قطعه ˈنغمه های عشق و صلحˈ نقد محترمانه ای به جنگ و پیامدهای آن است

به گزارش شهدای ایرانˈشهریار کهن زادˈ افزود: پوئم سمفونی های ˈنغمه های عشق و صلحˈ و ˈعشق و دیگر هیچˈ، برداشت های شخصی من در طول حضور 28ماه به عنوان پزشک در جبهه های دفاع مقدس را بیان می کند.
وی گفت: اجراهایی نیز در سال 2002 توسط ارکستر کمیتاس ارمنستان با رهبری ˈ لوریس چکناواریانˈ درمورد این قطعه اجرا شد و ادامه همین برنامه ها 6 شب نیز در تالار بزرگ کشوربه آهنگسازی من برگزار شد.
کهن زاد ادامه داد: ساخت این مجموعه آثار دغدغه های خاص اجرایی خود را در پی داشت به طوری که تنظیمات هارمونیک این قطعات به منظور پایبندی به داشته های موسیقی قرن بیست شش ماه به طول انجامید.
وی یاد آور شد: در طول کار آهنگسازی بهزاد عبدی نیز کمک های بی دریغی در پیش بردن روند موسیقایی آثار انجام داد.
کهن زاد خاطر نشان کرد : سعی من بر آن بود تا قطعات بتواند با تمامی مردم جهان ارتباط برقرار کند و به همین دلیل بخش وکال (آوازی) آثار با پایه زبان فارسی و انگلیسی تدوین شد.
وی ادامه داد: بخش کثیری از مخاطبان این هنر را عامه جامعه تکشیل می دهند و این شاید مهمترین دلیل استفاده داشت های موسیقی مردمی در این آثار است تا تمامی اقشار جامعه بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
کهن زاد در مورد اجرای مجموعه خود آثار در ایران گفت: در همان زمان تدوین این قطعات دوست داشتم این مجموعه برای نخستین بار به صورت رسمی در کشور اجرا شود چرا که این نگاه و تفکر به جنگ و حس صلح طلبی به عنوان داشته ایرانی به جهانیان عرضه شود .
ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نادر مرتضی پور و با همکاری نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و انجمن موسیقی ایران ، 30 و 31 شهریور ساعت 21 قطعات ساخته ˈ شهریار کهن زادˈ را در تالار وحدت اجرا می کند.
منبع:ایرنا