونه بشینن کارای همسر و فرزنداشون رو بکنن ، طبق آیات قرآن تلاش برای رسیدن به تعالی هم برای مرد و هم زنه و هیچ فرقی از این نظر بین زن و مرد نیست . اما چگونگی حضور یک خانم در اجتماع خیلی مهمه این که آیا حضورش واقعا مفید هست یا نه؟ آیا باعث افزایش عزت نفس و تعالیش میشه یا نه؟ آیا شان و منزلت یک خانم حفظ میشه یا نه؟ به نظر شما این درسته که یک خانم مسلمون که از نظر اسلام محوری ترین نقش رو در خانواده داره به گونه ای وارد اجتماع بشه که بیشتر جنبه ی تبلیغاتی داره ؟یعنی شما اینقدر زن رو بی ارزش فرض می کنین که به خودتون اجازه میدین این چنین ارزش یک خانم رو زیر سئوال ببرید و از ظرافت و زیبایی ذاتیش به نفع کسب سود ومنفعت مالی استفاده کنید؟ از نظر منخیلی خوبه که بانوان کشور من به فکر بالا بردن سطح علمی و فرهنگی باشند و با فعالیت در جامعه باعث شکوفایی استعداد های خودشون باشند اما به گونه ای که شان و ارزششون پایین نیاد . اینجوری هم احساس اعتماد به نفس بیش تری می کنیم هم گناه نمی کنیم هم چیزی از عزت نفسمون کم نمیشه و هم مورد احترام بیش تری هستیم. دیگه اونوقت آقایون هم جرئت چپ نگاه کردن ندارند و ما با خیال آسوده کارمون رو می کنیم. این نظر من بود البته برای کسایی که واقعا دنبال کسب و کارند نه واسه کساییی که دنباله جلب توجه و نشون دادن خودشون هستند. ممنون از توجهت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
1
2
از هردری که فقر بیاد تو ایمان از همون در خارج میشه جهمنم جامعه ایرانی اثرات خودش رو گذاشته علایم واضح و روشنتر از این دیگه نمیشه پیدا کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
1
2
تا وقتی که این همه مشکل مخصوصا اقتصادی هست ، تا وقتی که بعضی آقایون اینقدر بی مسئولیت هستند باید هم اینجوری بشه در ضمن تا وقتی کسی بی پولی رو تجربه نکرده لطفا اینقدر با صراحت نظر نده ، من و شما هیچ وقت ی مصرف کننده مواد رو به معنی واقعی درک نمی کنیم چون مواد رو تجربه نکردیم(حداقل من ی مصرف کننده رو درک نمی کنم)
پهلواني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
3
2
واقعا تا كي بايد شاهد چنين اوضاع اسفناكي باشيم چرا حفظ حجاب براي زنهاسخت شده؟چرااينهمه خودشان را درمعرض نمايش مي گذارن وميدان واتوبان مسابقه در بي حجابي وبي عفتي به راه انداخته اند؟كجايند مسولين كه چشم خود رابسته اند واي بحال ماومسولين فرهنگي ما جواب خون شهدا را چه ميدهيم ؟ آياواقعا ما مسلمانيم؟اين ازوضع سياست خارجي ما با اين همه وادادگي واين همه وضعيت حجاب زنهابا اين همه برهنگي و....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
2
2
زن ومرد نداره،همه باید برای امرار معاش تلاش کنند.شکل ظاهری هم فقط ربط به خانما نداره،طرز لباس پوشیدن بعضی از آقایون هم خیلی زننده است.ولی اینکه چرا همه روی خانما حساسن خودش جای سواله؟البته شاید جوابش اینه که خانم ها خیلی مظلومند...
سرباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
0
1
سلام مردم انقدرگرفتارندکه وقت نگاه کردن به دختردار مرورش سواران بیکار وپول بادآورده این وقتهاراداشته باشند خداوند پدرت رابیامرزد
اهورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
1
1
نان......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
2
1
دوستان عزیزنون دراوردن حلال موقعی خوب ودرسته که مراجعه کننده ازدیدن این خانما به گناهومعصیت دچارنشه که اسمش نودراوردن حلال باشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
2
4
تواین تصاویر نه بدحجابی فاحشی دیدم نه تن فروشی نه اختلاس میلیاردی نه استفاده از رانت های انچنانی نه زمین خواری نه کوه خواری نه دزدی نه کسی کار ضد نظام انجام میده نه امنیت ملی به خطر اقتاده نه جان کسی در خطر
پس این همه جنجال سر چیه بخاطر زنانی که فقط بخاطر استقلال مالی یا کمک خرج خانواده دارن کار میکنن و خدارو شکر در جامعه اسلامی در یک محیط امن اجتماعی دار فعالیت میکنن از هرکی هم خطایی رخ بده قانون برخورد میکنه پس جنجال سر چیه خواهرم اگه مشکلی داری با فروشنده زن معامله نکن برو از فروشنده مرد خرید کن فردا نیایی بگی کل مردا بد چشمم اینجورین اونجورین نگو نگفتی یا علی الله نگهدار
سیاوش
|
United States of America
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
1
3
یک بار در زندگیتان عهد کنید که یک روز از زندگی خود را صرف تفکر و تعقل در کارهایتان نمایید. به خدا ضرر نمی کنید. در حال حاضر اساس وجودی یک ملت بر اثر رواج بی تفاوتی نسل جوان با اعتقادات دینی و ملی خود ، رواج شرم اور و تکان دهنده اعتیاد و فحشاء در کشوری که به اصطلاح قرار بوده الگوی اسلام باشد، و هزاران مشگل دیگر به مخاطره افتاده و در حال فروپاشی است و شما اصلاً ککتان هم نمی گزد و مهم ترین مسئله برایتان بدحجابی است. اقلاً کتاب آقای ترکاشوند را بخوانید به نام حجاب شرعی در اسلام. تازه می فهمید که این حجاب توسط ولید اموی اشاعه یافته است و در صدر اسلام اصلاً جایگاهی نداشته و نکات بسیار است. فقط دلم برای این ملت و خصوصاً شما می شوزد که یاد نگرفته اید که کمی هم ارز فکر خود و قوه تشخیص مستقل خود استفاده کنید. نتیجه این فلاکت مشخص است. این وضعیتی که در حال حاضر به ان مبتلا هستیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
3
اين زينب خانم بيكاره ؟
ساده لوح
|
-
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
0
2
حجاب میتونه مانع هر کاری باشه ولی اصل درون زن حجاب ظاهر زن نشون میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
3
1
کار کردن زن مساوي با کمبود عاطفه و کمي فرزند و ازبين رفتن به مرور عاطفه در خانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
0
0
ای حسود.زنها از مردها بیشتر خودشون رو محدود میکنن.اخه زن چقد بدجنسی.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
2
0
خوب شد چند عکس گذاشتین بی حجابم دیدیم
وگر نه ما که تو شهرمون بیحجاب نداریم و نمیبینیم
وااااااااالاااااااااااا
الکی مثلا من خوشبینم
پاسخ ها
پ .ع .نریمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
الکی خوشبین نباش رضا اقا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
2
1
به نظر من اونایی باید محاکمه بشن که جامعه رو به روزی انداختن که یه صاحب مغازه برا فروش بیشتر از این خا نمها استفاده ابزاری میکنه
لیلی
|
Netherlands
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
0
0
ایول بخودم 85 تا + گرفتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
0
0
زینب جان و خیلیای دیگ ک کار کردن زنو اشتباه میدونین گمونم شما از نظر مالی خیلی تامین هستین .من خودم مغازه دارم و میبینم خانمهای خانه دار چه کارهایی انجام میدن چ تن نازیهایی تو خیابون یاهر جا میکنن زن باید شخصیت داشته باشه و اینک زن شاغلی ک حجابشو ب قول شما رعایت نمیکننه یا کار میکنه بیشخصیتو بی خانواده نیستن و پولشون حرام نیس طرز فکرتونودرست کنین
ندا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
0
عزيزم اينقد دلت شور نزنه واسه سر و شكل مردم
من هرجا دزدي ميشه
بي كفايتي ميشه اينطوري حالم بد ميشه
ملت دارن همه كار ميكنن نه واسه راحتي فقط واسه اينكه نميرن از گشنگي
به مشكلات اساسي برسيم و حل كنيم اينا پيامد همون دزدي ها و رانتاست اونا حل شد اينا هم حل ميشه
دست به قلمت خوبه ازاونا بنويس لطفا سرو شكل مردمو ول كن
مرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
0
سلام
در خانواده زن کانون و محور میباشد لذا بایستی مورد توجه و محبت قرار بگیرد چه در جایگاه همسری و چه در جایگاه مادری
متاسفانه در ایران از دین و فرهنگ و اعتقادات فقط حرف زدن و شعار دادنش را بلدیم. آنقدر مسوولین در امر آموزش، فرهنگسازی و اقتصاد کوتاهی میکنند که به معضلات اجتماعی پیچیده میرسیم. بجای پیشگیری، همش باید سرمان به سنگ بخورد و به فکر درمان باشیم.
یک نمونه تعداد زیاد لیسانسه و فوق لیسانس بیکار است که من نمیتوانم علت آنرا چیزی جز خیانت یک عده مسوولین ناشایسته بدانم.
حضور بانوان محترم هم در چنین مشاغلی که به هدف جلوه نمایی و جذب مشتریان است آن هم معمولا با حقوقی بسیار پایین، نتیجه برنامه ریزی های اقتصادی و فرهنگی و آموزشی همان مسوولین بیکفایت است که ارزش والای بانوان محترم چنین تنزل میابد.
الان کشورهای پیشرفته دنیا فهمیده اند که چقدر بنیان خانواده در پیشرفت و امنیت کشورها اهمیت دارد و زن بالاترین نقش را در کانون خانواده دارد. لذا در حال اصلاح نگرش نسبت به زنان جامعه هستند.
ما اسما مسلمانیم ولی ...
عماریون سارقین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
0
شما داعشی هارا تماما ازبین خواهیم برد
چراکه فکر دزدی هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
0
دوستان این مطلب قبل از فاجعه انتشار پیدا کرده... بیخود احساساتی نشید.
نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
آخرین اخبار