فریاد خاموش والدین در برابر فضای مسموم نمایشگاه کتاب تهران! (باغ کتاب)
شهدای ایران:سرویس فرهنگی/یکی از شهروندان متدین تهرانی،پس از حضور خود در نمایشگاه کتاب تهران(باغ کتاب) و مشاهده وضعیت ناهنجار فرهنگی آن، با ارسال متنی به پایگاه خبری شهدای ایران، خطاب به مسئولین فرهنگی و قضایی کشور نوشته است:
مسئولین محترم فرهنگی و قضایی کشور
سلام علیکم؛
جمعه ۲۵ اردیبهشت همراه خانواده به نمایشگاه کتاب رفتم؛ جایی که باید مایه افتخار و نشاط فرهنگی ما باشد، اما متأسفانه با فضایی روبرو شدم که روح انسان را تلخ میکند. صحبت از حجاب نیست؛ صحبت از «برهنگی» و نمایشهایی است که حتی مرزهای حیا را هم نشکسته، بلکه آن را زیر پا گذاشته است. دیدن چنین مناظری از سوی دختران نوجوان محجبه، برای هر پدر و مادری دردناک و خجالتآور است.
رهبر عزیزمان (ره) فرمودند که حکومتی با نام اسلام، تکلیف دارد در برابر منکرات ایستادگی کند. این حرف، یک فتوای شرعی است که مسئولین حق ندارند آن را نادیده بگیرند. وقتی مسئولین به جای ایستادگی در برابر فساد، یا در برابر آن سکوت میکنند، در واقع به ترویج آن کمک کردهاند.
تضاد عجیبی در این روزها دیده میشود: از یک سو فضاهای فرهنگی با محتوای غیراخلاقی باز گذاشته میشود و از سوی دیگر، نمازگزاران در راهروهای نمایشگاه، با کمبود فضا مواجهاند و برای نماز خواندن به نوبت منتظر میمانند. این یعنی اولویتها کج است!
مردم این مرز و بوم، دغدغهشان حفظ کشور و عزت اسلامی است، نه توجیه فضاهایی که ریشهکن کردنشان وظیفه ذاتی مسئولین است. ما شهید دادهایم تا فرزندانمان در چنین فضایی تربیت شوند؟
از مسئولین میخواهم با حساسیت تمام، فضای کشور را از چنین آلودگیهایی پاک کنند و به جای واکنشهای نمایشی، به وظیفه شرعی و قانونی خود در قبال حفظ حریمهای عمومی عمل نمایند.
با تشکر