کد خبر: ۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰

انتساب به شهیدان دال بر مصونیت از خطا نیست

مادر شهیدان زین‌الدین گفت: انتساب به شهیدان هیچ دلیلی بر مصونیت انسان از خطا و اشتباهات نمی‌شود؛ و این ‎طور نیست كه خانواده شهدا مانند خود شهید باشند.
برای دیدن تصویر بزرگتر روی تصویر کلیک نمایید

 همین چند روز پیش سالگرد شهادت شهید مهدی زین الدین بود، فرمانده جوانی که خیلی ها را مبهوت اخلاص و رشادت خود کرده بود و مصداق بارز دلاورمردانی بود که امام خامنه ای در وصف آنان می گوید:" راهمان این است؛ راه کار برای خدا، با اخلاص و همراه با رشادت و شجاعت و دلیری و بی باکی در مواجه با مشکلات"


 باز خوانی مصاحبه مادر این شهید آنهم در ماه خون و رشادت خالی از لطف نیست.

 مادر شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین با بیان اینكه راهی كه برخی خانواده شهدا انتخاب كرده‌اند، ما را نگران كرده است،‌‌ گفت: خانواده شهدا با شهیدان خود، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری عهد و پیمان بسته‌ا‌ند و همه باید تا آخرین لحظه عمر پای عهد و پیمان خود باشیم.

زینب اسلام‌دوست درباره دیدار خانواده شهدا با مقام معظم رهبری بیان داشت: باید برای این نعمت خداوند را خالصانه شكر كرد. 

وی گفت: حضور پرنور ایشان و علاقه و اشتیاق مردم نسبت به رهبر فرزانه انقلاب این احساس را در ذهن‌ها تداعی كرد كه اگر امام زمان (عج) ‌تشریف بیاورند مردم چه خواهند كرد.

مادر شهیدان زین‌الدین ادامه داد: مردم ما عاشقانه نسبت به رهبر انقلاب كه سلاله پاك امیرالمؤمنین(ع) و نایب امام زمان هستند‌، احساس ارادت و محبت دارند.

 
وی با بیان اینكه برای برخی از خانواده‌های شهدا نگران هستم، گفت: راهی كه این خانواده‌ها دنبال می‌كند ما را بسیار نگران كرده است كه ممكن است یا در اثر تحریك اطرافیان آنها باشد یا دلیلش همان زمینه‌هایی است كه در وجود خود تقویت نكرده‌اند. 

مادر شهیدان زین‌الدین بیان داشت:‌ این را هم باید در نظر داشته باشیم كه از ابتدای خلقت آدم تا خاتم، همیشه اسباب انحراف را شیاطین برای ما فراهم می‌كنند؛ لذا لازم است كه با بصیرت و كسب حقیقت و معرفت و شناخت حقیقی از خداوند، بدانیم كه در عرصه‌های مختلف و در لحظه ‌لحظه عمرمان همیشه در معرض خطر انحراف هستیم. 

وی با اشاره به سخنان خود در دیدار با مقام معظم رهبری گفت:‌ " خانواده شهدا با شهیدان خود، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری عهد و پیمان بسته‌ا‌ند و همه باید تا آخرین لحظه عمر پای عهد و پیمان خود باشیم. "


اسلام‌دوست، بیان داشت: ولایت فقیه مانند نخ تسبیحی است كه همه اجزای این انقلاب را دور هم جمع می‌كند و باید با همه وجود قدر خورشید ولایت را دانست.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب وقتی به عنوان جانشین امام خمینی (ره) انتخاب شدند،‌ ‌آیت‌الله بهاءالدینیكه یك عالم بسیار وارسته و یك مؤمن حقیقی هستند،‌ با اینكه 50 سال از ایشان بزرگتر بودند، وقتی رهبر معظم انقلاب را دیدند، ‌دست بر سینه گذاشتند و گفتند: «السلام علیك یا ولی‌الله»؛ رفتار این فقیه عالم وارسته برای همه ما سند بسیار بزرگ و مهمی برای دفاع و اطاعت از ولایت فقیه را پیش روی ما قرار داد.

 

اسلام‌دوست با ذكر خاطره‌ای از شهید مهدی زین‌الدین بیان داشت: آقا مهدی هروقت كه رانندگی می‌كرد خیلی باسرعت‌ می‌راند؛ یك بار به همراه ایشان به دزفول مسافرت می‌كردیم؛ آن‌روز متوجه شدم كه او كه با سرعت 90 كیلومتر حركت می‌كند؛ وقتی دلیلش را پرسیدم و گفتم: "آقا مهدی چقدر آهسته رانندگی می‌كنی، حوصله‌ام سر رفت "؛ او ‌گفت: «به خاطر اطاعت از امر ولی فقیه.»
مادر شهیدان زین‌الدین گفت: گویا نماینده امام(ره) در لشگر، از همه خواسته بود كه با سرعت كمتری رانندگی كنند و ایشان به خاطر اطاعت از او كه اطاعت از امام بود، روی نفس خود پا گذاشت و از كاری كه بسیار لذت می‌برد، چشم دوخت.

وی با اشاره به حمایت برخی خانواده شهدا از جریان فتنه اظهار داشت: زمینه بسیاری از رفتارها در گذشته شكل گرفته است؛ شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی نیز اگر به درجه رفیع شهادت رسیدند، به دلیل زمینه‌های وجودی است كه از دوران كودكی در آنها شكل گرفت.

اسلام‌دوست بیان داشت: اگر انسان به دنبال حقیقت باشد و آن را دنبال كند و زمینه پذیرش حق را در خود تقویت كند، به راه حق نیز هدایت خواهد شد، اما اگر حق را نادیده گرفت به تباهی خواهد رفت.

مادر شهیدان زین‌الدین گفت: انتساب به شهیدان هیچ دلیلی بر مصونیت انسان از خطا و اشتباهات نمی‌شود؛ و این.  طور نیست كه خانواده شهدا مانند خود شهید باشند

گفتنی است؛ شهید «مهدی زین‌الدین» در سال 1338 در شهر قم متولد شد؛ در دوران نوجوانی اوقات فراغتش را در كتاب فروشی پدر می‌گذراند و پس از پایان تحصیلات متوسطه با رتبه چهار در میان پذیرفته شدگان دانشگاه شیراز تحصیلات تكمیلی را آغاز كرد.

این شهید والامقام پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابتدا به جهاد سازندگی و سپس به جمع سبزپوشان سپاه پیوست و فعالیت خود را در اطلاعات و عملیات سپاه قم ادامه داد و با شروع جنگ تحمیلی با طی دوره آموزش كوتاه نظامی همراه با یك گروه صد نفره عازم جبه هشد. مسئولیت اطلاعات و عملیات قرارگاه نصر، فرماندهی تیپ علیّ‌بن ‌ابی‌طالب (علیه السلام) و فرماندهی لشكر خط  شكن 17 علیّ  بن ابی  طالب از جمله مسئولیت‌های شهید مهدی زین‌الدین است.


شهید زین الدین به همراه برادرش مجید زین‌الدین كه مسئول اطلاعات و عملیات لشكرعلیّ‌بن ‌ابی  
طالب(ع) بود، برای شناسایی از باختران (كرمانشاه) به سمت سردشت در حال حركت بود كه با ضدانقلاب درگیر شد و به فیض شهادت رسید. 
شهید مجید زین‌الدین نیز در سال 1343 در تهران متولد شد؛ بیش از سیزده سال نداشت كه در كوران حوادث انقلاب علیه طاغوت قرار گرفت و با كمك برادرش شهید مهدی زین‌الدین به انتشار اعلامیه‌ها و نوارهای امام خمینی(ره) كه پدرش در اختیارش قرار می‌داد؛ پرداخت.

پس از آن به عضویت سپاه پاسداران در لشگر علیّ‌بن ‌ابی‏طالب(ع) كه برادرش مهدی، فرماندهی آن را به عهده داشت، درآمد و به واسطه آن جوش و خروش و استعدادی كه در وی بود، به سرعت مراحل كمال را در ابعاد مختلف خصوصاً در بعد رزمی طی كرد و در قسمت اطلاعات و عملیات مشغول شد و در لشگر 17 علیّ‌بن‌ابی
طالب(ع) مسئولیت فرماندهی یكی از تیپ‌ها را بهعهده گرفت. 

شهید مجید زین‌الدین در پی شركت در بسیاری از عملیات‌ها كه آخرین آنها عملیات غرورآفرین خیبر بود، به منزلگه مقصود شتافت و به همراه برادرش مهدی زین‌الدین به‌سوی دیار قرب الهی پرگشود و به جمع محفل عاشقان الله پیوست.
 در بخشی از وصیت‌نامه سردار رشید اسلام شهید مهدی زین‌الدین آمده است:

 

" نخستین شرط لازم برای پاسداری از اسلام، اعتقاد داشتن به امام حسین(ع) است. هیچ كس نمی‌تواند از اسلام پاسداری كند در حالی كه ایمان و یقین به اباعبدالله‌ الحسین(ع) نداشته باشد.


اگر امروز ما در صحنه‌های پیكار می‌رزمیم و اگر امروز ما پاسدار انقلابمان هستیم و اگر امروز پاسدار خون شهدا هستیم و اگر مشیت الهی بر این قرار گرفته كه به دست شما رزمندگان و ملت ایران، اسلام در جهان پیاده شود و زمینه ظهور حضرت امام زمان(عج) فراهم شود، به واسطه عشق، علاقه و محبت به امام حسین(ع) است. من تكلیف می‌كنم شما «رزمندگان» را به وظیفه عمل كردن و حسین‌وار زندگی كردن.

در زمان غیبت كبری به كسی «منتظر» گفته می‌شود و كسی می‌تواند زندگی كند كه منتظر باشد، منتظر شهادت، منتظر ظهور امام زمان(عج). خداوند امروز از ما همت، اراده و شهادت‌طلبی می‌خواهد"

 

منبع: بی باک

 

 

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار