کد خبر: ۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰

احتمال حضور «چمران» در جشنواره فجر 92

قائم‌مقام بنیاد فارابی در مورد آخرین وضعیت «چمران» گفت: فیلم در مرحله صداگذاری است اما تاریخ قطعی نمایش آن معلوم نیست و احتمال گذاشتن آن برای جشنواره فجر امسال وجود دارد.
برای دیدن تصویر بزرگتر روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری شهدای ایران ؛ در اولین روز کاری در سال جدید با «حسن نجاریان» معاون مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تماس گرفتیم تا از برنامه‌های جدید فارابی در سال جدید مطلع شویم. در اولین تماس پاسخ‌ خبرنگار تسنیم را داد البته قبل از پرسیدن سوال‌ها گفت: بگذارید ما برسیم سر کارمان و چند دقیقه‌ای بگذرد، بعد...

 
تسنیم: تولیدات امسال فارابی چه گونه است؟ آیا اسامی فیلم‌هایی که فارابی به عنوان فیلم‌های فاخر و با فیلم‌های دیگر قرار است بسازد مشخص شده است؟
 
نجاریان: فیلم‌هایی که باید در این سال از طرف فارابی ساخته شوند مشخص شده‌اند اما به دلیل اینکه تا زمانی که بودجه مشخص نشود ما نمی‌دانیم که کدام یک از این فیلم‌ها ساخته خواهد شد، نمی‌توانیم اسامی این فیلم‌ها را عنوان کنیم. باید صبر کنیم تا نرم بودجه بنیاد سینمایی فارابی مشخص شود و ما نیز بر اساس آن فیلم‌هایی که می‌خواهیم بسازیم را به طور قطع هماهنگ کنیم تا بتوانیم اسامی آنان را ذکر کنیم. بودجه فارابی اصولا هرساله تا اردیبهشت‌ماه به دست فارابی خواهد رسید و ما هرساله بعد از تعطیلات نوروز تا اردیبهشت را صرف اتمام کارهای نیمه‌تمام سال گذشته خواهیم کرد.
 
تسنیم: چمران در چه مرحله‌ای است و آیا به اکران تابستان خواهد رسید؟
 
نجاریان: فیلم سینمایی «چمران» مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد و تا جایی که من اطلاع دارم در مرحله صداگذاری است. هیچ تاریخی برای اکران این فیلم سینمایی نداریم زیرا باید صبر کنیم و ببنیم چه زمانی این فیلم به اتمام خواهد رسید و در آن زمان برای آن تصمیم خواهیم گرفت. به طور مثال ممکن است فیلم برای تابستان اماده شود، اما تابستان برای اکران این فیلم مناسب نباشد و فیلم بسوزد به همین دلیل باید ببینیم که فیلم برای چه تاریخی به اتمام خواهد رسید. احتمال این هم هست که فیلم اکران نشود و گذاشته شود برای فجر امسال.
 
تسنیم: ماجرایی در ابتدای سال پیش آمد و فیلم سینمایی «قاعده تصادف» از پرده سینما فرهنگ که سینمای فارابی است،برداشته شد. در همین حین نیز تهیه‌کننده فیلم، آقای شایسته در خصوص این اقدام عنوان کرد که فارابی تحمل فیلم‌های فرهنگی را ندارد. نظر شما در خصوص این اتفاقات چیست؟
 
نجاریان: همان طور که می‌دانید بنیاد سینمایی فارابی همیشه داعیه‌دار کمک به سینمای فرهنگی داشته است و اینطور که آقای شایسته ادعا می‌کنند نیست که ما مشکلی با فیلمی داشته باشیم. ماجرا از این قرار است که سینما فرهنگ دارای دو سالن است و چهار فیلم را در حال اکران داشت زیرا ظرفیت اکران 4 فیلم همزمان را در این سینما داریم و هیچ مشکلی برای اکران هیچ فیلمی پیش نمی‌آمد. اما امسال دوستان شورای صنفی نمایش برای ما و سینما فرهنگ مشکلی را پیش آورده‌اند و تصویب کردند تا هر سینمایی به اندازه سالن‌هایی که دارد، اجازه اکران فیلم دارد به همین دلیل ما را مجبور کردند تا فیلم اضافه را برداریم. این در حالی است که ما بسیار سعی کردیم تا این اتفاق نیافتد و بتوانیم فیلم‌ها را تا آخر اکران روی پرده داشته باشیم. متاسفانه دوستان شورای صنفی نمایش گاهی اوقات به جای وضع قوانین بهتر برای اکران و کمک به سینما داران و سینماگران قوانینی وضع می‌کنند که به ضرر دوستان سینماگر و سینمادار ختم می‌شود و گاهی دست و پای سینماگران را می‌بندد. در هر صورت ما مشکلی نداریم تا به هر کدام از مسؤلین و دوستان شورای صنفی نمایش با مدرک و استدلال اثبات کنیم که مشکلی برای اکران چند فیلم در این سینما نداشته و نداریم البته گاهی ممکن است تهیه‌کننده‌ای بیاید و اظهار کند که اگر شما فیلم را بر نمی‌داشتید، فیلم ما می‌فروخت و من نیز به آنها خواهم گفت که به طور مثال این سالن فقط در حال نمایش برای چند نفر است و این ضرر برای خود سینما است.
 
تسنیم: وضعیت بودجه فیلم‌‌های فاخر امسال چگونه خواهد بود؟ آیا مانند سال‌های گذشته به فارابی داده خواهد شد و یا امسال به دلیل حضور سازمان سینمایی به این سازمان داده خواهد شد؟
 
نجاریان: در گذشته نیز که معاونت سینمایی به جای سازمان سینمایی داشتیم، بودجه به معاونت داده می‌شد و معاونت سینمایی برای ساخت فیلم‌های فاخر در اختیار فارابی قرار می‌داد. امسال نیز همین گونه است و به جای معاونت سینمایی بودجه در اختیار سازمان سینمایی قرار خواهد گرفت و سازمان سینمایی به فارابی خواهد داد. همچنان وظیفه ساخت فیلم‌های فاخر بر عهده سازمان سینمایی است.

منبع: تسنیم

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار