کد خبر: ۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰

خاطرات بانوی امدادگر از خرمشهر

افسانه قاضی زاده امدادگر دوران دفاع مقدس گفت: برخی فیلم‏‌ها نمی‏‌توانند بیانگر واقعیت دفاع باشند و ما باید در این زمینه بیشتر کار کنیم. فیلم‏‌ها خوب هستند اما باید به فرهنگ دفاع و مردم بیشتر توجه کنیم.
برای دیدن تصویر بزرگتر روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش شهدای ایران به نقل از ایسنا، قاضی‌زاده افزود: جنگ ما هم جنگ حق علیه باطل بود و ما برای پیشرفت اسلام و دین خود از جان مایه گذاشتیم. همان کاری که امام حسین (ع) و یارانش کردند.

این همسر جانباز افزود: ما با زنده نگه داشتن یاد شهدا و درس گرفتن از این عزیزان، باز هم اگر جنگی باشد با شجاعت از جان خود خواهیم گذشت.

زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. امروزه باید بیشتر به موضوع شهید و شهادت اهمیت بدهیم تا بین نسل ‏ها فاصله ایجاد نشود. راهیان نور گزینه خوبی در این زمینه است و باید تقویت شود چون جوانان با حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس می‏‌توانند با دوران دفاع مقدس پیوند قلبی برقرار کنند بنابراین باید زیرساخت‌های لازم برای این كار در مناطق یاد شده فراهم شود.

وی گفت: تاریخ دفاع مقدس درسی برای نسل جوان است و ما با بیان نقشه دشمن و اهداف آنها اجازه نمی‏‌دهیم طرح آنها به حقیقت بپیوندد.

وی ضمن بیان بخشی از خاطرات خود در خرمشهر گفت: دانش‌آموزی بودم که از 35 روز مقاومت خرمشهر تا آخر حضور داشتم و با امدادگری و آشپزی و ساخت بمب‏‌های دستی و دیگر کارها در جبهه خدمت می‏‌کردم. چون آنجا امکانات نبود مجبور بودیم بمب‏‌ های دستی درست کنیم. صابون را رنده می‏‌کردیم و با بنزین در شیشه، بمب دستی درست می‏‌کردیم و با چوب آتل می‏‌ساختیم و چون در اوایل جنگ سازماندهی نبود بر اساس توانمندی و نیاز، هرکسی به هرجا می‌رفت که کاری انجام دهد.

بعد از سازماندهی نیروها، محمد جهان آرا فرمانده ما شد و عده‏‌ای از خواهران را جمع کرد و جایی برای واگذاری اسلحه و مهمات به برادران مهیا ساخت و با ارائه شناسنامه،به آنها مهمات و اسلحه تحویل می‏‌دادیم و بعد از مدتی کارت ‏‌هایی برای تردد در شهر خرمشهر صادر کردند و کسی که کارت نداشت اجازه ورود به شهر را نداشت.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

 

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار