حمایت از بخش خصوصی و تولید رمز موفقیت در اقتصاد مقاومتی

بهروز نعمتی نماینده اسدآباد مجلس در گفتگو با خبرنگار شهدای ایران پیرامون حمایت از بخش تولید در اقتصاد مقاومتی گفت: اولین موضوع این است که ما به بخش خصوصی اعتماد کنیم و از این بخش به معنای واقعی حمایت کنیم و کار را به دست اهلش بسپاریم. امروز شاهد مقاومت بعضی مدیران بدلیل تنگ شدن و کم شدن حیطه مدیریتی شان هستیم که این مسائل باعث شده نتوانیم به توانمندیهای بخش خصوصی بپردازیم موضوع بعد تسهیل قوانین است که ما بعضا شاهد قوانین دست و پاگیری هستیم.
وی در ادامه افزود: در بخش های مختلف که در ماده 76 قانون 5ساله با کمیته ای که تشکیل شده است حتما این موضوع پیگیری خواهد شد که قوانین مخل تولید برطرف گردد، و مطلب حائز اهمیت این است که تکیه کنیم بر توانمندیهای خودمان، اما متاسفانه شاهد عدم بهره برداری از توانمندیهای خودمان هستیم.
نعمتی در رابطه با بحث مدیریت در کشور اشاره داشت: ما از نظر مدیریت باید قبول کنیم که خیلی از آنهایی که در کنار میز هستند یا در پشت میز نیستند بهتر از ما می توانند مدیریت کنند و ما باید این اصل را بپذیریم که این واقعیت را برخی مدیران نمی پذیرند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس در خصوص نامگذاریهای سالهای اخیر از طرف مقام معظم رهبری گفت: دغدغه های مقام معظم رهبری در 5 سال گذشته واقعا روی مسائل اقتصادی بوده و با یک شیبی به این اوج میرسیم که امسال باید سال تولید باشد و همه این دغدغه ها نشان کم کاری ماست و همه مسئولان باید تلاش کنند که بتوانند به معنای واقعی دغدغه های رهبری را پاسخگو باشند و در مسیر رشد و توسعه کشور حرکت کنند.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس در رابطه با نقش دولت ومجلس اظهار داشت: دولت در بعضی زمینه ها خوب کار کرده ولی در خصوص اشتغال و تولید انتقادات جدی متوجه دولت است و مجلس باید بحث نظارتی خود را انجام دهد و در کمیسیونهای تخصصی و بویژه کمیسیون اصل 44 شرایطی را فراهم کند تا دولت با فراغ بال بهتری یتواند تولید ملی را پوشش دهد.
نعمتی در خصوص مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم وارتباط آن با تحریمها و تهدید ها خاطر نشان کرد: تحریمها و تهدیدها اثر دارد اما نباید همه مشکلات را گردن تحریم بیندازیم این واقعیت نیست، واقعیت مطلب این است که بر اساس بررسی های صورت گرفته، ما در کشور مشکلات برنامه ریزی و مشکلات مدیریتی داریم چرا امروز مشکل مرغ نداریم ؟ چرا امروز مشکل مرغ نداریم ؟ متاسفانه پازلهای مدیریتی است که مدیران آن به گردن دیگری می اندازند.
عضو فراکسیون ورزش و جوانان مجلس درخصوص عملکرد تیمهای اعزامی به المپیک لندن گفت: ما معتقدیم این عملکرد انجام شده که جای تقدیر و تشکر دارد، ماحصل یکی، دو سال نیست بلکه ریشه در تلاش دوستان دیگری هم داشته است و چنانچه وزیر محترم در جاهایی عجله نمیکردند یقینا در کشتی که اصلی ترین ورزش ماست به طلا دست پیدا می کردیم، ولی با تعویض های عجولانه ای که در راس فدراسیونها انجام شد ما را از رسیدن به نتایج بهتر محروم نمود و موجب برخی اتفاقات در سطخ بین الملل برای ورزش ما را فراهم نمود و این از اشتباهات وزیر محترم بود و ایشان باید اشتباه خود راه بپذیرد.