از لجبازی تا "هتاکی" علیه شهدا توسط فرقه شیرازی!
شهدای ایران:سرویس سیاسی/در بررسی علت توهین فرقۀ شیرازی به شهداء و خصوصاً شهدای اخیر ایران اسلامی در تجاوز دشمن آمریکایی صهیونی، که از واژههای «جانباخته» و «قربانی» برای آنان استفاده میکنند؛ باید سابقۀ این جماعت در سالهای صدر انقلاب اسلامی را مورد مطالعه قرار داد!
سنگ بنای هتاکی علیه شهدا با فتوای تحریم دفاع مقدس در تجاوز صدام به ایران اسلامی، توسط شخصِ مدعیِ مرجعیتِ این فرقه در آن روزگار گذاشته شد؛ سیدمحمد شیرازی که مدعی بود این جنگ، نبردِ باطل با باطل است، بدون هیچ توجّهی به تجاوزات صدام، دفاع مقدس ایرانیان را مسلمان کُشی خواند!
▪️در اسناد باقی مانده از آن دوران، شهید چمران در نامهای دربارۀ مواضع شیرازیها در لبنان مینویسد: «سیدحسن شیرازی، عدهای از مسلمانان متعصب را به دور خود جمع میکند و با جنگ تبلیغاتی، اعصاب ما را ناراحت مینماید و شهدای ما را مسخره کرده و میگوید: شهید نیستند» (منبع: خاطرات سیاسی دکتر صادق طباطبایی، ص378)
▫️بعدها سیدحسین شیرازی فرزند سیدصادق شیرازی نیز در سخنانی شرمآور بعد از توهین و لعن مرجعیت شیعه، با غیر مقدس خواندن دفاع ایرانیان در برابر تجاوز صدامیان به مملکت شیعه، جمهوری اسلامی را به جرم دفاع از ایران و اسلام، مسبب آن جنگ خواند!
▪️البته این جماعتِ لجباز که در آن روزگار دایهدار مبارزه با صدام هم بودند و به همین بهانه به ایران کوچ کردند، بعدها در رسانههایشان، برای مبارزه با ایرانیان و انقلاب اسلامی مدعی شدند که: «صدام یک حاکم محترم بوده است» (سخنرانی یاسرالحبیب، شبکه فدک، 28\7\1392 )