در گفتگو با دکتر قانعی
۹۰ درصد مصدومان شیمیایی از رفلاکس معده رنج می برند
به گزارش شهدای ایران ، دکتر مصطفی قانعی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹۰ درصد مصدومان شیمیایی از بیماری رفلاکس معده – برگشت غذا از معده به مری – رنج می برند.

وی افزود: اکنون طرحی تحقیقاتی در دست اجرا است تا عامل این بیماری پیدا شود که اگر به نتیجه برسد ۵۰ هزار بیمار را نجات می دهیم.
قانعی اظهار داشت: می توانیم بودجه ها را صرف خرید اسپری کنیم اما اگر روی طرح های تحقیقاتی کار کنیم، بیماری درمان خواهد شد. اکنون پزشکان در زمینه درمان رفلاکس معده فعالیت دارند اما کشف فرمول یک ریزفاکتور موثر در این بیماری می تواند به کاهش هزینه ها منجر شود و همچنین بیماری فرد را بطور کامل درمان کند.
قانعی با تاکید براینکه پیش از درمان باید به تحقیق پرداخت گفت: در کشور دانشگاه هایی وجود دارد که با ۳۰۰ عضو هیات علمی و چندین هزار دانشجو به اندازه یک مرکز تحقیقاتی نمی توانند دستاورد داشته باشند.