ترویج نمادهای باستانگرایی از طریق پلاکهای طلا در خواب غفلت مسئولین
شهدای ایران:روح الله عباسیان/صنف طلا و جواهر اصفهان, اقدام به ضرب سکه و پلاکهای طلا نموده است. بر روی این پلاکهای طلا, نقوش مرتبط با ایران باستان و نمادهای آن حک شده است و تقریبا می توان گفت به صورت انحصاری بر روی این پلاک های طلا, این نمادها ضرب می شود
کشورهای مختلف از همه ظرفیت های اقتصادی خود برای برجسته سازی فرهنگ و ارزشهای دینی خود بهره می برند. حک نمودن علائم, تصاویر و نوشته های مرتبط با فرهنگ و آیین رایج کشور بر روی سکه ها, امری رایج در تاریخ می باشد.
از قدیم الایام در هر دوره حکومتی نقشها و تصاویری که با ارزشهای آن حکومت ارتباط دارد, بر روی سکه ها ضرب می شده است. تصویر صورت پادشاه و نمادهای پادشاهی در دوران حکومت سلاطین بر روی سکه ها, همچنین, ذکر لااله الا الله و امثالهم در دوران حکومت حاکمان دین مدار, از جمله این نقوش می باشد.
طی سالیان گذشته, صنف طلا و جواهر اصفهان, اقدام به ضرب سکه و پلاک های طلا نموده است. بر روی این پلاکهای طلا, نقوش مرتبط با ایران باستان و نمادهای آن حک شده است و تقریبا می توان گفت به صورت انحصاری بر روی این پلاک های طلا, این نمادها ضرب می شود.
این پلاک های طلا به صورت مهر و موم شده از وزن ۰/۰۵ گرم تا یک گرم تولید و به فروش می رسد. این در حالی است که اولا تعداد این سکه و پلاک های طلا بسیار زیاد است و به صورت گسترده در ویترین طلافروشی ها وجود دارد.
ثانیا بسیاری از اقشار از این سکه و پلاک ها برای اهدا به دوستان و اقوام در مناسبت های مختلف استفاده می کنند و با توجه به وسع مالی خود, گرماژ آن را انتخاب می کنند.
حتی بعضا ارگان های دولتی و نهادهای فرهنگی از همین پلاک های طلا, اهدای جوایز دارند.
در حال حاضر دست هایی در پشت پرده هست تا نمادهای شاهنشاهی و باستانی را در مقابل نمادهای اسلامی ترویج نماید.
متاسفانه در غفلت مسئولین فرهنگی کشور و عدم نظارت آنها, این نمادهای باستانی به صورت گسترده دارد, جایگزین نمادهای فرهنگ دینی می شود که می تواند منجر به ترویج تفکر ارتجاعی بازگشت به فرهنگ ایران باستان گردد.
لازم به ذکر است که سکه ها و پلاک های طلا, بار رسانه ای و تبلیغی اثرگذاری در عرصه ملی و بین الملل دارند و می توانند در حد خود, سلطه فرهنگی را رقم بزنند.
این پلاکهای طلا, به علت وزن کم و ارزان تر بودن و البته تنوع وزنی و قیمتی, بیشتر از سکه های رسمی بهار آزادی در بازار داد و ستد می شود.
بسیاری از مردم مذهبی, علاقه ای به این نقوش ندارند ولی چون بازار در انحصار پلاک های طلا با نقوش باستانی است, آنها نیز ناگزیر به خرید و اهدای آن می شوند.
این در حالی است که با ضرب سکه های دارای محتوای اسلیمی و امثالهم می توان به ترویج و رسوخ فرهنگ و باورهای دینی اقدام نمود.
از استانداری, اداره صنعت و معدن اصفهان, ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان و سایر نهادهای نظارتی ذی ربط تقاضامندیم به این موضوع ورود پیدا کنند و با شکستن انحصار تولید این مدل پلاک های طلا, با جریان ترویج فرهنگ ارتجاعی باستانی مقابله نمایند و تولید پلاک های دارای نمادهای فرهنگ اسلامی و شیعی و رواج آن در بازار را پیگیری نمایند.
نباید بازارهای استراتژیک کالاهای سرمایه ای طلا, یله و رها باشد و در سلطه جریانهای باستانگرایانه قرار گیرد و ارزشهای نظام اسلامی در حاشیه و انزوا قرار بگیرد.