بهره برداری از سینماهای مهتاب و آسیا شهر کرمان

به گزارش شهدای ایران، احمد سعیدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: با تلاش های شبانه روزی که در حال انجام است پیش بینی می شود سینماهای مهتاب و آسیا تا 20 شهریورآماده بهره برداری شوند و فضاسازی و سایر اقدامات لازم آن برای میزبانی از برنامه های جشنواره فیلم دفاع مقدس فراهم می شود.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان علاوه بر بازسازی و تجهیز این دو سینما، سالن سینمایی شهرتماشا کرمان نیز، در راستای برگزاری جشنواره فیلم دفاع مقدس به سیستم صدای دالبی مجهز می شود.
وی اضافه کرد: تعویض تابلوی اکران، رنگ آمیزی کل سینما، بازسازی اساسی سرویس های بهداشتی، تعویض پرده نمایش، کف سازی سالن ها و نصب کفپوش، بازسازی سیستم های سرمایش و گرمایش، اصلاح درب های سالن نمایش، اصلاح سیستم برق رسانی و کابل کشی، اصلاح اساسی گیشه، بازسازی سیستم روشنایی سالن های نمایش، اصلاح نور عمومی سالن های ورودی، تعویض صندلی ها، تعویض صندلی های سالن انتظار، تعویض آکوستیک سینما، ساخت نمازخانه، کفپوش نمودن کامل سالن انتظار اصلی سینما، نصب تابلوی بزرگ نام سینما و ... از جمله تغییرات این دو سالن سینمایی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به برکات مادی و معنوی برگزاری جشنواره فیلم دفاع مقدس برای استان گفت: بیش از 350 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی سینماهای شهر کرمان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در کرمان رویداد منحصر به فردی در استان کرمان است.
و معتقد هستیم که آن چه امروز به عنوان بیداری اسلامی شاهد آن هستیم، نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت سلحشور ایران اسلامی در دفاع مقدس است.
سعیدی عنوان کرد: حضور فیلمسازان و مشارکت 151 کشور در این دوره از جشنواره حاوی پیام ارزشمندی است و میطلبد در باب رهاوردهای جشنواره نهایت تلاش صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در کنار معنویت و تعاملی که این جشنواره برای اهالی سینما رقم میزند، بستری برای اعتلای حوزه مقاومت فراهم شده و به بخش زیرساختها نیز توجه ویژه میشود.
سعیدی با اشاره به بازسازی سه سینمای شهر کرمان تصریح کرد: رفع نقص سیستم صدای سینما شهر تماشا با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در حال انجام است.
وی گفت: بازسازی سینماهای مهتاب و آسیای کرمان نیز از ابتدای مرداد ماه جاری آغاز شده و تاکنون بیش از 350 میلیون تومان برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.
سعیدی خاطرنشان کرد: علاوه بر تجهیز و بازسازی داخلی، نمای سینماها نیز در حال تغییر است و تاکنون 50 درصد از فعالیت پیشرفت دارد و حداکثر تا یک هفته قبل از آغاز جشنواره پایان مییابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اذعان داشت: سالنهای وحدت، برق و عماد کرمان نیز برای نمایش فیلمهای ویدیویی در نظر گرفته شده است.
سعیدی خاطرنشان کرد: امیدواریم رهاورد این دوره جشنواره فیلم مقاومت در راستای تقویت روحیه فداکاری و ایثار ارزشمند باشد.