کد خبر: ۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰
شهر شیمیایی

بازرسان ویژه سازمان منع سلاح های شیمیایی به سردشت می آیند

به گزارش شهدای ایران : دکتر “رضوان خواجه صالحانی”، رییس اداره بین الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:
برای دیدن تصویر بزرگتر روی تصویر کلیک نمایید

هیئت بازرسی بین المللی سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی( (OPCW با حضور پنج متخصص شنبه هفته آینده وارد تهران خواهند شد و روز دوشنبه در سردشت  حضور می یابند.

وی تاکید کرد: هدف جمهوری اسلامی ایران از این دعوت و اطلاع رسانی از وجود این بمب شیمیایی باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی این است که یک بار دیگر به جهانیان هشدار دهیم که بعد  از بیست و سه سال از پایان جنگ تحمیلی، سلاح شیمیایی هنوز مردم ما را تهدید می کند.

دکتر رضوان خواجه صالحانی افزود: این رویداد یک فرصت و عرصه جدیدی است تا به کمک رسانه های جمعی،  مظلومیت مردم ایران را به عنوان بزرگترین قربانی سلاح های شیمیایی به گوش  افکار عمومی برسانیم و کارشناسان سازمان ملل جدیدترین سند و مدرک عینی حمله شیمیایی به سردشت به عنوان نخستین شهر غیرنظامی ،قربانی گازهای شیمیایی در جهان را به ثبت برسانند.

رییس اداره بین الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطر نشان کرد: جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران نیز در این سفر هیئت کارشناسان سازمان ملل را همراهی خواهند کرد و به انعکاس و پوشش خبری و تصویری حضور آنها خواهند پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی قربانیان سلاح های شیمیایی ؛ در تاریخ ۱۳ تیر ماه امسال یک کارگر ساختمانی در سردشت در حالی که زمین را برای پی ریزی ساختمان حفاری می کرد در عمق دو متری متوجه جسمی شبیه به بمب شد. این کارگر به سرعت موضوع را به مسئولان گزارش داد و مسئولان اقدامات لازم را برای بررسی موضوع توسط کارشناسان در دستور کار قرار دادند.

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار