روایت علی مطهری از اثر مثبت مخالفان توافق
به گزارش شهدای ایران، نائب رئیس مجلس دهم در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: وجود مخالفان با این تفاهم میتواند اثر مثبت هم داشته باشد، به این نحو که طرف آمریکایی درمییابد که افراد و گروههایی هم در ایران هستند که خواستار امتیازات بیشتر و شدت عمل بیشتر هستند و آمریکاییها باید همین تفاهم را امضا کنند والاّ وضع برای آنها بدتر میشود.
مطهری با تاکید بر اینکه البته در مخالفت با این تفاهمنامه باید سعی شود وحدت ملی مخدوش نشود و دشمن احساس نکند که در ایران تفرقه ایجاد شده است، افزود: باید منافع فردی و گروهی و رقابتهای سیاسی را فدای منافع ملی کنیم.
وی درباره اینکه ما به لحاظ پرستیژ جهانی، میدان و مذاکره، دست بالا را داریم و برای تثبیت این پیروزی نیازمند توافق هستیم، گفت: ممکن است کسانی اصلا به مذاکره قائل نباشند ولی این عقیده درست نیست چون هیچ جنگی دائمی نیست و باید یک روز به پایان برسد و پایان جنگ هم نیاز به مذاکره دارد.