سالگرد عملیات نصر ۶؛ عملیاتی در ارتفاعات غرب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای ایران ، یکی از سلسله عملیاتهای نصر که بیشتر در محورهای جبهه شمالی و میانی انجام میشد، عملیات «نصر ۶» در محور «میمک» بود. نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به حضور و تسلط قابل توجه خود در جبهه میانی جنگ، کار طرح و اجرای آن را به انجام رساند.
نیروهای ارتش روز ۱۰ مرداد ۱۳۶۶ برای انهدام و بیرون راندن نیروهای باقیمانده دشمن از منطقه عمومی میمک، حمله خود را با رمز «یا اباعبداللهالحسین (ع)» آغاز کردند. به منظور پاسخگویی به شرارتهای آمریکا درخلیج فارس و همسویی با آمادگی مدافعان خلیج فارس و با هدف انهدام نیروهای دشمن و بیرون راندن بقایای آنها از منطقه عملیاتی میمک، توسط رزمندگان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اجرا شد. نیروی زمینی، در مرحله پایانی پاکسازی غرب کشور از وجود نیروهای بعثی، با عبور از میدانهای مین، تلههای انفجاری و…، ارتفاعات بسیار حساس میمک رامورد تهاجم خود قرار داده و آن ارتفاعات را به تصرف خود درآوردند.
در یورش نیروهای ارتش به مواضع دشمن در بلندیهای میمک، تیپهای ۳۶ پیاده، و تیپ کماندویی سپاه چهارم ارتش عراق متلاشی شد.
در این عملیات ۲ فروند هواپیما، ۱۷ دستگاه تانک و نفربر، ۶ فروند هلیکوپتر، چندین عراده توپ، شماری سلاح سبک و نیمه سنگین و صدها دستگاه خودرو دشمن منهدم و ۲۵۰۰ نفر کشته و ۱۲۰ نفر از قوای بعث به اسارت گرفته شدند. در این میان موقعیت رزمندگان اسلام، پس از دفع پاتکهای دشمن که چند روز به طول میانجامد، با مقاومت تمام، حفظ و تثبیت میشود و این عملیات با دستاورد مطلوب خود، پاسخ مناسبی بر جنایتهای استکبار و سرسپردگان آنها میگردد.