گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی در شلمزار

به گزارش شهدای ایران؛ حجت الاسلام سید میثم نبوی سرپرست نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کیار در این مراسم ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و تسلیت عروج عارفانه دختران دانش آموز بروجنی به ارائه نکاتی در مورد ماه ذی الحجه پرداخت.
وی خاطر نشان کرد: ماه ذی الحجه ماه ویژه ای می باشد، چون در این ماه حضرت موسی علیه السلام به کوه طور می رود، فاطمه سلام الله علیها به خانه علی علیه السلام و ابراهیم علیه السلام به قربانگاه محمد صلوات الله علیه و آله یا علی علیه السلام به غدیر خم و سرور و سالار شهیدان ابا عبد الله الحسین با همه هستیاش به کربلا می روند.
نمایندگی ولی فقیه در ناحیه کیار در ادامه به نقش تعلیم و تربیت در جامعه و ضرورت علم نافع و معنویت افزایی در مدارس پرداخت و پیرامون خصوصیات اخلاقی متقابل معلمین و متعلمین نکاتی را بیان کرد.
وی افزود: مدرسه شکل دهنده و سازنده فردای نسل جدید ماست، همانطور که خواندن و نوشتن و فراگیری کتب آموزشی و مهارت های لازم در مدرسه تعلیم داده می شود در این مکان مقدس آداب زندگی و نیازهای معنوی هم ارائه می شود.
حجت الاسلام نبوی خاطر نشان کرد: مدارس می توانند در انجام رسالت خویش که همان انسان سازی است با برنامه های متنوع هنری، تفریحی، ورزشی، و ارائه تسهیلات به دانش آموزان از بسیاری از جرائم و تخلفات جلوگیری کنند.
وی افزود: هر مدرسه ای که دایر می گردد و درب هر کلاسی که باز می شود در مقابل آن درب زندانی بسته می شود.
گفتنی است در پایان این جلسه حضار از نمایشگاهی که تحت عنوان یاد یاران به همت پایگاه بسیج دانش آموزی ولی عصر (عج) بر پا شده بود دیدن کردند.