نگرانی از طرح تشدید برخورد با جاسوسان!/روزنامه نگارانی که به استخدام دستگاه های جاسوسی غرب درآمدند

شهدای ایران:سرویس سیاسی/ یک رسانه اصلاح طلب در مطلبی نوشت: «طرح «تشديد مجازات همكاريكنندگان با اقدامات كشورهاي متخاصم عليه امنيت و منافع ملي» اين هفته در دستور كار مجلس است؛ اما احتمالا اين طرح در هفته جاري به بررسي در جلسه علني نرسد. با اين وجود مصاديق كشورهاي متخاصم، هنوز در قانون مشخص نيست و داراي ابهامات زيادي است. اين طرح تنها به افزايش مجازات پرداخته و ابهامي از شاخصههاي «دولت متخاصم» برطرف نشده و نحوه تشخيص و استحصال آن نيز همچنان مشخص نيست. به عبارت ديگر تعريف واحدي از دولت متخاصم ارايه نشده است و همين باعث شده تا بنا به تشخيص دادگاه باشد. در اين طرح كه بيشتر امضاهاي پاي آن را نمايندگاني نزديك به تفكرات جبهه پايداري در مجلس تشكيل ميدهند، «همكاري با دولتهاي متخاصم» در حكم «افساد فيالارض» درنظر گرفته شده است.»
گفتنی است رسانههای اصلاحطلب در سالهای اخیر یکی از کانونهای اصلی پرورش و تربیت پادوهای رسانهای برای شبکهها و رسانههای ضدایرانی بودهاند که با وطنفروشی به استخدام بیبیسی فارسی، صدای آمریکا، من وتو، رادیوفردا، ایران اینترنشنال، ایندیپندنت فارسی و... درآمدند و در حال حاضر برای این شبکههای معاند فعالیت میکنند.
این افراد در دوران اصلاحات در روزنامهها و مجلات همشهری دوره اصلاحات، ایران، چلچراغ، شهروند امروز، تهران تایمز، جامعه، توس، صبح امروز، شرق، اعتماد، هممیهن، بهار، وقایع اتفاقیه و بسیاری دیگر از نشریات مشغول به کار بودهاند و پس از چندی به شکل کامل جذب این رسانهها شدند.
همچنین خبرنگاران و روزنامهنگاران رسانههای طیف مدعی اصلاحطلبی در مقاطع مختلف بهویژه در جریان فتنهها و آشوبها با تهیه گزارشهای میدانی و مصاحبهها و مقالههای خود به تأمین خوراک خبری برای رسانههای ضدانقلاب پرداختهاند. موضوعی که روزنامه کیهان در گزارشهای متعددی به آن پرداخته است.
از سوی دیگر نگاهی به فهرست خبرنگاران و روزنامهنگاران و همچنین فعالین رسانهای منتسب به این طیف که در سالهای گذشته با وطنفروشی به استخدام رسانههای ضدایرانی یا دستگاههای جاسوسی غربی درآمدند خود گواه این مدعاست.
بنا بر این طبیعی است چنین طیفی با این کارنامه مشعشع از طرح تشدید برخورد با جاسوسان نگران باشد.