کد خبر: ۲۳۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

 نقش سیا و سفارتخانه‌های آمریکا در " انقلاب‌های رنگی"

خلاصه آنکه نیازی به ارائه نمونه مثالی درباره کودتاهای نظامی و انقلاب‌های رنگی تحت رهبری آمریکا علیه دولت‌های خارجی نیست اقدامی که آمریکا در صورت ناکام ماندن در تمام گزینه‌های خصمانه‌اش، دست به آن می‌زند. آمریکا تاریخی طولانی و خونبار در این زمینه دارد و تمام این فجایع را با ادعای "مبارزه با تروریسم" خلق می‌کند.

شهدای ایران:“آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) قاتلان، شکنجه‌گران، جنایتکاران و معتادان به مواد مخدر و قاتلان کودکان را استخدام می‌کند تا از آنها به عنوان مزدور در جنگ‌های نامنظم و انقلاب‌های رنگی استفاده کند”. این اظهارات تکان‌دهنده بخشی از افشاگری‌های رسانه‌ای اسکات بنت، افسر سابق فرماندهی عملیات روانی ارتش ایالات متحده است.

بنت در مصاحبه‌ با خبرگزاری روسی “اسپوتنیک” همچنین گفته است نیروهای ویژه‌ای که او در آماده‌سازی آنها مشارکت داشت “با سیستم‌های تسلیحاتی متعدد و تاکتیک‌های رزمی به خوبی آشنایی داشتند و به زبان‌های خارجی مسلط بودند و توانایی حضور در عملیات‌هایی در مناطق مختلف، عرصه‌های سیاسی، محیط‌های اجتماعی و اقتصادی و سیستم‌های سیاسی دارا بودند. آنها اغلب در جنگ روانی، انقلاب‌های رنگی، کودتاهای سیاسی، عملیات سایبری و سایر اشکال جنگ‌های نامنظم آموزش دیده‌اند“.

بنت در مورد اینکه چگونه آمریکا به کشورهای دیگر و جوامعی که از اطاعت از آن سر باز می‌زنند نفوذ می‌کند و برای بی‌ثبات کردن آنها و ایجاد انقلاب های رنگی و کودتاهای نظامی در آن تلاش می‌کند، می‌گوید: این عملیات اغلب توسط سیا برنامه‌ریزی شده و سفارتخانه های آمریکا در این کشورها مجری آن هستند صرف نظر از اینکه این ماموریت چقدر خونین، جنایتکارانه یا خلاف قانون اساسی باشد.

بنت تاکید کرد که " گفته می‌شود نیروهای ویژه مامور آموزش شبه‌نظامیان، شورشیان، مزدوران و پیمانکارانی هستند که واشنگتن از آنها برای ایجاد انقلا‌ های رنگی، جنگ‌های داخلی و سایر شورش‌هایی که به دنبال سرنگونی یا تغییر دولت‌ها هستند، استفاده می‌کند."

هدف این انقلاب‌های رنگی که آمریکا پشت آن ایستاده و بر آن نظارت می‌کند، همان‌طور که بنت اذعان می‌کند، "تبدیل آنها (کشورهای هدف) به مستعمرات وابسته و مطیع ایالات متحده با استفاده از توهمات دموکراسی، حقوق بشر، آزادی و دیگر شعارهای گمراه‌کننده است."

این افشاگری بنت بر خطرناک بودن نقش سفارتخانه های آمریکا در تمام کشورهای جهان و اینکه چگونه این سفارتخانه ها به پایگاه‌های نظامی تبدیل شده‌اند، صحه می‌گذارد سفارتخانه‌هایی که در آنها هواپیماها و سیستم‌های دفاع هوایی، تانک، هلیکوپتر و هزاران سرباز مستقر هستند و برای توطئه‌چینی علیه کشورهای میزبان و حتی کشورهای همسایه‌شان فعالیت می‌کنند.

این افشاگری بنت هشداری جدید برای ملت‌ها و کشورهای جهان درباره خطرناک‌ بودن سازمان‌های جامعه‌مدنی، مزدوران و گروه‌های مسلح و مزدور بومی است که جذب سیا و سفارت‌خانه‌های آمریکا می‌شوند تا برای ناآرام کردن جوامع و حکومت‌های هدف، دست به اشوب‌ها اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بزنند.

خلاصه آنکه نیازی به ارائه نمونه مثالی درباره کودتاهای نظامی و انقلاب‌های رنگی تحت رهبری آمریکا علیه دولت‌های خارجی نیست اقدامی که آمریکا در صورت ناکام ماندن در تمام گزینه‌های خصمانه‌اش، دست به آن می‌زند. آمریکا تاریخی طولانی و خونبار در این زمینه دارد و تمام این فجایع را با ادعای "مبارزه با تروریسم" خلق می‌کند.

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار