بازگشت اردوهای مختلط دانشجویی به دانشگاه ها؟!

شهدای ایران:سرویس فرهنگی/ پانزدهم مهر ماه به نقل از عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، آمده است: «در حال حاضر اردوهای مختلط با چارچوب مشخص توسط انجمنهای علمی دانشجویان در دانشگاهها برگزار میشود و ما در وزارت علوم نامه نگاریهایی با شوراهای بالادستی انجام دادهایم تا اردوهای مختلط علمی در دانشگاهها برگزار شود.
در صورت موافقت با این درخواست، دانشجویان میتوانند با نظارت اساتید خود و یا کارشناسان فرهنگی دانشگاهها به صورت مشترک و مختلط از این اردوها استفاده کنند».
این در حالی است که رهبر معظم انقلاب، چند سال قبل در تیرماه سال 94 فرمودند: «اینکه ما بیاییم دانشجوها را به خیال خودمان برای نشاط بخشیدن به محیط دانشجویی، به اردوی مختلط ببریم یا کنسرت موسیقی در دانشگاه تشکیل بدهیم، جزو غلطترین کارها است. برای تحرّک دانشجویی و تلاش دانشجویی و نشاط دانشجویی، راههای دیگری وجود دارد؛ آنها را به گناه نباید کشاند، آنها را به سمت شکستن پردههای تقوا -که خوشبختانه جوان متدیّن امروزی بر حفظ آن اصرار دارد- نباید کشاند؛ آنها را به سمت بهشت باید برد، نه به سمت دوزخ. بله، این کارها در دانشگاهها اصلاً وجهی ندارد. بنده البتّه نشانههای این قضیه و مشکل را خیلی سال قبل -که از سوی یک تشکّل دانشجوییِ آنوقت، یک حرکتی در دانشگاه انجام گرفته بود- دیدم و هشدار هم دادم لکن متأسّفانه دنبال نشد و چوبش را هم خوردیم؛ چند سال چوبش را خوردیم؛ امروز نبایست اجازه این کارها داده بشود».
همچنین رهبر انقلاب در سال 95 و در دیدار ماه رمضان در پاسخ به یکی از دانشجویان درباره اردوهای مختلط دانشجویی می گویند: " اینکه بنده دربارهی [عدم] اختلاطهای دانشجویی اینهمه تأکید کردم و چندین بار گفتم -که باز شنیدم متأسّفانه وجود دارد، حالا هم یکی از برادرها اینجا گفتند، بنده هم گزارشهایی دارم و مسئولین دانشگاهها باید جواب بدهند- بهخاطر این است. دانشجو نیروی مورد امید یک کشور است، دانشجو است که میتواند در مقابل مشکلات بِایستد؛ دانشجو، هم جوان است، هم عالم است؛ او است که فردای کشور را باید اداره بکند، او است که باید آگاه باشد تا سنگر ایستادگی را در مقابل زیادهخواهان و فرصتطلبان و دیگران تقویت بکند، این باید محکم باشد؛ اگر «وَ اتَّبَعُوا الشَهَوات» شد، نمیتواند. بنده آدم خشکهمقدّسی نیستم که خیال کنند بنده از روی خشکهمقدّسی یک حرفی میزنم؛ نخیر، مسئله این است: اختلاط دو جنس از نظر اسلام یک چیز مطلوبی نیست. بله، در جلسات رسمی اشکالی ندارد، زن باشد، مرد باشد، بنشینند، بحث کنند؛ مجلس شورای اسلامی، مجلس مذاکره، مجلس مشورت امّا در محیطهایی که این اختلاطها حدومرزی ندارد، اینها ضرر میزند، دلها را خراب میکند.