پرونده باغ قلهك دوباره به جریان میافتد
رئیس كمیته مطالبات ملی كمیسیون امنیت ملی مجلس از به جریان افتادن مجدد پرونده باغ قلهك در این كمیته و تغییر در رویكرد و نحوه بررسی این پرونده خبر داد.

به گزارش شهدای ایران، مهدی داوتگری نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس گفت: رسیدگی به موضوعاتی مانند پرونده باغ قلهك، دریافت غرامت جنگی و استرداد میراث فرهنگی كه در موزه های خارج از كشور نگهداری میشوند از وظایف كارگروه كمیته مطالبات ملی مجلس است.
وی در ادامه افزود: پرونده باغ قلهك و رویكرد حقوقی آن در جلسه این هفته بررسی میشود و این در حالی است كه باید از ابزارهای حقوقی به نتیجه رسیدن پرونده باغ قلهك استفاده كرد.
رئیس كارگروه مطالبات ملی مجلس همچنین افزود: این كمیته در نظر دارد تا با استفاده از وكلا و صاحبنظران حقوق بینالملل پروندههای قضایی در حوزه دیپلماسی را به ثمر برساند و رویكرد جدیدی در مسیر رسیدگی به پرونده باغ قلهك اتخاذ كند.