کد خبر: ۲۶۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۵ - ۲۰:۲۴

ایران ترور دیپلمات‌های ایرانی در لبنان را محکوم کرد

وزارت امور خارجه امروز در بیانیه‌ای ترور جنایتکارانه دیپلمات‌های ایرانی در لبنان را محکوم و اعلام کرد: از همه ظرفیت‌های حقوقی و بین‌المللی برای پیگیری این جنایت و پاسخگو کردن رژیم سفاک صهیونیستی استفاده خواهیم کرد.

شهدای ایران:سرویس سیاسی/وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) هفتم فروردین‌ماه در محکومیت ترور جنایتکارانه دیپلمات‌های ایرانی در لبنان بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد. 

ایران ترور دیپلمات‌های ایرانی در لبنان را محکوم کرد
«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جنایت شنیع رژیم آدم کش صهیونیستی در حمله به محل اقامت چند نفر از دیپلمات‌های ایرانی در لبنان را به شدت محکوم می‌کند.
در این بیانیه آمده است: این جنایت تروریستی که در ادامه اقدامات تجاوزکارانه و جنایات این رژیم علیه ملت ایران طرح‌ریزی و اجرا شده است، نشانگر ذات خبیث رژیم اشغالگر و تعارض ذاتی آن با هنجارهای بنیادین حقوقی و انسانی از جمله اصل مصونیت دیپلمات‌ها و ضرورت احترام به حاکمیت ملی کشور میزبان است.
در بیانیه فوق عنوان شده است: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور دیپلمات‌های ایرانی مصداق بارز تروریسم سازمان یافته و تعرضی آشکار به  مبانی بنیادین حقوق بین‌الملل است.
این بیانیه می‌افزاید: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت این عزیزان به خانواده‌های محترم آنها و عموم ملت ایران، از همه ظرفیت‌های حقوقی و بین‌المللی برای پیگیری این جنایت و پاسخگو کردن رژیم سفاک صهیونیستی استفاده خواهد کرد. 
وزارت امور خارجه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام، سید محمدرضا موسوی، علیرضا بی‌آزار، مجید حسنی کندسر، حسین احمدلو، احمد رسولی و امیر مرادی، بر عهده و پیمان خود برای تداوم راه پرافتخار آنها در پاسداری از امنیت و منافع ملی ایران تاکید می‌کند.

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار