کد خبر: ۲۶۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۸

افتتاح صد و شصت و دومین ایستگاه مترو در تهران

ایستگاه سرباز وطن روز سه شنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۴ با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش شهدای ایران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، ایستگاه سرباز وطن روز سه شنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۴ با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.
ایستگاه سرباز وطن که بیست و ششمین ایستگاه خط ۶ به شمار می‌آید، بین دو ایستگاه امام حسین (ع) و بهار شیراز قرار داشته و در عمق ۳۰ متری از سطح زمین واقع شده است. این ایستگاه در گرامیداشت یاد و خاطره فداکاری‌ها و جانفشانی‌های سربازان وطن چنین نام گرفته است و به لحاظ سبک معماری سازه ورودی و همچنین فضاهای داخلی، یکی از ایستگاه‌های خاص و چشم نواز خط ۶ محسوب می شود.
ایستگاه سرباز وطن به عنوان یکصد و شصت و دومین ایستگاه شبکه مترو پایتخت در محدوده خیابان اجاره‌دار قرار دارد. استفاده هوشمندانه از عنصر آجر و به کارگیری شیوه‌های نوین نورپردازی در کنار نمای خاص ورودی ایستگاه و سقف شیروانی، حال و هوای خاصی به این سازه حمل و نقلی بخشیده است.
۱۰۵ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۲۷ هزار مترمکعب بتن ریزی و ۳۴۰۰ تن آرماتوربندی برای احداث سازه‌ای که ۱۰ هزار مترمربع زیربنا دارد، حاکی از حجم وسیع کارهای عمرانی برای راه‌اندازی این ایستگاه دارد. ایستگاه سرباز وطن در شروع دوره بهره‌برداری با ۱۰ دستگاه پله برقی به مسافران خدمت رسانی می‌کند.

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار