هدف مصطفی؛ رساندن مظلومیت فلسطین در فضای سایبر به مردم دنیا بود.
خبرنگار پایگاه خبری شهدای ایران:
- در اجلاس سران عدم تعهد ، واکنش سران و نمایندگان کشورها به صحبت های شما و وسایلی که از شهید مقابل دیدگانشان قرار داشت چطور بود؟
در اجلاس عدم تعهد، با کارهای خاصی که کرده بودند مخصوصا ماشین های شهدا که مقابل در ورودی قرار داده بودند، رسالت خون شهدای هسته ای، خیلی گویا بیان شده بود. این صحنه ها زبان صحبت نداشت ولی فریاد می کشید. رسالت خون شهدا و مظلومیت آنها را فریاد می کشید. هرکدام از سران که وارد حیاط می شدند طبیعتا ، خواسته یا ناخواسته این سوال برایشان ایجاد می شد که این ماشین قراضه ها اینجا چه می کند؟! تصاویر، نوشته ها و افراد برایشان توضیح می دادند . این صحنه ای که ایجاد شده بود، وظیفه ما را برای رساندن صدای مظلومیت شهدایمان به گوش مردم دنیا آسان تر کرد. چون افراد حاضر در اجلاس نمایندگان دو سوم ملت ها بودند. من درصدد بودم که با افراد دست اندر کار اجرای این ایده صحبت کنم و از آنها تشکر کنم که شکر خدا امروز به این وسیله از تلاششان قدردانی میکنم.
- به نظر شما اقداماتی که طی برگزاری اجلاس برای معرفی شهدای هسته ای انجام دادید ،چه نتیجه ای می دهد؟
به نظر من کار خیلی خوبی بود . رسانه هایی که مارا در اجلاس مورد سوال و جواب قرار می دادند هرکدام سفیری بودند برای رساندن صدای ما و مردممان به ملت شان .به نظر من اینها سفیران امینی بودند؛ چرا که وابسته به رسانه های استکباری نبودند و جزو کشورهای غیرمتعهد به سود و زیان قطب های استکباری حساب می شدند.
- شما در اجلاس با چه کسانی صحبت کردید؟
من با خبرنگاری از مصر مصاحبه کردم که در پایان مصاحبه به من گفت وقتی همسن علیرضا –فرزند مصطفی- و آرمیتا – فرزند شهید رضایی نژاد- بوده صهیونیت ها پدرش را ترور کردند. او یک زخم خورده از اسرائیل بود و به صراحت اظهار انزجار و تنفر می کرد. صحبت با این خبرنگار مصری برای من خاطره شد.
بنده و خانواده ام با «بان کی مون» – رئیس سازمان ملل- دیدار داشتیم و خواستیم که به نوعی ترورها را محکوم کند.
- ما شنیده ایم که شما به دنبال طرح دعواهای بین المللی برای پیگیری ترور شهید روشن هستید، توضیح میدهید؟
بله، من قبل اجلاس سران با خبرنگاران خارجی مصاحبه ای داشتم و آنجا ابراز کردم که قصد دارم جلوی سازمان ملل کمپ بزنم برای شکایت و خونخواهی از رژیم غاصب صهیونیستی. ولی به لطف خدا و همت دلسوزان، این کار در داخل ایران انجام شد و کاری که بچه های ما در فضای اجلاس عدم تعهد با نصب ماشین های شهدا انجام دادند، بهترین خونخواهی بود. من معتقدم اگر من جلوی مراکز حقوق بشر کمپ می زدم، به اندازه نصب این ماشین ها بازتاب نداشت.
- ما الان در نمایشگاه رسانه های دیجیتال با پدر شهیدی مصاحبه می کنیم که جزو دانشمندان هسته ای ما بودند، و در جهاد علمی به شهادت رسیدند. گرایش شهید روشن به فضاهای سایبری و حوزه های مربوط به جنگ نرم چطور بود؟
سوال شما بنده را به یاد خاطره ای از مصطفی که مربوط به دوران دانشجویی او در دانشگاه صنعتی شریف در بازه سال های 77 تا 81 بود، انداخت.
در آن دوران رایانه در اختیار همه نبود . مصطفی با مراجعه به یک خیر، یک دستگاه رایانه عاریه گرفته بود و می گفت قصد دارم به وسیله اینترنت صدای مظلومیت مردم فلسطین را به آزادی خواهان دنیا برسانم. این حقیقتا یک درس است برای جوانان و نوجوانان ما. در آن دوران چنین افق دید فراملی و فرامرزی، از یک جوان خیلی بعید بود.
الان که خوشبختانه این امکانات در اختیار همه هست، عزم کنند که به نحو احسن در اشاعه فرهنگ اسلام، انقلاب و شهدا از آن استفاده کنند.