کد خبر: ۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰
سید علی طاهری نماینده گرگان:

وزارت ارشاد مسئول و متولی امور خبرنگاران است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، برخورداری از تسهیلات و امکاناتی همچون بیمه را حق طبیعی اصحاب رسانه دانست و از امنیت شغلی و بیمه به عنوان دو رکن اصلی ادامه فعالیت خبرنگاران نام برد.
برای دیدن تصویر بزرگتر روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش شهدای ایران به نقل از خانه ملت، سید علی طاهری با اشاره به ترور خبرنگار شبکه پرس تی وی، بر ضرورت تأمین مالی خانواده‌های خبرنگاران حادثه‌دیده تاکید کرد و گفت: وزارت ارشاد مسئول و متولی امور خبرنگاران است و مسائل مربوط به تامین اجتماعی، مالی و حرفه‌ای آنها نیز برعهده این وزارتخانه قرار دارد.

 وی افزود: کشته شدن خبرنگاران در هنگام ماموریت به مثابه شهادت قلمداد می‌شود و لذا بنیاد شهید متولی امور مربوط به آنها خواهد شد.

وی با اشاره به بررسی طرح نظام جامع رسانه‌های همگانی در کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: قطعا در این طرح، چنین نکاتی مورد توجه قرار گرفته، زیرا حق طبیعی خبرنگاران و اصحاب رسانه است که از تسهیلات و امکاناتی همچون بیمه برخوردار باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم توضیح داد: با توجه به اینکه حرفه خبرنگاری از جمله مشاغل سخت به شمار می‌رود و برای خبرنگاران به دلیل رفت‌وآمدهای مکرر، احتمال بروز خطر وجود دارد، لازم است مسئولان مربوطه دستورالعمل مشخصی برای حمایت از آنهاداشته باشند و دولت باید در راستای تامین مطالبات این قشر تاثیرگذار جامعه تلاش کند.

ایشان در ادامه تاکید کرد: همانطور که بحث بیمه تکمیلی برای سایر قشرها مطرح است، خبرنگاران هم باید از این حق بهره مند شوند.

 سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار تعامل میان وزارت ارشاد و سازمان تامین اجتماعی برای امور بیمه خبرنگاران شد و ادامه داد: امنیت شغلی و بیمه دو رکن اصلی ادامه فعالیت خبرنگاران است و باید برای این قشر تسهیلاتی از جمله اعطای وام، مسکن و حمایت در موارد خاص لحاظ شود که تحقق این مساله نیاز به تعامل میان دستگاه‌های مختلف دارد.

 

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار