کد خبر: ۲۷۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۸:۰۵

یاوه‌گویی‌های تهدیدآمیز ترامپ در میانه مذاکرات سوئیس

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که در صورت بسته ماندن تنگه هرمز، حملات علیه ایران را آغاز خواهد کرد.

شهدای ایران: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در میانه مذاکرات آتش‌بس ایران که در کشور سوئیس برگزار می‌شود، ضمن مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز مجددا ایران و مذاکره‌کنندگان ایرانی را تهدید کرد.


یاوه‌گویی‌های تهدیدآمیز ترامپ در میانه مذاکرات سوئیس

ترامپ با اشاره به انسداد تنگه هرمز، تهدید کرد که «اگر ایرانی‌ها این آبراه را ببندند، کشورشان نابود خواهد شد».

رئیس جمهور جنگ‌طلب آمریکا در ادامه از این هم فراتر رفت و گفت: «اگر ایران تنگه هرمز را ببندد، مذاکره‌کنندگان ایرانی نمی‌توانند به کشورشان بازگردند».

او همچنین به حملات رژیم صهیونیستی در لبنان اشاره کرد و گفت که «از اسرائیل ناامید شده است»، زیرا «آن‌ها نمی‌توانند بدون تخریب ساختمان‌ها در لبنان کاری انجام دهند». 

ترامپ در ادامه به یادداشت تفاهم اسلام‌آباد اشاره کرد و گفت که این تفاهم‌نامه صرفا به معنای تمدید آتش‌بس است و توافق نهایی نیست. 

او در انتها یاوه‌گویی‌های خود را به اوج رساند و با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور کشورمان درباره قصد ایران برای ادامه غنی‌سازی، گفت: «بهتر است او مراقب حرف‌های خود باشد وگرنه ما بقیه کشور را تصرف خواهیم کرد»!

ترامپ در حالی ادعاهای تهدیدآمیز خود علیه ایران را مطرح می‌کند که به گفته کارشناسان، بسته بودن تنگه هرمز یکی از علل اصلی او در بازگشت به میز مذاکره بوده است. او اخیرا گفته است که ادامه جنگ علیه ایران می‌توانست به رکود اقتصادی منجر شود. 

در همین حال، گفتگوها در کشور سوئیس با حضور قطر و پاکستان به عنوان کشورهای میانجی در حال انجام است. دقایقی پیش، جی دی ونس، معاون ترامپ گفته بود که پیشرفت زیادی در گفتگوها حاصل شده است.

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار