کد خبر: ۲۷۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۵ - ۰۰:۰۷

بقائی: غارت کشتی‌های حامل نفت ایران، دزدی دریایی است؛ آمریکا پاسخگوشود

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: غارت کشتی‌های حامل نفت ایران، دزدی دریایی است؛ آمریکا باید پاسخگو شود.

بقائی: غارت کشتی‌های حامل نفت ایران، دزدی دریایی است؛ آمریکا پاسخگوشودبه گزارش شهدای ایران به نقل ازتسنیم، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراف مقامات قضائی آمریکا مبنی بر صدور دستور توقیف کشتی‌های حامل نفت ایران و مصادره محموله آن، در شبکه ایکس نوشت:

 

قرارگاه خاتم: دزدی دریایی آمریکایی‌ها به‌زودی پاسخ می‌گیرد

این [صدور دستور توقیف و مصادره کشتی‌های حامل نفت ایران]  چیزی نیست جز قانونی کردن رسمی دزدی دریایی و غارت مسلحانه در آب‌های بین‌المللی.

این، یعنی بازگشت به عصر سیطره دزدان دریایی بر دریاها! با این تفاوت که حالا آن‌ها با حکم دولتی فعالیت می‌کنند، زیر پرچم رسمی حرکت می‌کنند و غارت خود را «اجرای قانون» می‌نامند.

آمریکا باید در قبال این رفتار بی‌شرمانه و قانون‌شکنی آشکار کاملاً پاسخگو شود؛ رفتاری که ضربه‌ای بی‌سابقه به حقوق بین‌الملل و تجارت آزاد محسوب می‌شود و مبانی اساسی امنیت دریایی را تهدید می‌کند.

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار