کد خبر: ۲۷۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۵ - ۱۲:۴۶

محل سکونت رهبر شهید انقلاب در آغاز رهبری چگونه انتخاب شد؟

خودشان فرمودند: در همین منطقه ریاست جمهوری می‌مانیم، چون اینجا مسئولین، مجلس و دولت و قوه قضائیه در دسترس هستند. در ضمن مثل بقیه مردم داخل شهر هستیم و از حیث حفاظت هم منطقه حفاظت شده است و مشکل خاصی داخل شهر ندارد و حفاظت جدید نمی خواهد.

محل سکونت رهبر شهید انقلاب در آغاز رهبری چگونه انتخاب شد؟به گزارش شهدای ایران، حجت الاسلام ناطق نوری در بخشی از کتاب خاطرات خود درباره نحوه انتخاب محل سکونت حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر شهید انقلاب اسلامی در ابتدای دوران زعامت نوشته است:

یکی از مباحثی که در آغاز مسؤولیت جدید ایشان قابل توجه بود، بحث مکان استقرار مقام معظم رهبری بود. پیشنهاد بعضی ها این بود که آقا به جماران تشریف ببرند و از همان تشکیلات و امکاناتی که حضرت امام داشتند، استفاده کنند.

من خودم به چند دلیل معتقد بودم که ایشان به جماران یا منظریه تشریف ببرند، یکی به لحاظ امنیتی بود، زیرا در تمام دوران جنگ، شهر تهران به راحتی بمباران و موشک‌باران می شد، اما جماران پای کوه قرار داشت، لذا پرواز و مانور در آنجا خیلی سخت بود.  

دوم این که چون رهبری علی الدوام و شب و روز در محل سکونتشان هستند، از نظر آب و هوایی هم باید جای مناسبی فراهم شود. البته آقا به جهت عاطفی و احترام نسبت به حضرت امام و احمد آقا، جماران را نپذیرفتند.  

هم چنین اردوگاه شهید باهنر در منظریه تهران را قبول نکردند و فرمودند: اولاً این قدر بالا و دور از مردم نمی خواهم بروم، ثانیاً آموزش و پرورش و فرهنگیان و دانش آموزان، دلشان به همین اردوگاه خوش است، من راضی نیستم که حالا این را بگیرم.  

خودشان فرمودند: در همین منطقه ریاست جمهوری می‌مانیم، چون اینجا مسئولین، مجلس و دولت و قوه قضائیه در دسترس هستند. در ضمن مثل بقیه مردم داخل شهر هستیم و از حیث حفاظت هم منطقه حفاظت شده است و مشکل خاصی داخل شهر ندارد و حفاظت جدید نمی خواهد. 

 

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار