کد خبر: ۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰
مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

مردم در تداوم راه امام و شهدا با کسی پیمان اخوت نبسته‌اند

طی مراسمی در مسجدامیرالمؤمنین(ع) شهرک شهید محلاتی، 22 نفر از پرستاران دوران دفاع مقدس و همسران جانبازان 75 تا 55 در صد تجلیل شدند.
برای دیدن تصویر بزرگتر روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش گروه  اجتماعی پایگاه خبری شهدای ایران؛ در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س)، نعمت وجود حضرت زینب (س) را در تاریخ شیعه و جهان اسلام مایه افتخار بزرگ پیروان اسلام ناب محمدی(ص) دانست و گفت: باید شکرگزار نعمت‌های الهی بویژه نعمت بزرگ ولایت و محبت به خاندان عصمت وطهارت (صلوات الله علیهم اجمعین) و حضرت رینب کبری(س)باشیم.

 

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) افزود:این بانوی با کرامت هم دختر شهید، هم خواهر شهیدان و هم مادر شهیدان بود و با آن همه مصیبت ، که اعظم مصائب بود، در آن شرایط از یتیمان و مصیبت‌زدگان گرفتار اسارت به دست دشمن پرستاری می‌کرد. لذا برای پرستاران ما جای بسی افتخاراست که نام با عظمت این بانوی بزرگ بالای سر آنهاست.

 

وی دیگر نقش حضرت زینب (س) را پرستاری از حجت خدا، امام سجاد(ع) که در روز عاشورا مریض شدند و تکلیف جهاد از ایشان برداشته شد تا در حقیقت نسل امامت محفوظ بماند عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام محمدیان همچنین با اشاره به نقش مؤثر حضرت زینب(س) در ولایتمداری و حفظ ارزش‌ها گفت: ملت ما با حضور در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلامی ثابت کردند به کسانی که پایبند به ارزش‌ها باشند، وفادارند و در محضرخدای سبحان و در تداوم راه امام و شهیدان با کسی عهد و پیمان اخوت نبسته‌اند.

 

در این مراسم، 12 نفراز پرستاران جانبازان 75 تا 55 درصد، چهار نفر از خواهران پرستار دوران دفاع مقدس که در جبهه‌های غرب وجنوب کشور فعالیت داشتند و چهار نفر از برادران پرستار توسط حجج اسلام محمدیان ، رضایی و رحمانی تجلیل شدند.همچنین به دختران زیر 15 سال و همنام حضرت زینب(س) هدایایی تقدیم شد.

 

منبع : ایسنا

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار