کد خبر: ۲۷۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۵ - ۱۷:۳۲

ایران الان دست برتر را دارد/ اگر به هر شكلی، مقابل آمريكا عقب‌نشينی كند، فشارها بر ايران افزايش می‌يابد

در حال حاضر ايران دست برتر را دارد و اگر اين روند در مذاكرات تثبيت شود اوضاع براي ايران بهتر مي‌شود، در غير اين صورت اگر ايران به هر شكلي، مقابل امريكا عقب‌نشيني كند، فشارها بر ايران افزايش مي‌يابد.
 
اگر به هر شكلی مقابل آمريكا عقب‌نشينی كنیم، فشارها افزايش می‌يابد
به گزارش شهدای ایران ، بخشی هایی از اظهارات علی جنتی، دیپلمات سابق و از اعضای دولت روحانی در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد را خواهید خواند:

*امريكايي‌ها و اسراييلي‌ها و كشورهاي عربي منطقه تصور نمي‌كردند ايران در اين حجم وسيع به طرف مقابل پاسخ دهد و آتش بگشايد.


*امارات رسما با اسراييل همكاري مي‌كند، اوضاع بحرين هم همين‌گونه است. uربستان و كويت هم كمي با احتياط بيشتر نقش‌آفريني مي‌كنند.

*در حال حاضر ايران دست برتر را دارد و اگر اين روند در مذاكرات تثبيت شود اوضاع براي ايران بهتر مي‌شود، در غير اين صورت اگر ايران به هر شكلي، مقابل امريكا عقب‌نشيني كند، فشارها بر ايران افزايش مي‌يابد.

*اگر ايران به هر شكلي، مقابل امريكا عقب‌نشيني كند، فشارها بر ايران افزايش مي‌يابد. كشور‌هاي منطقه از ايران آسيب بسياري ديده‌اند و بهبود روابط با اين كشورها بسيار دشوار خواهد بود.


*اينكه ايران تنگه هرمز را مديريت كرده، بسيار اقدام مثبتي است. اهرمي بسيار قوي هم محسوب مي‌شود. گزاره‌اي كه امريكايي‌ها را از پاي درآورده، كنترل اين تنگه است.

* فشار فوق‌العاده‌اي در سطح جهان عليه امريكا شكل گرفته است، چون نفت، بنزين، محصولات پتروشيمي و حتي ساير كالاهاي تجاري و اقلام مصرفي در سطح جهان گران شده است، ضمن اينكه اقتصاد خانوارهاي امريكايي هم تحت‌الشعاع اين رخدادها قرار گرفته.
 

 

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار