فیلم جدید افلک، نقش هالیوود را در بحران ایران بازگو میکند

به گزارش شهدای ایران ازبولتن نیوز ،تسخیر لانه جاسوسی ایالات متحده در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حادثه ای بود که از همان ابتدا مورد توجه جهانیان قرار گرفت و از ابعاد گوناگونی بررسی شد.
هر روز که از آن حادثه می گذرد نیمه پنهان دیگری از آن روشن می گردد و امروز پس از سال ها، افسر اطلاعاتی آمریکا در مورد نقش آفرینی هالیوود در حل آن بحران برای آمریکا سخن می گوید.
به گزارش بولتن نیوز آخرین فیلم بن افلک، کارگردان و بازیگرسینما، از جریان بحران گروگانگیری سال 1979و نقش هالیوود در بیرون آوردن گروهی از دیپلمات های آمریکائی از ایران ، داستانی باور نکردنی روایت می کند.
سومین فیلم افلک "آرگو" در پشت دوربین، به شدت با این حرکت انقلاب ایران و بن بست بین المللی مخالف است.
این موضوع طنین روشنی دارد، بحران تسخیر باعث خروج جیمی کارتر از کاخ سفید شد و مبارزۀ رئیس جمهور باراک اوباما، برای انتخاب مجدد ، هم اکنون با فشار حملات برسر ماموریت ایالات متحده در خارج از کشور مواجه است.
اما این ستارۀ 40 ساله هالیوود می گوید که قصد و نیت وی از ساختن این فیلم هرگز چنین چیزی نبوده است. این فیلم که توسط جورج کلونی تولید شده و قرار است کمتر از چهار هفته پیش از انتخابات 6 نوامبر؛ در سینماهای شمال امریکا به نمایش درمی آید ؛ می رود تا در دام سیاست گرفتار شود.
او گفت: "همیشه برای ما مهم بوده که نگذاریم این فیلم جنبۀ سیاسی به خود بگیرد. سعی ما این بوده که آن را بسیار واقعی و مبتنی بر حقیقت بسازیم ، زیرا قرار بود که این فیلم قبل از انتخابات امریکا اکران شود ، یعنی زمانی که همه چیز سیاسی می شود."
این داستان واقعی - که از سال ها پیش طبقه بندی شده، و تنها در سال 1997 علنی شد - با اشغال سفارت آمریکا در تهران توسط انقلابیونی آغاز می شود که در ادامه 52 آمریکایی را گروگان گرفته و به مدت 444 روز به حالت بازداشت نگه می دارند.
مدیریت ضعیف و نابخردانۀ بحران توسط کارتردموکرات ، سال بعد منجر به شکست او به دست رونالد ریگان جمهوریخواه شد.