مراسم تجلیل از مدال آوران المپیک لندن برگزار شد

به گزارش خبرنگار شهدای ایران، مراسم تجلیل از ورزشکاران و مدال آوران المپیک 2012 لندن شب گذشته در میان استقبال انبوده مردم و با جمعیتی در حدود 2 الی 3 هزار نفر از ساعت 9 شب آغاز شد.
در ابتدای این برنامه حضار با شعار خلیج فارس ایران/ ایرانی قهرمان شروع به تشویق و تقدیر از پهلوانان و ورزشکاران پرداختند.
در این مراسم برنامه نمایش سنتی ورزش زورخانه ای با تشویق و همراهی حاضران برگزار شد. همچنین در بخش دیگر برنامه با اجرای نماهنگی زیبا، حسین رضازاده با مردم سخن گفت.
حسین رضازداه در سخنانی گفت: ضمن عرض ادب خدمت همه ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی و روسای تیم های ورزشی، هفته دولت را به همه به خصوص رئیس جمهور ورزش دوست تبریک عرض می نمایم.
وی در بخشی از صحبت های خود خاطرنشان کرد: امید، وحدت و انسجام رمز موفقیت ورزشکاران ایرانی در المپیک 2012 لندن بود.
رضازاده ادامه داد: علی رغم موانعی که قبل از برگزاری مراسم در مورد حضور تیم های ایرانی لندن احساس می شد ورزشکاران توانستند فعل خواستن را به خوبی صرف نمایند و ایران در شرایطی در سکوی قهرمانی رشته وزنه برداری ایستاد که بسیاری از کشورهای اروپایی و غرب نتوانستند موفق شوند و این نشان دهنده این است که ورزشکاران ایرانی با غیرت و مردانگی می توانند قله های موفقیت را فتح کنند.
وی در ادامه گفت: جناب آقای رئیس جمهور حمایت های حضرتعالی و پرداخت پاداش و معوقات ورزشکاران و نظارت دقیق بر عملکرد اعضای کاروان و فعالیتهای که دکتر عباسی وزیر محترم ورزش انجام داده موجبات این نتایج درخشان شده است.
رضازاده در پایان گفت: بالاخره ورزشکاران توانستند بهترین نتیجه تاریخ ورزش ایران با 4 مدال طلا و 5 مدال نقره و 3 مدال برنز رقم زدند. که در اینجا جا دارد تقدیر جامعه ورزش را از جناب آقای دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری ابراز نموده و آرزوی سربلندی تمام مسئولین نظام را از خداوند متعال مسئلت نمایم.
در بخش دیگر برنامه دکتر عباسی وزیر ورزش و جوانان در سخنانی گفت: خدا را سپاس میگوییم که این جلسه با حضور ورزشکاران و مدیران ورزشی کشور و قهرمانان عزیز و همچنین رئیس جمهور این ملت بعد از به ثمر نشستن قهرمانی جوانان این مرز و بوم انجام شد.
وی افزود: ضمن خیرمقدم خدمت شما مردم عزیز و رئیس جمهور ملت اجازه میخواهم تا به بخشی از دستاورد عظیم این حرکت اشاره کنم و همچنین تشکر ویژه خود را رئیس جمهور و تمام کسانی که در دولت تلاش کردند و مخصوصا از رهبر معظم انقلاب که با پیام خود باعث شدند ما این مراسم را را جشن بگیریم.
عباسی تاکید کرد: این شگفتی حتی در خارج از کشور نیز به گوش می رسد که کاروان ایران شگفت انگیزترین کاروان بود. در حقیقت کسب 12 مدال رنگین هدیه به تاریخ ایران و ملت عزیز بود که این رویداد خود به اندازه 3 المپیک بوده است.
وی ادامه داد: زنان ما با رعایت همه موارد برای اولین بار 8 نفر سهمیه دریافت کردند و در این بین خانم احمدی مقام ششم را کسب کند.
عباسی خاطر نشان کرد: توجه رئیس جمهور به استانها منجر شد که 16 استان کشور قهرمانان اعزام شوند. که بیش از هر زمان دیگری حضور ورزشکاران در المپیک را نشان می دهد.
وی بیان کرد: بیش از 2 هزار مکان ورزشی در کشور ساخته شده است که اهم آن در دولت نهم و دهم بوده است.
عباسی خطاب به رئیس جمهور ابراز کرد: فرزندان این ملت فرزندان قدر شناسی بودند که به خوبی توانستند پاسخ این زحمات را بدهند.
وی میانگین سنی کاروان لندن را 25 سال اعلام کرد و گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم پاک بودن کاروان ایران به عنوان تیم با اخلاق در میان سایر تیم ها بوده است.
عباسی ملت ایران را شایسته داشتن مقام و موقعیت عالی در تمامی زمینه های علمی، فرهنگی ، ورزشی در دنیا داراست و تاکید کرد: این برای ما نشان موفقیت و افتخار جهان اسلام است.
وی در پایان گفت: این سلسله تلاش ما را به آینده ورزشی امیدوار می کند و این جوانان از هم اکنون خودشان را برای المپیک آینده آماده می کنند.