کد خبر: ۲۳۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

 فرهنگ و راهبرد نداشته دولت!/دو سال آینده هم به سرعت برق و باد خواهد گذشت...!

داشتن راهبرد و برنامه فرهنگی یعنی کاری که دولت خاتمی انجام داد و طی ۸ سال اذهان میلیونها نفر از مردم ( بویژه نسل نوجوان و جوان ) را از مسیر انقلاب اسلامی منحرف و به غربگرایی سوق داد! 

شهدای ایران:دکتر محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل فرهنگی/ سیاسی طی مطلبی در کانال ایتای خود نوشت:

 فرهنگ و راهبرد نداشته دولت!/دو سال آینده هم به سرعت برق و باد خواهد گذشت...!

نه فقط دوستان، که دشمنان ما هم انقلاب اسلامی را پدیده ای فرهنگی می دانند و به همین علت جهان هم ، نظام ج.ا.ا  را با رفتارها و راهبردهای فرهنگی آن می شناسد وگرنه ساخت جاده ، تامین مسکن و برق و .... کمابیش در هر حکومت و دولتی رخ می دهد!

 دو سال از عمر دولت سیزدهم می گذرد و هنوز خبری از راهبرد و رویکرد این دولت در عرصه فرهنگ و آموزش نیست و طبیعی است که در این حالت وزارتخانه های فرهنگی و آموزشی ( ارشاد ، آموزش و پرورش ، آموزش عالی ، ورزش و میراث فرهنگی ) برنامه خاصی نداشته و با الگوی روزمرگی و انفعال اداره شوند .

 آقای رئیسی نه در هنگام انتخابات و نه پس از آن وعده و برنامه ای در حوزه فرهنگ نداد و نداشت ( البته دانش آموزان پنجم ابتدائی هم می دانند که ساخت خوابگاه دانشجویی یا استخدام معلم و انجام امور روزمره ربطی به برنامه و راهبرد فرهنگی ندارد) و این خالی بودن دست دولت سیزدهم در عرصه فرهنگی آنچنان بارز و مشهود است که این دولت با وجود داشتن چند خبرگزاری ( ایرنا ، ایسنا ، برنا ، ایکنا و...) و روزنامه ، توان و قدرت معرفی خدمات و اقدامات خود را هم ندارد و به فرمایش رهبر انقلاب در شهریور ماه جاری: 
 «متأسفانه زبان دولت در بیان آنچه که انجام گرفته زبان رسایی نیست» 

داشتن راهبرد و برنامه فرهنگی یعنی کاری که دولت خاتمی انجام داد و طی ۸ سال اذهان میلیونها نفر از مردم ( بویژه نسل نوجوان و جوان ) را از مسیر انقلاب اسلامی منحرف و به غربگرایی سوق داد! 

▪️نکته مهم و تلخ این که بی برنامگی ( بخوانید وادادگی) و انفعال فرهنگی دولت رئیسی در زمانی رخ می دهد که جهان استکبار ، شدید ترین جنگ فرهنگی تاریخ را علیه انقلاب و جمهوری اسلامی در پیش گرفته و دولت انقلابی در برابر این تهاجم وحشتناک ، صرفا تماشاچی است و این مسئله از دوحال خارج نیست :
یا دولت سیزدهم اعتقادی به فرهنگ  اسلامی و انقلابی و اهمیت آن ندارد و یا در این زمینه خالی الذهن و پیاده است! 

نتیجه بی برنامگی و انفعال کامل دولت رئیسی در عرصه فرهنگ این شده که هنوز تفکرات و جریانات لیبرال و ضد انقلاب، زمام  دانشگاهها ، مدارس ، سینما ، رسانه ها ، ورزشگاه ها ، عرصه های گردشگری و ...را در دست دارند و تفکر انقلاب اسلامی در این عرصه ها کمافی السابق غریب و مهجور و منزوی است !

▪️از جمله علل این فاجعه ، تصمیم سازی عده ای «نخبه» در امور فرهنگی و آموزشی دولت است ! نخبگانی که در فهم فرهنگی و سواد و بینش انقلابی مثل و مانند ندارند!! و اوج توانمندی و مدیریت شان در لکنت زبان و شکست رسانه ای دولت ، بی اعتنایی به مطالبه مکرر رهبر انقلاب در قانونمندی فضای مجازی و پذیرش عملی بی حجابی در جامعه ، ورود زنان به استادیومها ، حمایت از فرماندار کلاردشت و انتخاب امثال محمد رضا زائری برای رایزنی فرهنگی در خارج از کشور و....نمایان شده است! 

 راه برون رفت از انفعال و سکون فعلی دولت سیزدهم در عرصه فرهنگ ، توجه جدی دولت به فعالان فرهنگی و اندیشمندان انقلابی و مومنی است که در دوسال اخیر ، مغضوب دولت بوده اند! 

 آقای رئیسی !
دو سال آینده هم مانند دوسال گذشته به سرعت برق و باد خواهد گذشت و در صورت استمرار وضع فعلی در حوزه فرهنگ و آموزش ، دولت شما حمایت نیروهای مومن و انقلابی را از دست خواهد داد و بعید نیست جنابعالی اولین رئیس جمهور تک دوره ای طی سه دهه اخیر باشید...

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار