خیانت بانیان سیاست غلط گرانسازی ارز به سفرۀ مردم!/دلیل گرانی اخیر افزایش نرخ ارز است نه جنگ!
شهدای ایران:سرویس اقتصادی/دکتر حسین صمصامی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با یکی از پایگاه های خبری گفت و گویی که در ادامه قسمت های مهم آن را باهم می خوانیم:
دلیل اصلی گرانیهای اخیر، افزایش شدید نرخ ارز رسمی در دی ماه 1404 است نه جنگ...
اجرای سیاستهای غلط اقتصادی دولت در شرایط فعلی، مصداق خیانت به مردم، کشور و نیروهای مسلح ما است.
بانیان سیاست غلط گرانسازی ارز و اعطای کالابرگ، عمدی یا سهوی به سفرۀ مردم خیانت کردند.
متاسفانه شبکۀ نفوذ دشمن در ارکان سیاستگذاری کلان اقتصادی کشور با هدف ایجاد نارضایتی عمومی و جدا کردن مردم از حاکمیت ورود کرده است.
با اعمال نرخ ارز مناسب در اقتصاد و اصلاح برخی قوانین غلط دلاری جهانی فروشی منابع ملی در داخل و هدایت نقدینگی به سمت تولید و ...، به سرعت میتوان مشکلات اقتصادی را تا حد زیادی حل کرد.
بیش از ۲۵ میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور وجود دارد؛ روزانه بیش از ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل و بنزین قاچاق میشود.
در چنین شرایطی، بانکهای کشور نیز آن تکالیفی را که باید انجام دهند یا آن تسهیلاتی را که باید در اختیار بخشهای مختلف قرار دهند، در بسیاری از موارد به درستی انجام نمیدهند.