ایثارگران روشندل فارس با اهدا خون روز عصای سفید را رنگی تازه بخشیدند
به گزارش شهدای ایران از ایكنا، علیرضا عباسی جانباز هفتاد درصد كه در دفاع مقدس بر اثر انفجار مین هر دو دست و هر دو چشم خود را از دست داده بود، در این رابطه گفت: همانگونه كه در زمان دفاع مقدس احساس وظیفه میكردیم و در جبههها به وظیفهی خود عمل میكردیم امروز هم كه بیماران به خون ما نیازمندند احساس تكلیف میكنم و تا روزی كه بتوانم خون اهدا میكنم.
این جانباز 70 درصد در سال 1378 و در منطقه دریائی بوشهر به افتخار جانبازی نائل شده است و از سال 1380 تاكنون اهداكننده مستمر انتقال خون استان فارس بوده و بهصورت منظم هرچهار ماه یك بار خون اهدا كرده است.
همچنین روشندل دیگری بهنام علی عباسی نیز در روز جهانی عصای سفید، در جهرم خون اهدا كرد؛ وی كه روشندل مادرزاد بوده و از كارمندان مركز معاونت بهداشت شهرستان جهرم است در این شهرستان بهعنوان اهداكننده مستمر خون شناخته شده و از سال 1363 تاكنون در این شهرستان خون اهدا میكند.
یادآور میشود روشندلان دیگری نیز در فارس اهداكننده خون هستند كه با توجه به اینكه فاصله زمانی بین دو اهدای خون از نظر پزشكی برای آقایان حداقل 3 ماه باید باشد، نوبت خوندهی آنها در روز عصای سفید نرسیده بود.