کد خبر: ۲۷۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۵ - ۱۱:۲۴

اینترنت را باز کنید براندازی‌مان را بکنیم دیگر!/اندر باب استانداردهای دوگانه این‌جماعت دلسوز

راستی این‌میان، جالب نیست صفحات اسرائیل در توییتر و فضای مجازی هم بر حق مسلم ایرانی‌ها برای داشتن اینترنت آزاد صحه گذاشته و حنجره حق‌گوی خود را در این‌زمینه پاره می‌کنند؟ ما که علتش را نمی‌دانیم! شاید آن‌ها می‌خواهند در شرایطی برابر و عادلانه با ما بجنگند و نابودمان کنند! الله اعلم!

 شهدای ایران:سرویس سیاسی/رسانه‌های ضد ایرانی این‌روزها به‌شدت مشغول‌اند و علاوه بر تلاش برای تفرقه افکنی بین مردم و مسئولان و سیاه‌نمایی شرایط مذاکره و وضعیت مردم لبنان و ... در یک‌موضوع مشخص دیگر هم مشغول‌اند: «اینترنت را باز کنید! اینترنت حق مردم است!» 


اینترنت را باز کنید براندازی‌مان را بکنیم دیگر!/اندر باب استانداردهای دوگانه این‌جماعت دلسوز

نکته مهم و قابل عرض این‌که اینترنت مثل تنگه هرمز بسته نیست! اما درک این‌مطلب دیده عبرت‌بین و حق‌جو می‌خواهد که خب، خیلی از دوستان از داشتن‌اش بی‌بهره‌اند. اما بگذارید ببینیم این‌ندا از کدام گلو بیرون می‌آید و چه‌کسانی به آن ضریب می‌دهند؟ ریشه و منشا ندا که مشخص است؛ بلندگوهای رسانه‌ای یهود بین‌الملل و البته بازوهای سایبری‌شان در کمپ آلبانی و ساختمان‌های واحد ۸۲۰۰ اسرائیل. اما کسانی که به این‌بازی رسانه‌ای ضریب می‌دهند، نمونه‌های جالبی هستند. بعضی از آن‌ها را در گروه‌های روشنفکری می‌بینیم که هر روز از قطعی اینترنت آزاد و بین‌المللی نالان‌اند! معلوم نیست می‌خواهند چه‌حقیقت ناگفته و غیرمکشوفی را در BBC و اینترنشنال و دیگر شبکه‌های ضد ایرانی کشف کنند که ما نمی‌دانیم!

حقیقت جالب توجه تاریخی این‌که در ماجراهای اغتشاشات دی‌ماه ۱۴۰۴ وقتی اینترنت قطع شد، برقراری ارتباطات لیدرهای اغتشاشات سخت شد و کار به استارلینک و امکانات ماهواره‌ای و غیره رسید. پس دوستان! اگر واقعا دلسوز وطن هستید (حالا با لباس روشنفکری غربزده هم عیب ندارد) بدانید و آگاه باشید، قطعی اینترنت بین‌الملل و نه اینترنت که شما به دروغ می‌گویید، به‌خاطر امنیت ملی و جلوگیری از آشوب و اغتشاش دشمن است چون در شرایط جنگی به سر می‌بریم و امکان دارد دوباره حرامیان موساد به خیابان بریزند و در کنار مردم بخواهند حقوق شهروندی‌شان را طلب کنند و از گرانی بنالند!

اما تناقض و استاندارد دوگانه دیگری که در رفتار جماعت نالان از قطعی اینترنت می‌بینیم، مربوط به کسب و کارهاست! می‌گویند اینترنت را باز کنید که کسب و کار مردم نابود شد! این را هم نمی‌گویند که کسب و کارها به جای اپلیکیشن‌های خارجی مثل اینستاگرام می‌توانند در اپلیکیشن‌های داخلی برپا شوند. اما چه کنیم که مرغ همسایه غاز است و ما اصل جنس را می‌خواهیم و باید مثل ماهی در دریاهای آزاد شنا کنیم!

همین‌ چندماه پیش بود که جماعت پهلوی‌دوست و به بیان ساده‌تر مزدوران یهود بین‌الملل، در ایران و خارج از ایران، عزادار شکست‌شان در کودتای دی‌ماه ۱۴۰۴ بودند و شیشه مغازه‌هایی را که باز بودند، پایین می‌آورند. اجازه استوری‌گذاشتن و تبلیغ برای کسب و کار هم به دیگران نمی‌دادند. چند روز بعد هم از عمو ترامپ‌شان خواستند ایران را بزند و اگر زیرساخت هم بزند مهم نیست! 

راستی این‌میان، جالب نیست صفحات اسرائیل در توییتر و فضای مجازی هم بر حق مسلم ایرانی‌ها برای داشتن اینترنت آزاد صحه گذاشته و حنجره حق‌گوی خود را در این‌زمینه پاره می‌کنند؟ ما که علتش را نمی‌دانیم! شاید آن‌ها می‌خواهند در شرایطی برابر و عادلانه با ما بجنگند و نابودمان کنند! الله اعلم! و باز جالب نیست که سایبری‌های آلبانی و تل‌آویو نشین، صحبت از سیم‌کارت سفید می‌کنند و در کامنت‌ها و لجن‌پراکنی‌های این‌طرف و آن‌طرف‌شان تلاش دارند بین مردم و مسئولان شکاف بیاندازند که چرا عده‌ای باید سیم‌کارت سفید داشته باشند و عده‌ای نه؟ یادمان نرود که بحث سیم‌کارت سفید هم یکی از حوزه‌های مشخص لجن‌پراکنی بازوهای سایبری دشمن است و به موقع به آن خواهیم پرداخت.

جای شما خالی به‌واسطه نویسندگی و خبرنگاری، عضو یکی از گروه‌هایی هستم که روشنفکر جماعت در آن زیادند و هر روز از بسته‌بودن اینترنت بین‌المللی در ایران نال و گریان‌اند! بماند که در روزهای جنگ تحمیلی سوم، هر لحظه گزارش انفجارهای مختلف بمب‌ و موشک‌های اسراییلی را با ذکر نوع مهمات گزارش می‌کردند و می‌گفتند «با سنگرشکن زد!» و معلوم نبود از کجا مدرک کارشناسی نظامی خود را گرفته‌اند! نکته جالب سخنان گوهربار یکی از این‌عزیزان بود. یکی از صاحبان فضل‌شان می‌گفت طبق اطلاعات موثق، همه آن‌هایی که سیم‌کارت سفید دارند، بیشترین مراجعه را به پایگاه‌های هرزه‌‌نگاری و مستجهن دارند. و وقتی دیگری از او پرسید فلانی منبع این‌خبرت کجاست؟ گفت یکی از خبرگزاری‌های معتبر خارجی!

این‌جماعت نمونه‌های دیگری هم در حوزه وسیع استانداردهای دوگانه دارند که مربوط به همین‌روزهاست. طی سال‌های گذشته آه و ناله سر می‌دادند که دریاچه ارومیه زیر سایه مدیریت غلط مدیران جمهوری اسلامی از دست رفت و عکس دریاچه را با روبان مشکی و سپس عزاداری استوری می‌کردند. اما حالا که دریاچه جان گرفته، اوضاع و احوال بهتری دارد و رکورد چهارسال گذشته خود را شکسته و سطح آن به بالاترین میزان خود رسیده، صدایی از این‌جماعت در نمی‌آید. به نظر شما دلسوزی‌شان برای قطعی اینترنت، از جنس دلسوزی‌شان برای خشک‌شدن دریاچه ارومیه نیست؟

*منبع:تابناک

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار