روایت یک کشتوصنعت سوخته در «جنگ رمضان»
به گزارش شهدای ایران ،یک فعال حوزه کشاورزی در گفتوگو با تابناک، با اشاره به سابقه فعالیت این مجموعه اظهار کرد: این کشتوصنعت حاصل بیش از ۳۰ سال تلاش یک رزمنده دوران دفاع مقدس است که پس از جنگ، با تکیه بر فرمان امام و رهبری، مسیر خود را در حوزه تأمین امنیت غذایی کشور ادامه داد.
وی افزود: این مجموعه با سرمایهگذاری کاملاً خصوصی و با وجود همه محدودیتها و نامهربانیهای موجود در سیستم اداری، توانست با بهرهگیری از روشهای نوین، تکنولوژیهای پیشرفته و ایجاد ارتباطات بینالمللی—even در شرایط تحریم—زنجیرهای کامل از «زمین تا بازار» را شکل دهد.
به گفته این فعال کشاورزی، این کشتوصنعت در یکی از محرومترین مناطق خوزستان شکل گرفته و شامل مزارع مشارکتی گسترده، سردخانه، ترمینال محصولات کشاورزی، سالنهای فرآوری مجهز، گلخانههای متعدد و زیرساختهای مدرن بوده و برای صدها نفر بهطور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: اما در روزهای ابتدایی جنگ رمضان، حملات دشمن موجب وارد آمدن خسارات جدی به این مجموعه شد و بخش قابل توجهی از زیرساختها و سرمایهگذاری چند دههای از بین رفت.
روایت یک کشتوصنعت سوخته در «جنگ رمضان»؛ انتظار برای حمایت از تنها واحد خصوصی آسیبدیده
این فعال بخش کشاورزی با انتقاد از عدم رسیدگی مناسب تصریح کرد: متأسفانه تاکنون، بهویژه از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاههای دولتی، اقدام و پیگیری جدی برای جبران خسارات یا احیای این مجموعه صورت نگرفته است.
وی تأکید کرد: این کشتوصنعت تقریباً تنها واحد بزرگ خصوصی در حوزه کشاورزی است که در جریان این جنگ دچار آسیب شده و احیای آن میتواند نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی و اشتغال منطقه ایفا کند.
او در پایان خاطرنشان کرد: اطلاعرسانی درباره این موضوع و توجه مسئولان میتواند گامی مؤثر در بازسازی این مجموعه و بازگرداندن آن به چرخه تولید کشور باشد.