تاملی در ورود سازمان فنی حرفه ای در صدور مجوز برای آموزشگاه های موسیقی/نکند در غفلت مسئولین سند 2030 پیگیری می شود؟
شهدای ایران:سرویس فرهنگی/روح الله عباسیان/مدتی است سازمان فنی حرفه ای اقدام به صدور مجوز راه اندازی آموزشگاه های موسیقی می نماید.صدور مجوز نیز تسهیل شده است و افراد به راحتی پس از ثبت نام در سامانه, مجوز دریافت می کنند.
سوال اینجاست که رشته موسیقی چه ارتباطی با سازمان فنی و حرفه ای دارد؟
با توجه به اینکه رشته موسیقی جزو شاخه های هنری است و وزارت فرهنگ و ارشاد برای موسسات آموزشی مجوز صادر می کند, چرا به صورت موازی سازمان فنی و حرفه ای برای آموزشگاه موسیقی, مجوز صادر می کند؟
سوال اینجاست, صدور این همه مجوز برای آموزشگاه موسیقی و حضور کودکان و جوانان و آحاد جامعه در آن, چه کمکی به تعالی جامعه می کند؟
به جز اینکه موجب تباهی جامعه و دین گریزی می شود چه عایداتی دارد؟ آیا به تبعات فرهنگی و اجتماعی آن اندیشیده شده است؟ 
متاسفانه با تسهیلگری که در صدور مجوزها انجام شده است, در غفلت مسئولین, برای رشته های پر مناقشه ای مثل موسیقی در شهرهای کوچک و بزرگ مراکز متعدد آموزش موسیقی راه اندازی شده است.
این در حالی است که طبق نظر مقام معظم رهبری, ترویج موسیقی با اهداف انقلاب اسلامی منافات دارد.
از مشکل فرهنگی و شرعی آن عبور می کنیم, سوال اینجاست, وقتی کسی مدرک فنی و حرفه ای را از موسسه ای دریافت می کند, انتظار دارد که برای آن رشته شغل وجود داشته باشد.
حال چه شغلی برای افرادی که مدرک فنی و حرفه ای موسیقی را دریافت کرده اند, پیش بینی شده است؟
آیا اداره فنی حرفه ای برای دارندگان مدرک موسیقی, برنامه ریزی شغلی کرده است؟ شاید دوره گردی موسیقی و... را به عنوان شغل در نظر گرفته است!
در خصوص موسسات زیرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد, فرد برای علاقه خودش در رشته های هنری شرکت می کند. ولی در موسسات فنی و حرفه ای انتظار افراد پس از دریافت مدرک فنی و حرفه ای, اشتغال می باشد.
حال با انبوه افراد دریافت کننده مدرک فنی- حرفه ای رشته موسیقی, دولت چگونه می خواهد, آنها را شاغل کند؟
البته بخشی از آنها شاید مدرس موسیقی بشوند و برخی نیز به مرور در مجالس مختلف به ارائه موسیقی و... خواهند پرداخت که گسترش موسیقی را در جامعه درپی خواهد داشت و
البته در کنار آنها نیز انبوه افراد دارای مدرک موسیقی پدید خواهند آمد که هزینه فراوان کرده اند و مدرک دریافت کرده اند و شغلی برای آنها نیست و نظام و انقلاب را مقصر عدم اشتغالشان خواهند دانست!!
همچنین سوال اینجاست, آیا اداره فنی و حرفه ای, با این همه مجوزی که دارد برای آموزشگاه های مختلف صادر می کند, نیرو و امکانات لازم برای نظارت را دارد؟
نکند در غفلت مسئولین توسط این نهاد و برخی آموزشگاه ها, سند 2030 پیگیری می شود؟
متاسفانه برخی مشاهدات حکایت از برگزاری کلاسها در برخی از این مراکز به صورت مختلط می باشد.
انتظار می رود دولت آیت الله رئیسی, در زمینه صدور مجوز فنی حرفه ای برای رشته موسیقی و برخی موارد دیگر که جنبه اشتغال و مهارت فنی ندارد, تجدیدنظر نماید.