اصرار برای بازگشت به مدیریت پرهزینه و غلط گذشته!/فرش قرمز برای سکوهای بیگانه!
شهدای ایران : به نقل از جهان نیوز، این روزها مشاهده می کنیم که برخی افراد و رسانه ها به دنبال بازگشت اینترنت به حالت گذشته هستند..
به فرض مثال که همین امروز و همین ساعت، جنگ به معنای واقعی تمام شود و بخواهیم در مورد وضعیت اینترنت تصمیم گیری کنیم؛ چه مسیری باید طی شود؟
اگر وضعیت مدیریت اینترنت کشور، مانند گذشته، یله و رها باشد، فی الواقع به این معنی است که مسئولان از دو جنگ و یک کودتای در سال اخیر درس عبرت نگرفتهاند.
دشمن در تمام ایام سال در حال سوء استفاده از نوع مدیریت ما با ایجاد تهدیدها و آسیب های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و ... است. در هر لحظه در حال جمع آوری داده و اطلاعات از ما هستند. به عبارت دقیقتر، فتنه، آشوب، کودتا و جنگ، زمان میوه چینی و بهره برداری نهایی است.
اساسا چه اتفاق و فاجعه امنیتی، اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی و ... باید رخ دهد تا برخی تصمیم گیران به خود بیایند؟!
بدون تردید در وضعیت فعلی اینترنت برخی افراد از نظر مالی در حال ضرر هستند اما هر چقدر که بابت این موضوع نگران و ناراحت می شویم باید توجه کنیم که ضرر و خسارات مادی و معنوی مدیریت اینترنت به شیوه گذشته، صدها برابر بیشتر است.
اساسا چاره ای جز یک بازنگری اساسی در مدیریت اینترنت کشور وجود ندارد. بازگشت به گذشته، پاک کردن صورت مسأله است.
وجود تعداد زیادی از مسئولان متخصص در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای این است که یک فضای مجازی امن و استاندارد در اختیار مردم قرار بگیرد.
هر تصمیم و اقدامی که مسئولان امر اعم از دولت میخواهند در زمینه اینترنت انجام دهند باید حاوی این تضمین باشد؛ در غیر این صورت بازگشت به مدیریت غلط گذشته، رفتارهای عوامانه و پهن کردن فرش قرمز برای سکوهای بیگانه، راحت ترین کار برای شانه خالی کردن از مسئولیت است.