بانکها نباید با تملک واحدهای تولیدی سدی در مسیر رونق تولید ایجاد کنند

ابراهیم رزاقی در خصوص جلسه شورای اشتغال دولت سیزدهم، در گفت و گو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری شهدای ایران اظهار کرد: دولت سیزدهم عزم خود را برای حمایت از تولید و فساد اقتصادی جزم کرده است و یکی از موارد آن مبارزه با فرار مالیاتی به شمار میرود.
این کارشناس اقتصادی کشور با اشاره به صحبتهای رئیس جمهور کشورمان پیرامون این نکته که تملک واحدهای تولیدی از سوی بانکها خلاف سیاست اشتغال زایی است، تصریح کرد: بانکها نباید با تملک واحدهای تولیدی سدی در مسیر رونق تولید ایجاد کنند.
رزاقی با تأکید براینکه بانک ها با روش های دیگر در مسیر جذب مطالبات خود گام بردارند، اضافه کرد: نباید به هر روشی مراکز تولیدی را در ایستگاه تعطیلی متوقف کرد.
این کارشنای اقتصادی کشورمان با بیان اینکه حمایت از تولید اشتغال آفرین است، نه اینکه بدون توجه به وضعیت واحدهای تولیدی دنبال اشتغال زایی باشیم، گفت: دولت باید به طور جدی وارد میدان حمایت از تولید شود.
رزاقی با اشاره به اینکه مشکل نقدینگی از چالش های جدی مقابل صنعتگران در مسیر تولید است، تصریح کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی امروز در جذب نقدینگی مشکلات زیادی دارند.
این کارشناس اقتصادی کشور یا تأکید براینکه شرکت های دانش بنیان باید در صف اول حمایت دولت قرار بگیرند، اظهار کرد: اگر شرکت های دانش بنیان در حاشیه باشند مشکلات اقتصادی کشور روزبروز افزایش پیدا می کند.