کد خبر: ۲۳۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
سعدالله زارعی در گفت و گو با شهدای ایران عنوان کرد؛

برنامه توطئه و ایجاد شوک های نگران کننده برای بهم ریختگی اقتصادی کشور/آمریکایی‌ها با صراحت عنوان کردند که جنگ ارزی با ایران را آغاز کرده اند/3 مجموعه فعال در نوسانات ارزی

برخی از جریانات سیاسی اساساً در بیانیه‌ای رسمی با تکیه بر جایگاه‌های حزبی و جناحی در تلاش بودند که  افق ایران با جمهوری اسلامی را تاریک معرفی کنند. یکی از بیانیه‌هایی که در حاشیه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر شد،  کسانی رفتند به  داخل حرم حضرت امام(ره) و از آنجا سیگنال بن بست در نظام جمهوری اسلامی را می دادند.

سعدالله زارعی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری  شهدای ایران در خصوص دلایل نوسانات اقتصادی اخیر گفت: نوسانات نرخ ارز در زمانی منطقی است که یک اتفاق واقعی در عرصه‌های عرضه و تقاضا یا سیاست گذاری‌ها اتفاق افتاده باشد.

وی مطرح کرد: اما وقتی که هیچ حادثه‌ای رخ نداده  و در سامانه‌ای که باید ارز را در کشور مدیریت کند مشکلی رخ نداده است و همچنین در زمینه تقاضا هم اتفاق تازه‌ای نیفتاده است و نه جمعیتی کشور اضافه شده که ما با کمبود کالا مواجه شویم، می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که برنامه و توطئه‌ای در این مسیر در کار است و به هم ریخته گی اقتصادی در کشور و در واقع ایجاد شوک‌های نگران کننده پدید می‌آید.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه در خصوص نوسانات ارزی اخیر 3  مجموعه فعال را مشاهده می‌کنیم که  یک مجموعه از آن دشمنان خارجی هستند، خاطرنشان کرد: در همین ایام اخیر هم دیدیم که آمریکایی‌ها عملا و با صراحت عنوان کردند که جنگ ارزی با ایران را آغاز کرده اند که براساس این جنگ ارزی، آن‌ها آمدند و فشار‌هایی را بر وزارت خارجه ایران وارد کرده اند.

زارعی عنوان کرد: دشمنان برخی از شاخص‌های اقتصادی ایران را مورد هدف قرار دادند و همچنین در فضای بین المللی، به برخی از شرکای ایران از جمله عراق و سوریه که درد تبادل ارزی نقش داشتند، فشار وارد کردند که این امر نشان می دهد که قصد آنها  مبنی بر این است که فشار‌های زیادی را  بر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران وارد کنند.

وی دومین عامل نوسانات ارزی اخیر را برخی از جریانات سیاسی دانست و گفت: جریانات سیاسی که خواستار تغییرات بنیادین و ماهیتی در سیاست‌ها، برنامه‌ها و چشم انداز‌های جمهوری اسلامی ایران هستند، در  زمانی که دشمن خارجی تلاش می کند فشار اقتصادی بر اقتصاد ایران وارد کند،  شروع به سیاه نمایی می‌کنند، دولت را تضعیف می‌کنند و دولت را ناکارآمد معرفی می‌کنند. آنها می خواهند افق اقتصاد جمهوری اسلامی را تاریک معرفی کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل یادآور شد: برخی از جریانات سیاسی اساساً در بیانیه‌ای رسمی با تکیه بر جایگاه‌های حزبی و جناحی در تلاش بودند که  افق ایران با جمهوری اسلامی را تاریک معرفی کنند. یکی از بیانیه‌هایی که در حاشیه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر شد،  کسانی رفتند به  داخل حرم حضرت امام(ره) و از آنجا سیگنال بن بست در نظام جمهوری اسلامی را می دادند.

زارعی گفت:  در واقع این افراد به کمک جریان خارجی آمدند البته در سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری و اشاره ایشان  به بیانیه  نهضت آزادی، در بیانیه امثال خاتمی در چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی آمده بود همان مضامین را در  هشتمین سالگرد انقلاب در بیانیه نهضت آزادی مشاهده می‌شدند.

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار