باید از فعّالان هسته ای کشور محافظت شود

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری شهدای ایران رحیم احمدی روشن پدر شهید مصطفی احمدی روشن بر طرح موضوع حفاظت از دیگر کسانی که در زمینه هسته ای کشورمان کار می کنند، تاکید کرد.
پدر شهید احمدی روشن در نخستین سالگرد شهادت او در پاسخ به این سوال که بعد از شهادت آقا مصطفی در دیدارهایی که با مسئولان داشتید هیچ وقت موضوع حفاظت از افراد دیگری که در زمینه هسته ای در کشورمان کار می کنند، از سوی شما مطرح شد یا خیر ، گفت : من بعد ازشهادت مصطفی برای اینکه بهانه ای به دست مغرضان داخلی و خارجی ندهیم به شخصه می گفتم که مصطفی از اینکه محافظ داشته باشد ،طفره می رفته. ولی واقعیت این است که این طور نبود و حالا انتظار دارم حداقل برای بقیه جبران کنند.
وی طی گفت و گویی با خبرنگار سایت شهدای جهاد علمی افزود : بعد از این جریان ما به همه مسئولان گفتیم که مصطفی حقش بوده که به شهادت برسد اما اینها سرمایه های جمهوری اسلامی هستند که نظام روی آنها سرمایه گذاری کرده وباید حفظ شوند.
وی ادامه داد : طوری نشود که تعداد مصطفی هایی که بخواهند این رشته را انتخاب کنند و با دل و جرأت و این گونه جهاد گونه بخواهند برای جمهوری اسلامی کار کنند ، انگشت شمار شود.
پدر شهید احمدی روشن گفت : شما ببینید در سالگرد شهادت شهید علیمحمدی مصطفی را ترور می کنند. وقتی تعداد شهدای دانشمند که ترور شده اند به چهار می رسد یعنی سهل انگاری رخ داده است.
اگر چه حتی اولین ترور هم نشانی سهل انگاری دارد. باید موقعیت این بچه ها را درک می کردند و از آنها محافظت می کردند ولی حالا که این اتفاق رخ داده از این به بعد نباید این اتفاقات بیفتد .
او با اشاره به گوشه ای از خدمات جهاد گونه فرزند شهیدش در سایت هسته ای نطنز گفت: خدمات این شهید باعث شد که استکبار جهانی با همه بزرگ بینی خودش در مقابل این جوان 32 ساله کم بیاورد و با وعده ادامه تحصیل واعطای بورس تحصیلی و پیشنهاد کار با حقوق های میلیونی به تطمیع و حتی تهدید او روی بیاورد؛ اما او قبول نکرد .
رحیم احمدی روشن اضافه کرد : تکیه کلام شهید همیشه این بود: ترسو مرد ، مصطفی واقعاً از هیچ چیز نمی ترسید و مرد شجاعی بود. وقتی بازرسان بین المللی انرژی اتمی برای بازدید به سایت نطنز رفته بودند هنگام بازرسی از دستگاه های سانترفیوژ سوال کرده بودند که قطعات مورد نیاز این دستگاه ها را از کجا آوردید و چه کسی برای شما تهیه کرده، توقع داشتند با یک پیرمرد 50- 60 ساله برخورد کنند.وقتی مصطفی و امثال او را به آنها معرفی کردند و آنها خودشان درباره کارشان برای آنها توضیح داده بودند، باعث تعجبشان شده بود و باور نمی کردند.
پدر شهید احمدی روشن افزود :حقیقت این است که استکبار نمی خواست باور کند که انحصار این علم را جوانانی مثل مصطفی می توانند از دست آنها خارج کنند و در نهایت متوسل به ترور شدند.
احمدی روشن درباره کسانی که تحت تأثیر دشمن دست به انجام ترور دانشمندان هسته ای در کشورمان زدند نیز گفت: من برای آنها ارزشی قائل نیستم . نمی شود اسم آدم را روی کسی که مردم و مملکت خودش را به چنین رژیمی می فروشد و مأموریت به این کثیفی را قبول می کند ،گذاشت . اینها با کارشان «خسر الدنیا والاخره» شدند و دنیا وعقبی خودشان را به هیچ فروختند.
وی با بیان اینکه اگر اینها از سوی رژیمی که آبرویی را در دنیا دارد ماموریت می گرفتند می گفتیم که ایدئولوژی ویا طرز تفکر بخصوصی دارند گفت : ولی از رژیمی دستور گرفتند که رژیم کفر و ابلیس است و پیش خدا رو سیاه است.
او ادامه داد: استکبار جهانی می خواهد که ما همواره محتاج آنها باشیم که این هم در شأن مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی نیست که بخواهد به اینها متکی باشد. آنها جز اینکه ملت ما را بیدارتر کنند کار دیگری نمی توانند انجام دهند.