وقتی یک روزنامه زنجیرهای وکیلمدافع آمریکا میشود!/ انکار یک حقیقت درباره رابطه با آمریکا توسط مدعیان اصلاحات

شهدای ایران:سرویس سیاسی/ یک رسانه اصلاح طلب(هم میهن) روز گذشته در مطلبی نوشت: «قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا علاوهبر اینکه میلیاردها دلار به دو طرف ضربه زده عامل دهها مناقشه سیاسی و حتی نظامی میان دو طرف شده که تاکنون ادامه دارد. هرچند گروگانگیری اعضای سفارت آمریکا در تهران حادثه آغازین و عامل این رویداد قلمداد میشود اما این قطع رابطه زمینه و بستری تاریخی داشت که به مرور زمان بر علل آن نیز افزوده شده است. با وجود آنکه دولتهای مختلف مستقر در واشنگتن برای برقراری رابطه مجدد با تهران و دستکم گفتوگوهای مستقیم ابراز آمادگی کردهاند اما نظام جمهوری اسلامی ایران، دولت ایالاتمتحده آمریکا را بهعنوان شیطان بزرگ میشناسد و حاضر به گفتوگو و ایجاد رابطه مستقیم نیست و این چاه هر روز عمیقتر و دور از دسترستر میشود.»
گفتنی است رسانههای مدعی اصلاحات همواره یک حقیقت را درباره رابطه با آمریکا انکار میکنند و آن این است که چالش با آمریکا گرچه هزینههایی دارد ولی هزینه سازش با این کشور بهمراتب بیش از هزینه چالش است. چرا که نظام سیاسی ایالاتمتحده همواره نگاه بالا به پایین به سایر کشورها داشته و روابط خود را با آنها بر همین اساس تنظیم میکند و رابطهای برای آمریکا مطلوبیت دارد که در آن بتواند منافع استعماریاش را تأمین کند. به علاوه مقامات آمریکایی در حالی دم از آمادگی برای مذاکره و برقراری روابط با ایران میزنند که هزاران جنایت کوچک و بزرگ را علیه ملت ایران تدارک دیده و به صراحت از تغییر رژیم و براندازی نظام جمهوری اسلامی سخن گفتهاند. زمانی که طرف مقابل نهایت خصومت و دشمنی را نسبت به ما اعمال نموده و بنای توقف این خصومتها را نیز ندارد، چگونه میتوان با او رابطه برقرار کرد و به آن خوشبین بود؟
برای درک این واقعیت که رسانههای غربگرا از آن فرار میکنند، شواهد بسیاری وجود دارد. ازجمله در زمان باراک اوباما، رئیسجمهور دموکرات که گرچه برجام در زمان وی امضا شد، اما نخستین کسی بود که آن را نقض و تحریمهای جدیدی علیه ایران اعمال کرد. و یا در زمان دونالد ترامپ جمهوریخواه که علیرغم ارسال نامه برای رهبر انقلاب بهواسطه نخستوزیر ژاپن، در همان ایام صنایع پتروشیمی ایران را تحریم کرد. بنابراین مذاکره آمریکاییها همواره با فشار و تهدید توأم بوده و هیچ ملت عاقل و آزادهای آن را نمیپذیرد. این حقیقتی است که بهتر است مدعیان اصلاحات آن را بپذیرند و از فرط شیفتگی نسبت به رابطه با آمریکا، کشور خودشان را در معرض اتهام قرار ندهند و وکیلمدافع آمریکای جنایتکار شوند!