رد قاطع هرگونه مذاکره با دشمن اشغالگر/به خون شهدا خیانت نخواهیم کرد
شهدای ایران:سرویس بین الملل/دبیرکل حزبالله لبنان با بیان اینکه دشمن صهیونیستی به بنبست رسیده است، بر رد قاطع هرگونه مذاکره مستقیم با دشمن تاکید کرد.
شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزبالله لبنان، در سخنانی اعلام کرد که دشمن صهیونیستی به بنبست رسیده و مقاومت همچنان قوی و شکستناپذیر باقی مانده است.
به نقل از المیادین، وی همچنین با قاطعیت هرگونه مذاکره مستقیم با رژیم اشغالگر را رد کرد و به مقامات لبنانی هشدار داد که عملکرد کنونی آنها به نفع لبنان و خودشان نخواهد بود.
دبیرکل حزبالله تأکید کرد که قدرت حاکم نمیتواند به وظایفش ادامه دهد در حالی که حقوق لبنان را پایمال کرده و از سرزمینش چشمپوشی میکند. حاکمیت باید به مردمش بازگردد و دولتی مردمی باشد.
شیخ نعیم قاسم تصریح کرد که مسئولیت توقف مذاکرات مستقیم با دشمن اسرائیلی و بازگشت به مذاکرات غیرمستقیم بر عهده دولت لبنان است.
وی خاطرنشان کرد که سلاح مقاومت برای مقابله با تجاوزگری و دفاع از موجودیت لبنان است و حزبالله هرگز از این سلاح و دفاع دست نخواهد کشید.
دبیرکل حزبالله لبنان، بر موضع قاطع لبنان در مذاکرات تاکید کرد و اظهار داشت: "هیچکس نمیتواند به نیابت از شروط لبنان برای حل و فصل مذاکره کند، مگر خود لبنان."
وی در ادامه این سوال را مطرح کرد: "آیا حکومت تصمیم گرفته است در کنار دشمن اسرائیلی علیه ملت خود عمل کند؟"
شیخ نعیم قاسم در مورد مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونیستی گفت: مذاکرات مستقیم و نتایج آن برای ما به گونهای است که گویی وجود ندارد و به هیچ وجه برای ما اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر وحدت ملی، بیان کرد: ما با جنبش أمل، گروههای ملی و شخصیتهای مختلف از همه طوایف و گروهها، یک دل و یک جهت خواهیم بود و خون شهدا را پایمال نخواهیم کرد.