بندرعباس در سوگ دریابان/ تشییع باشکوه پیکر دریابان شهید تنگسیری/اقتدار در سایه شهادت
شهدای ایران:به نقل از ایسنا، هرمزگان شهر بندرعباس امروز سهشنبه (۱۱فروردین) شاهد حماسهای دیگر از عشق و ارادت مردم به شهدا بود؛ پیکر پاک دریابان شهید علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه، بر دستان پرتوان مردم از میدان امام خمینی (ره) تا مسجد جامع تشییع شد و بار دیگر آرمانهای انقلاب با صلابت پاس داشته شد.
پیکر مطهر دریابان شهید علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه، بر دستان مردم هرمزگان تشییع شد. این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی و لشکری، خانواده معظم شهدا و ایثارگران نشاندهنده عشق و ارادت مردم به آرمانهای شهادت و پاسداری از انقلاب اسلامی بود.
مراسم تشییع از میدان امام خمینی (ره)، قلب تپنده شهر، آغاز شد و پیکر پاک این سردار رشید اسلام، بر دوش مردم شهیدپرور بندرعباس تا مسجد جامع این شهر تشییع گردید. حضور گسترده و پرشور مردم، از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد، نشان از جایگاه رفیع این شهید گرانقدر در میان جامعه و قدرشناسی آنان از مقام شامخ شهدای دفاع از کیان نظام اسلامی داشت.

در طول مسیر تشییع، فریادهای «الله اکبر»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» فضا را پر کرده بود و شرکتکنندگان با چشمانی اشکبار با فرمانده خود وداع میکردند. این مراسم فراتر از یک تشییع ساده بود؛ بلکه تجدید پیمانی دوباره با آرمانهای انقلاب، ولایت و شهادت بود.
شرکتکنندگان در این مراسم، با سردادن شعارهای انقلابی، انزجار خود را از اقدامات دشمنان نظام اسلامی اعلام کرده و بار دیگر بر ایستادگی در مسیر شهدا و امام شهدا تأکید کردند.

حضور دریابانان، فرماندهان و رزمندگان نیروی دریایی سپاه پاسداران در این مراسم، ضمن ادای احترام نظامی به همرزم شهید خود، پیام اقتدار و آمادگی این نیرو را در دفاع از مرزهای آبی و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت.

یکی از دریانبانان حاضر در مراسم در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به جایگاه رفیع شهید تنگسیری گفت: امروز همه ما آمدهایم تا بگوییم راه سردار تنگسیری و همه شهدای مدافع وطن ادامه دارد.
وی افزود: او نه تنها فرمانده ما بود، بلکه الگوی صبر، شجاعت و اخلاص بود. خاطرات دلاوریهایش در دفاع از خلیج فارس و آبهای نیلگون ایران همیشه در دلها زنده خواهد ماند. شهادت او نقطه پایانی بر یک حماسه نیست، بلکه آغاز راهی پر افتخارتر برای ماست تا با اقتدار از دستاوردهای انقلاب و آرمانهای امام و رهبری پاسداری کنیم.

یک جوان ۲۵ ساله بندرعباسی به ایسنا گفت: امروز اینجا جمع شدهایم تا به دشمنان بگوییم که راه شهدا، راه سردار تنگسیری، همچنان ادامه دارد. ما جوانان بندرعباسی، با دیدن این جمعیت پرشور، احساس غرور میکنیم که میراثدار چنین مردان بزرگی هستیم.
وی اظهار کرد: سردار تنگسیری برای ما فقط یک فرمانده نبود، بلکه نماد غیرت، شجاعت و ایستادگی بود و یاد و خاطره او همیشه در دلهای ما زنده خواهد ماند.
او در ادامه افزود: حضور ما در این مراسم، نشاندهنده بیعت دوباره ما با آرمانهای انقلاب و رهبری است. ما تا آخرین قطره خونمان از این مملکت و ارزشهایمان دفاع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که دشمنان به اهداف شوم خود برسند.
وی افزود: شهادت سردار تنگسیری، عزم ما را برای حفظ اقتدار دریایی کشور و پاسداری از مرزهایمان دوچندان کرده است.
